MotoGP: Νέα πίστα στο Κατάρ


To Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί για πρώτη φορά στο Κατάρ αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μοτοσικλετών. Η νεόκτιστη πίστα του Κατάρ, "Losail International of Qatar", όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται θα γευτεί τις προσπάθειες και τις υψηλές ταχύτητες των αναβατών, που για πολλούς θεωρούνται και οι κορυφαίοι πρωταγωνιστές απ όλα τα υπόλοιπα πρωταθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
  • 27/9/2004
&00 To Σαββατοκύριακο θα διεξαχθεί για πρώτη φορά στο Κατάρ αγώνας για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μοτοσικλετών. Η νεόκτιστη πίστα του Κατάρ, "Losail International of Qatar", όπως χαρακτηριστικά ονομάζεται θα γευτεί τις προσπάθειες και τις υψηλές ταχύτητες των αναβατών, που για πολλούς θεωρούνται και οι κορυφαίοι πρωταγωνιστές απ' όλα τα υπόλοιπα πρωταθλήματα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Η πίστα κατασκευάστηκε σε χρόνο ρεκόρ, κόστισε 52 εκ. δολάρια και θεωρείται από τις ασαφλέστερες βάσει των διαστάσεων της, ενώ τόσο από την εσωτερική όσο και από την εξωτερική πλευρά της έχει τοποθετηθεί τεχνητό χορτάρι για να την προστετεύει και να την διατηρεί καθαρή από την σκόνη της ερήμου. Η κατασκευή της ξεκίνησε πριν ένα χρόνο και με την οργανωμένη και επίμονη προσπάθεια 1000 ατόμων, το έργο ολοκληρώθηκε στις 9 Ιουλίου 2004! Το μήκος της πίστας είναι 5.400 μέτρα και το πλάτος της φθάνει τα 14 μέτρα. Η μεγάλη ευθεία της εκκίνησης είναι 1060 μέτρα, 20 περισσότερα από αυτήν του Μον Μελό, την πίστα της Βαρκελώνης στην Ισπανία και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη του πρωταθλήματος GP.
H χάραξη της πίστας είναι ένας συνδυασμός από αρκετές γρήγορες στροφές, δίνει την δυνατότητα στους αναβάτες με λιγότερα φρένα να έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα, ενώ υπάρχουν πολλά σημεία που προσφέρονται για προσπεράσεις. Συνολικά περιλαμβάνει 16 στροφές, ενώ η τελευταία της πίστας είναι άκρως ενδιαφέρουσα.
Πρόκειται για μία κλασική πίστα, όπου ο αγώνας μπορεί να κριθεί μέχρι την τελευταία στροφή, ενώ βρίσκεται μόλις 10 χλμ. από την πρωτεύουσα του Κατάρ, Doha. Όπως και στο Μπαχρέϊν με τα μονοθέσια της F1, έτσι και σ' αυτή την περίπτωση δεν είναι λίγοι αυτοί που ανησυχούν για την σκόνη της ερήμου. Οι οργανωτές όμως καθησύχασαν τους συμμετέχοντες, τονίζοντας ότι δεν προβλέπεται να υπάρξουν δυνατοί άνεμοι και όλα θα κυλήσουν ομαλά κατά την διεξαγωγή του αγώνα.
Eάν δηλαδή, η ψιλή αυτή σκόνη εισέλθει στα ...ενδόψυχα των μηχανικών μερών, καταλαβαίνει κανείς ότι θα δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις "πολεμικές" δίτροχες μηχανές.
Μιλάμε για αγωνιστικά μηχανάκια, τα οποία μπορεί μεν να παράγουν μεγάλες ιπποδυνάμεις και να είναι αξιόπιστα σε υψηλό ρυθμό περιστροφής των στροφών λειτουργίας του κινητήρα και για μεγάλο χρονικό διάστημα, με την προϋπόθεση όμως ότι όλα θα βαίνουν απολύτως σωστά. Για παράδειγμα, στην περίπτωση που μαζί με το καύσιμο εισέλθουν στην εισαγωγή και μερικοί από τους κόκκους της άμμου, γίνεται αμέσως αντιληπτό, ότι δεν πρόκειται να δουλέψει και αποδώσει τα μέγιστα! Στους αγώνες αναζητάμε την κορυφαία επίδοση, την μέγιστη ταχύτητα σε συνδυασμό πάντα με τη υψηλότερη ασφάλεια...

Bασίλης Χειλάκης