Δοκιμάζουμε το νέο Mitsubishi ASX 1.3 MHEV 140PS


Το Mitsubishi ASX μάς ξανασυστήνεται φέρνοντας μπόλικη τεχνολογία, ασφάλεια και αποδοτικότητα, με τη βοήθεια των… Γάλλων φίλων της ιαπωνικής φίρμας.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 28/4/2024

Το συμπαγές SUV με τη σύντομη ονομασία ASX (ας θυμηθούμε και την ονομασία που προέρχεται από το "Active Sports X-over") αποτέλεσε ένα γερό «χαρτί» για τη Mitsubishi στην Ευρώπη, καθώς η πρώτη γενιά του πούλησε σχεδόν 380.000 αυτοκίνητα, ενώ και παγκοσμίως, είτε ως Mitsubishi Outlander Sport είτε ως RVR, ήταν πάντα και εξακολουθεί να είναι εξίσου επιτυχημένο. Κι ενώ τα δύο προαναφερθέντα παράγωγα ενός B-SUV βασίζονται στην τεχνολογία/τεχνογνωσία και στον σχεδιαστικό κώδικα της Mitsubishi, στην ήπειρό μας ήταν ζωτικής σημασίας να είναι σχεδιαστικά και τεχνολογικά (βλέπε: υβριδικά και plug-in) σύννομο… μ’ εμάς. Ιδού, λοιπόν, το νέο ASX που σας μπέρδεψε εξαρχής, γιατί –αν εξαιρέσει κανείς τα σήματα και τα σχετικά λογότυπα της Mitsubishi– κάτι θυμίζει: Σωστά!

Εδώ βλέπετε το… Renault Captur. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-B της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, η τελευταία έκανε το αυτονόητο: χρησιμοποίησε τα οφέλη και τους πόρους της Συμμαχίας για να μπορεί να κάνει re-start στις ευρωπαϊκές δραστηριότητές της, φέρνοντας και αυτή στα B-SUV ένα μοντέλο που φέρει τα τρία διαμάντια στο καπό.

Είναι προφανές ότι θα βρείτε ASX ως Plug-in Hybrid (PHEV), Full Hybrid (HEV) και Mild Hybrid, εξοπλισμένα με πλήρεις σουίτες ADAS και multimedia.

Ό,τι βλέπετε, λοιπόν, το έχετε ξαναδεί με διαφορές εδώ κι εκεί σε αισθητικό επίπεδο, με πιο εμφανή τη νέα μάσκα (Dynamic Shield, τη λέει η Mitsubishi).

Και στο εσωτερικό μην περιμένετε να δείτε κάτι διαφορετικό από… Captur. Άνεση, ποιότητα, πρακτικότητα με συρόμενο το πίσω κάθισμα κατά 16 cm για αυξομείωση του χώρου αποσκευών (442 L και επιπλέον 114, αν το κάθισμα συρθεί προς τα εμπρός), ευρυχωρία 4 ή και 5 επιβατών, και πολλή τεχνολογία διασύνδεσης με δύο οθόνες μία 7” (πίνακας οργάνων) και μία 9,3” κάθετα τοποθετημένη με πλήρη ελληνικά μενού. 

Εννοείται ότι υπάρχει και πλήρης σουίτα ασφαλείας, όπως Forward Collision Mitigation με ανίχνευση πεζών, Προειδοποίηση απόστασης (Distance Warning), Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning), Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist), Αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας (Traffic Sign Recognition), cruise control, αισθητήρες στάθμευσης και κάμερα οπισθοπορείας (Rear View Camera.

Γνωστή και η μηχανολογία

Για δοκιμή είχαμε την έκδοση 1.3L DI-T, η οποία απαρτίζεται από έναν υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.3 L και ένα ήπιο υβριδικό σύστημα με μίζα-γεννήτρια που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα, σε συνδυασμό με μία μπαταρία ιόντων λιθίου 12 V. Το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την ανάκτηση ενέργειας, τόσο μέσω της αναγεννητικής πέδησης όσο και μέσω της επιβράδυνσης από τον κινητήρα, ενώ, χωρίς να αναφέρεται κάποιο σχετικό νούμερο, είναι διαθέσιμη και η ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής σε εκκίνηση ή όταν η κεντρική μονάδα αντιληφθεί ότι χρειάζεται «το κάτι παραπάνω» για να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμου. Ο κινητήρας αποδίδει 140 PS και 260 Nm ροπής με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων – όχι ιδιαίτερα ακριβούς αίσθησης.

Η δε επιτάχυνση 0 -100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,3 sec (αν και η αίσθηση είναι αυτή ενός σαφώς πιο γρήγορου αυτοκινήτου). Να αναφέρουμε δε, ότι η Mitsubishi αναφέρει κάποιες διαφορετικές μικρορυθμίσεις συγκριτικά με τον Γάλλο αδελφό, αλλά δεν είχαμε περισσότερες πληροφορίες επ’ αυτού. Κάτι που μας φέρνει στον ρυθμό, ο οποίος μπορεί να είναι από απλός σταμάτα-ξεκίνα, μέχρι απόλυτα γρήγορος, χάρη στην ευστροφία και στην ευρωστία του μοτέρ, στην υβριδική υπόσταση και στην παραμετροποίηση (Eco και Sport) προσφέροντας, παράλληλα, εξαιρετικό κράτημα με ελαστικά 215/55-R18 Goodyear EfficicientGrip Performance 2.

H κατανάλωση θα μπορούσε να είναι καλύτερη, αλλά σίγουρα η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία, όπως και οι προσφερόμενες εγγυήσεις. Εντέλει, το μόνο δίλημμα που απομένει είναι αν θα επενδύσετε στα τρία διαμάντια της Mitsubishi ή στο… ένα της Renault (αν λάβουμε υπόψη τα σήματα των εταιριών) με τιμές που δεν είναι χαμηλές, ειδικά στα καλά εξοπλισμένα μοντέλα, όπως αυτό της δοκιμής μας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ MITSUBISHI ASX 1.3 MHEV 140PS 2024   TIMH €28.990   ΤΕΛΗ €83,2

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.333, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 103(140)/4.500-6.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 260/1.750-3.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,3 sec, τελική 196 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,7 L/100km, 130 g/km

MITSUBISHI ASX 1.3 MHEV 140PS 2024

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΧΩΡΟΙ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ADAS, ΑΝΕΣΗ.

ΚΑΤΑ ΕΜΦΑΝΗΣ ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟ CAPTUR, ΤΙΜΗ.

JOIN US