Η Yamaha αποκαλύπτει το μέλλον του R1


Με ένα επίσημο δελτίο Τύπου που έφτασε στον φάκελο εισερχομένων μας η Yamaha Racing δίνει τη δική της απάντηση στη φημολογία περί τέλους ζωής του R1.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 23/2/2024

Η είδηση βγήκε πριν μερικές μέρες από τον αγγλικό Τύπο και μιλούσε για τέλος παραγωγής του R1 από το 2025, υποστηριζόμενη από μια δήλωση της αγγλικής αντιπροσωπείας της Yamaha που επιβεβαίωνε πως δεν πρόκειται να εξελιχθεί Euro 5plus εκδοχή της ιαπωνικής σπορ μοτοσυκλέτας.

Αφότου η είδηση έκανε τον γύρο του κόσμου σε ελάχιστο χρόνο και πριν καν προλάβει να στεγνώσει το μελάνι ήρθε το επίσημο δελτίο Τύπου της Yamaha Racing, το οποίο παραθέτουμε αυτολεξεί στη συνέχεια:

"Yamaha R1: Νικητήριο αγωνιστικό πακέτο με παρελθόν, παρόν και μέλλον

"Η Yamaha παραμένει πλήρως δεσμευμένη στο να αγωνίζεται με το R1 στις κορυφαίες αγωνιστικές κατηγορίες με μοτοσυκλέτες παραγωγής παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των παγκοσμίων πρωταθλημάτων FIM Superbike και Endurance (EWC). Αυτή η δέσμευση εκτείνεται επίσης στην υποστήριξη ομάδων και ιδιωτών που αγωνίζονται με την κορυφαία supersport της Yamaha ή τη χρησιμοποιούν ως το απόλυτο εργαλείο πίστας.

"Η παγκόσμια παραγωγή του R1 θα συνεχίσει και στο μέλλον, όπως και το πρόγραμμα εξέλιξης που είδε τη μοτοσυκλέτα να εξασφαλίζει παγκόσμιους τίτλους τόσο στο WorldSBK όσο κι στο EWC. Αν και οι απαιτήσεις των πελατών της Yamaha έχουν εξελιχθεί στην πορεία των ετών, το R1 παραμένει δημοφιλέστατο στις επιλογές των ομάδων που αναζητούν ένα ανταγωνιστικό και οικονομικά βιώσιμο πακέτο, όσο και για ιδιώτες που στοχεύουν στην αναβάθμιση της εμπειρίας οδήγησης στην πίστα.

"Γι' αυτό από το 2025, με δεδομένη την πρόκληση που προβάλλει η ικανοποίηση των προδιαγραφών Euro5, στην Ευρώπη το R1 θα είναι διαθέσιμο με προδιαγραφές στοχευμένες αποκλειστικά στη χρήση πίστας, όπως έχει γίνει προηγουμένως με το R6.

"Αυτός είναι ο λόγος που η Yamaha επένδυσε βαρέως στη δημιουργία και διάθεση μιας σειράς εξαρτημάτων GYTR για το R1, εκμεταλλευόμενη την εμπειρία των ίδιων μηχανικών που είναι υπεύθυνοι για την εξέλιξη του R1 στο WorldSBK όπου φέτος θα αγωνιστεί με τον εξάκις πρωταθλητή Jonathan Rea στη σέλα του. Αυτό το πλάνο κορυφώθηκε πέρυσι με την παρουσίαση της έκδοσης R1 GYTR PRO 25th Anniversary Limited Edition και μιας εκτεταμένης σειράς εξαρτημάτων GYTR PRO με αγωνιστικές καταβολές για το R1.

"Τα προηγούμενα τρία χρόνια μια σειρά επιπλέον επενδύσεων επέτρεψαν στη Yamaha να στήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων GYTR PRO Shops σε όλη την Ευρώπη, σχεδιασμένα να μοιράζονται τη γνώση και εμπειρία που αποκτήθηκε τρέχοντας το R1 στο υψηλότερο επίπεδο με τους πελάτες μας.

"Το R1 συνιστά ένα πακέτο αποδεδειγμένα ικανό να νικήσει και η Yamaha δεσμεύεται να εξασφαλίσει πως θα παραμείνει έτσι και στο άμεσο μέλλον, τόσο σε εθνικές όσο και σε διεθνείς αγωνιστικές διοργανώσεις."

Με λίγα λόγια, δυστυχώς επιβεβαιώνεται με πάσα επισημότητα το τέλος του R1 ως μοντέλο δρόμου, καθώς δηλώνεται πέραν κάθε αμφιβολίας πως από το 2025 η σπορ ναυαρχίδα της Yamaha δε θα τα βάλει με την "πρόκληση των Euro 5 " και θα συνεχίσει μόνο για χρήση πίστας όπως το R6.

Απαντώντας εμμέσως και στις δικές μας σκέψεις και εικασίες, η Yamaha προφανώς δε σκοπεύει να "θάψει" μια μοτοσυκλέτα που πρωταγωνιστεί στις πίστες του κόσμου κι έτσι σπεύδει να ξεκαθαρίσει τον αέρα καθησυχάζοντας τον αγωνιστικό κόσμο πως αυτή η πτυχή του R1 όχι μόνο δε θα εκλείψει, αλλά θα συνεχίσει να τυγχάνει εργοστασιακής υποστήριξης σε όλα τα επίπεδα μέσω του προγράμματος GYTR, από τον χομπίστα του track day ως τον Jonathan Rea που θα κυνηγήσει τίτλο στο WorldSBK 2024.

Το δυσάρεστο για μας είναι το οριστικό πλέον γεγονός πως το R1 του 2024 θα είναι το τελευταίο που μπορούμε να αγοράσουμε με δυνατότητα έκδοσης πινακίδων. Από το 2025 και μετά θα είναι αποκλειστικά και μόνο αγωνιστικό εργαλείο.