Yamaha YZF-R6 2003: Ποθητό δίτροχο!


Με αλλαγές που αφορούν τη σχεδίαση του, οι οποίες αποσκοπούν στην πιο επιθετική εμφάνιση του παρουσιάζεται το νέο YZF-R6 της Yamaha. Ριζικές αλλαγές όμως έχουν επιτευχθεί και στα μηχανικά της μέρη, παρότι η πρώτη ματιά αφήνει την εντύπωση ότι όλα έχουν μείνει ως είχαν.
  • 15/10/2002
&00 Με αλλαγές που αφορούν τη σχεδίαση του, οι οποίες αποσκοπούν στην πιο επιθετική εμφάνιση του παρουσιάζεται το νέο YZF-R6 της Yamaha. Ριζικές αλλαγές όμως έχουν επιτευχθεί και στα μηχανικά της μέρη, παρότι η πρώτη ματιά αφήνει την εντύπωση ότι όλα έχουν μείνει ως είχαν.

Αγωνιστικό χρώμα!

Οι σχεδιαστές του Iwata κατάφεραν να σχεδιάσουν μία "πολεμική" μηχανή, χωρίς ριζοσπαστικές ιδέες. Η νέα R6 είναι πιο όμορφη και κομψή, ενώ δείχνει πιο...αγωνιστική. Το φωτιστικά σώματα είναι τοποθετημένα πλέον σε ένα μικρότερο φέρινγκ, ενώ μέσα από το ένα άκρο τους έρχονται οι εισαγωγές Ram-Air, με δυνατότητα αύξησης της πίεσης στο φιλτροκούτι. Αυτό συνεπάγεται εκπληκτικά αποτελέσματα στην απόδοση ισχύος. Αλλαγές όμως έχουν επέλθει και στην σχεδίαση του ρεζερβουάρ, προσφέροντας στον αναβάτη μία θέση...σαν αυτή του Μαξ Μπιάτζι!

Ο ορισμός της νέας τεχνολογίας...

Το μηχανικό σύνολο των 600 κ.εκ είναι ένα κράμα νέων εξαρτημάτων, αφού το 90% είναι καινούρια. Αποδίδει 121 ίππους στις 13.000 σ.α.λ και ροπή που ανέρχεται στα 6.9 Kgr στις 12.000 σ.α.λ. Η τοποθέτηση όμως ηλεκτρονικού ψεκασμού με σώματα 38mm είναι αυτή που κερδίζει τις εντυπώσεις, όσον αφορά τη νέα τεχνολογία που έχουν εμπεδώσει οι Ιάπωνες κατασκευαστές. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί βαλβίδα υποπίεσης, με την οποία εξασφαλίζει συμπεριφορά αντίστοιχη με αυτή των καρμπυρατέρ, ενώ έχει όλα εκείνα πλεονεκτήματα του ψεκασμού. Η εξάτμιση είναι πλέον ελαφρύτερη κατά 1 κιλό, ενώ το φίλτρο αέρα αυξήθηκε κατά 0.3 lt.
Στον κινητήρα υπάρχουν νέοι κύλινδροι, χωρίς χιτώνια με ειδική κεραμική επίστρωση στους οποίους παλινδρομούν τα έμβολα με λιγότερη τριβή. Έχει αλλάξει ο εκκεντροφόρος εισαγωγής, αλλά έχουν τοποθετηθεί και νέα ελατήρια για την γρηγορότερη επιστροφή των βαλβίδων. Νέο είναι και το κάρτερ ώστε να βελτιωθεί η ροή του αέρα. Η αυξημένη ιπποδύναμη χρειάζεται πλέον αποτελεσματικότερο σύστημα ψύξης γι' αυτό και το ψυγείο έγινε κυρτό για να αυξηθεί η δυνατότητα θερμοαποβολής.

Πλαίσιο για παιχνίδια!

Η YZF-R6 είναι η τρίτη γενιά της εν λόγω "πολεμικής μηχανής", γι αυτό και το πλαίσιο πλέον αποτελείται από δύο κομμάτια με αποτέλεσμα να είναι 50% πιο άκαμπτο, αλλά και 500gr ελαφρύτερο. Αυτό όμως που βοήθησε στην επίτευξη της μεγαλύτερης ακαμψίας είναι και το γεγονός ότι το ψαλίδι μεγάλωσε φτάνοντας τα 575,5 mm. Το μεταξόνιο και η γωνία κάστερ παρέμειναν αμετάβλητα, ενώ το υποπλαίσιο έχει μικρότερες διαστάσεις και πιο λεπτά τοιχώματα.

Οι αναρτήσεις

Στις αναρτήσεις ελαχιστοποιήθηκε το βάρος του πιρουνίου με νέα καλάμια. Στα φρένα δεν έχει γίνει καμία αλλαγή εμπρός, ενώ πίσω πλέον υπάρχει τρόμπα και δαγκάνα για καλύτερη αισθητική. Η Yamaha επίσης για το σκοπό αυτό τοποθέτησε νέες ζάντες με πέντε μπράτσα με βάση την αγωνιστική YZM M1.