Honda CRF450R 2022: Φρεσκάρισμα σε ηλεκτρονικά και αναρτήσεις


Μετά την εκτενή αναβάθμιση του το 2021, για το 2022 το Honda CRF450R δέχθηκε συντηρητική ανανέωση, με νέες ρυθμίσεις στην ECU, και με re-valving στο πιρούνι και το αμορτισέρ της Showa.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΑΖΗΣ
  • 26/5/2021

Το 2017, το CRF450R βελτιώθηκε εκ βάθρων κάτω από το concept εξέλιξης «Absolute Holeshot», δείχνοντας την πρόθεση της Honda για την κατάκτηση της πρωτιάς στους αγώνες ΜΧ. Στις αλλαγές βρισκόταν το νέο πλαίσιο αλλά και ο ολοκαίνουργιος κινητήρας, με μεγάλη αύξηση της ιπποδύναμης ψηλά.

Το 2018 η μίζα μπήκε στον στάνταρ εξοπλισμό, ενώ το 2019 μια νέα κυλινδροκεφαλή ανέβασε κι άλλο τη δύναμη και τη ροπή, ενώ προστέθηκε και σύστημα launch control.

Το 2020 η μοτοσυκλέτα προικίστηκε με Traction Control, το γνωστό Honda Selectable Torque Control (HSTC).

Πέρα από τους τροχούς και την βασική αρχιτεκτονική του κινητήρα, το CRF450R του 2021 ήταν κατά τα άλλα ολοκαίνουργιο, χάρη και στην εξέλιξη του αγωνιστικού μοντέλου CRF450RW που κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα το 2019 στα χέρια του Tim Gajser.

Θυμίζουμε πως στη συνέχεια, ο Gajser κέρδισε και το Πρωτάθλημα του 2020 -δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Κάπου εδώ, η Honda αποφάσισε να ανακόψει ελαφρά τον καταιγιστικό ρυθμό αναβαθμίσεων, παρουσιάζοντας ένα πιο συντηρητικό φρεσκάρισμα για το 2022.

Έτσι, για τη νέα χρονιά η Honda προχώρησε σε re-valving στο 49άρι ανάποδο πιρούνι αλλά και στο αμορτισέρ της Showa με πιο σφιχτές ρυθμίσεις, για βελτιωμένο κράτημα, και για πιο ομοιογενή λειτουργεία εμπρός και πίσω.

Πλέον στο πιρούνι υπάρχουν 13 θέσεις ρύθμισης αντί για 15 για απόσβεση επαναφοράς και 15 για συμπίεση, όπως πριν.

Αντίστοιχα στο αμορτισέρ MKE AF2 υπάρχουν πλέον 11 θέσεις ρύθμισης απόσβεσης επαναφοράς αντί για 8 και 6 για τη συμπίεση (low-high) αντί για 12.

Σημειώστε πως η γεωμετρία παραμένει ίδια με του 2021, με γωνία κάστερ 27.1 μοίρες, ίχνος 114 mm και 336 mm ελάχιστη απόσταση από το έδαφος. Το στεγνό βάρος ανακοινώνεται στα 105,8 κιλά και το γεμάτο υγρά στα 110.6.

Ο κινητήρας των 449.7 κ.εκ. παραμένει ίδιος με του 2021, πέρα από κάποιες αλλαγές στην χαρτογράφηση της ECU, για πιο γραμμική απόκριση γκαζιού.

Στα ηλεκτρονικά, το «διαστημόπλοιο» της Honda διαθέτει launch control με 3 επιλογές, ρυθμιζόμενο traction control, 3 χάρτες, ενώ ο αναβάτης μπορεί να αλλάξει περαιτέρω τις ρυθμίσεις της ανάφλεξης με το εργαλείο HRC Setting Tool.