Test Ride: Honda CB1000R


ΥΣΤΕΡΑ ΑΠΟ ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ ΑΝΑΜΟΝΗ, ΦΗΜΕΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΤΥΠΑ, Η HONDA ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΟ CB1000R, ΤO ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΟΥ ΣΗΜΑΝΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΑ NAKED ΤΟΥ ΛΙΤΡΟΥ. 

  • 27/4/2018

To πρώτο μεγάλο ερώτημα, είναι αν το Big-H χρησιμοποίησε τον θρυλικό συνδυασμό γραμμάτων “CB” επενδύοντας σε κάτι νεορετρό ή αν πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα της κατηγορίας των streetfighter. Μετά από την πρώτη επαφή στην Ισπανία, η απάντηση είναι: Τίποτα από τα δύο… Για μια ακόμη φορά η Honda αποφάσισε να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο!

Σίγουρα δεν μπορείς να κατηγορήσεις τους ανθρώπους της Honda για έλλειψη πείσματος ή για το ότι ακολουθούν εύκολα την πεπατημένη οδό. Όπως διαπιστώθηκε και με την Africa Twin, κάνουν τα πράγματα με τον δικό τους τρόπο και δεν ακολουθούν τις τάσεις της αγοράς. 

Στην προκειμένη περίπτωση, όπου άλλοι κατασκευαστές ποντάρουν είτε στα streetfighter, είτε στα sport νεορετρό, η Honda επέλεξε να ξεχωρίσει. Αν και ο κινητήρας προέρχεται από το CBR 1000RR Fireblade και αυτό αρκούσε για να υποθέσει πολύς κόσμος ότι πρόκειται για ένα “γυμνό Blade”,  τελικά αποδείχθηκε ότι δεν πρόκειται για κάτι τέτοιο, καθότι ούτε η ισχύς, ούτε το επίπεδο των ηλεκτρονικών αλλά ούτε και η εμφάνιση συνηγορούν σε αυτό. 

Από την άλλη όμως, το CB1000R, δεν πληροί και τις προϋποθέσεις που απαιτούνται στα sport νεορετρό, αφού η industrial, σύγχρονη σχεδίαση του, δεν έχει καμία σχέση με νοσταλγικές κλασικές φόρμες.

Τι είναι λοιπόν; Honda 100%, αδιαμφισβήτητα  και το καταλαβαίνεις αυτό πριν ακόμα το οδηγήσεις. Η ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα βρίσκονται σε τόσο υψηλό επίπεδο, που ακόμα και με κλειστά τα μάτια, δια της αφής, θα καταλάβαινε κανείς ότι πρόκειται για Honda. Δεν υπάρχουν πουθενά τζόγοι, χάσματα στις συναρμογές ή αφινίριστα τελειώματα. Από το κόκκινο ξώραφο στην σέλα, μέχρι το βουρτσισμένο αλουμίνιο της τιμονόπλακας, όλα “φωνάζουν» μοναδική προσοχή στην λεπτομέρεια! 

Αυτή η ποιοτική αίσθηση που αποπνέει η μοτοσυκλέτα μεταφέρεται και στον δρόμο, όταν την οδηγείς! Όπως έχει γραφτεί χιλιάδες φορές για τα Honda (και θα γραφτεί άλλη μια φορά εδώ…) νοιώθεις τα πάντα οικεία, σαν να σου έχουν πάρει τα μέτρα και να έχουν κατασκευάσει κάτι custom-made, ειδικά για εσένα!  Όλα βρίσκονται ακριβώς στα σημεία που θες, τίποτα δεν τρίζει ή ταλαντώνεται, δεν υπάρχουν μυστήριοι ήχοι να σε ανησυχήσουν.

Μερικοί, δεν αρέσκονται σε αυτή την απόλυτα ραφιναρισμένη λειτουργία και κάνουν λόγο για απρόσωπα μοντέλα, χωρίς “χαρακτήρα”, όμως το CB1000R δεν ανήκει σε αυτά και θα εξηγηθεί πιο κάτω το γιατί. Φαίνεται πάντως ότι η Honda μελέτησε πολύ τα χαρακτηριστικά των Neo Sports Café μοντέλων και δεν άφησε τίποτα στην τύχη.

Κατά την εξέλιξη του νέου CB1000R, δόθηκε πολύ σημασία στον παραγόμενο από τον κινητήρα ήχο, καθώς, ειδικά για αυτή την κατηγορία, είναι μια παράμετρος που παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό που ονομάζεται “εμπειρία οδήγησης”. Tόσο η εισαγωγή από το φιλτροκούτι όσο και η εξάτμιση, σχεδιάστηκαν με… μουσικά κριτήρια μεταξύ άλλων και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό!

Στο χαμηλό φάσμα λειτουργίας ο τετρακύλινδρος ακούγεται πιο μπάσος από το συνηθισμένο, όταν όμως οι στροφές ανέβουν το κλασικό “ουρλιαχτό” δίνει δυναμικά το παρών, με ολόσωστη χροιά και όσο πρέπει ένταση! 

Πραγματικά, η standard εξάτμιση είναι τόσο καλή σε ότι αφορά στον ήχο της, που καθιστά κάθε σκέψη αλλαγής με μια after market, περιττή, αν ο σκοπός είναι βέβαια μόνο η βελτίωση του… soundtrack. Είναι όμως και ελαφριά, -4,5 κιλά σε σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο τους λόγους για μια αντικατάσταση της.

Διαβάστε τη συνέχεια στοBΙΚΕIT