GP Bραζιλίας: Αλλαξε το σκηνικό


Ο αναβάτης της Honda, Μακότο Ταμάντα ήταν ο τελικός νικητής του έβδομου γύρου του φετινού πρωταθλήματος MotoGP που διεξήχθη στη Βραζιλία. Παραδοσιακά οι αγώνες στο Ρίο ντε Τζανέϊρο τόσο στη F1 και από ότι φαίνεται και στις μοτοσικλέτες είναι επεισοδιακοί.
  • 6/7/2004
&00 Ο αναβάτης της Honda, Μακότο Ταμάντα ήταν ο τελικός νικητής του έβδομου γύρου του φετινού πρωταθλήματος MotoGP που διεξήχθη στη Βραζιλία. Παραδοσιακά οι αγώνες στο Ρίο ντε Τζανέϊρο τόσο στη F1 και από ότι φαίνεται και στις μοτοσικλέτες είναι επεισοδιακοί. Η πρόωρη αγωνιστική αντιπαράθεση των δύο έως τώρα μεγάλων πρωταγωνιστών του πρωταθλήματος, Ρόσι και Ζιμπερνό, στον αγώνα είχε άδικο τέλος και για τους δύο.
Στην προσπάθειά τους να πλασαριστούν στο "τρενάκι" των αναβατών που οδηγούσε τον αγώνα, ο Ισπανός αναβάτης της Honda έπεσε στο δεύτερο γύρο και εγκατέλειψε, ενώ το ίδιο συνέβη 10 γύρους αργότερα και στον παγκόσμιο πρωταθλητή Βαλεντίνο Ρόσι.
Το γεγονός αυτό άνοιξε διάπλατα τους διαδρόμους για τη νίκη στους δύο αναβάτες της Camel-Honda, Μακότο Ταμάντα και Μαξ Μπιάτζι. Ο Ιάπωνας είχε δείξει τις προθέσεις του και από τις κατατακτήριες δοκιμές, εκεί όπου στην πρώτη περίοδο σημείωσε τον δεύτερο καλύτερο χρόνο, ενώ κατά την δεύτερη και πιο ουσιαστική περίοδο ήταν έβδομος.
Πρώτη νίκη όμως και για την Bridgestone με τον Ταμάντα, η οποία με τη νέα γόμα ελαστικού που χρησιμοποίησε έφερε και τον Κένι Ρόμπερτς (Suzuki) ξανά στην κορυφή και συγκεκριμένα στην πρώτη θέση της εκκίνησης μετά από τέσσερα χρόνια.
"Ήταν ένας σπουδαίος αγώνας, το σετάρισμα της μοτοσικλέτας και τα ελαστικά ήταν ότι καλύτερο, η ομάδα έκανε σπουδαία δουλειά και ολοκληρώσαμε επιτυχώς το "show", είπε ο Ιάπωνας αναβάτης. O Tαμάντα αφιέρωσε τη νίκη αυτή στον αδικοχαμένο Νταϊγίρο Κάτο, ο οποίος την Κυριακή είχε τα γενέθλιά του...
"Τη νίκη αυτή την αφιερώνω σε όλους αυτούς που με βοήθησαν, αλλά και στον καλύτερό μου φίλο Νταϊγίρο. Νομίζω ότι είναι ο καλύτερος τρόπος για να τον τιμήσουμε, μου έλειψε. Ευχαριστώ την Bridgestone για την εξαιρετική δουλειά που έκαναν και μου έδωσαν τη δυνατότητα να είμαι γρήγορος και ανταγωνιστικός ολόκληρη την εβδομάδα", επισήμανε ο Ταμάντα.
Η Camel-Honda έκανε το 1-2 στο βάθρο των νικητών, αφού στη δεύτερη θέση τερμάτισε και ο Μαξ Μπιάτζι, ο οποίος πλέον βρίσκεται 15 βαθμούς μακριά από τους Ζιμπερνό και Ρόσι. Το βάθρο συμπλήρωσε ο περυσινός ομόσταυλος του Βαλεντίνο Ρόσι, Νίκι Χέϊντεν επίσης με Honda.
Κατάταξη αγώνα : Ταμάντα, Μπιάτζι, Χέϊντεν, Καπιρόσι, Μπάρος, Έντουαρντς, Ρόμπερτς, Αμπε, Νακάνο, Τσέκα
Βαθμολογία: Ζιμπερνό - Ρόσι 126, Μπιάτζι 113, Έντουαρντς 64, Μπάρος 59, Μελάντρι 57, Καπιρόσι 55, Χέϊντεν 54, Ταμάντα 44.

Στα 250 κ.εκ...
Την πρώτη του νίκη το 2004 πήρε ο Μανουέλ Ποτζιάλι οδηγώντας μία Αprilia. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής μέχρι αυτόν τον αγώνα δεν είχε βρεθεί στο βάθρο των νικητών. Επέστρεψε λοιπόν με μία παλικαρίσια νίκη,, αφού από τον τέταρτο γύρο "πήρε" κεφάλι και έφτασε στη νίκη έχοντας έντονη πίεση από τον Ντάνι Πεντρόσα (Honda). Ένα μηχανικό πρόβλημα έθεσε εκτός μάχης τον Ραντί ντε Πουνιέ (Aprilia), o οποίος πέρασε τη γραμμή τερματισμού όγδοος. Μετά από αυτό το αποτέλεσμα, ο Πεντρόσα ξέφυγε στην βαθμολογία με 11 βαθμούς διαφορά από την αναβάτη της Αprilia.
Κατάταξη αγώνα: Ποτζιάλι, Πεντρόσα, Ελίας, Ντε Αντζελις, Νιέτο, Ογιάμα, Ρόλφο, Ντε Πουνιέ, Ντιπόν, Μπατάϊνι.
Βαθμολογία: Πεντρόσα 130, Ντε Πουνιέ 119, Πόρτο 88, Ελίας 86, Νιέτο 75, Ντε Αντζελις 64, Ποτζιάλι 63, Ρόλφο 57.

Στα 125 κ.εκ...
Ο Έκτορ Μπαρμπερά (Αprilia) κέρδισε την κατηγορία των "μικρών". Έναν αγώνα που παρακολούθησε και ο Βραζιλιάνος ποδοσφαιριστής της Ρεάλ Μαδρίτης, Ρομπέρτο Κάρλος, ο οποίος είναι και ενεργό μέλος της Seedorf Racing Team.
Κατατάξη αγώνα: Mπαρμπερά, Στόνερ, Ντοβιτσιόζο, Λοκατέλι, Τζιανσάτι, Σιμονσέλι, Νιέτο, Κάλιο, Μπαουτίστα, Πασίνι.
Βαθμολογία: Ντοβιτσιόζο 125, Μπαρμπερά 109, Λοκατέλι 106, Στόνερ 104, Νιέτο 72, Τζιανσάτι 63, Γιένκερ 63, Λορέντσο 58.

Bασίλης Χειλάκης