Test – Vespa GTS300 Super HPE


Τι να πει κανείς για τη Vespa που να μην έχει ξαναειπωθεί χιλιάδες φορές; Μιλάμε για ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και πολυ-αντιγραμμένα σχέδια στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, για ένα όχημα που ξεκίνησε την καριέρα του ως πάμφθηνο μεταφορικό μέσο σε μια χώρα διαλυμένη από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

  • 10/3/2020

Πέρυσι η Vespa άλλαξε, σε μικρό βέβεια βαθμό, στις λεπτομέρειες. Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει LED φώτα μπρος και πίσω, μια νέα και πιο άνετη σέλα, αλλά και επανασχεδιασμένο χώρο κάτω από σέλα, με στόχο να προσφέρει λίγη παραπάνω χωρητικότητα. Ακόμη δε χωρά ό,τι κράνος θες, αλλά σίγουρα θα βολευτεί με το ανοικτό (jet) κράνος της επίσημης σειράς Vespa. 

Μέσα στο ντουλαπάκι της ποδιάς θα συναντήσουμε μια παροχή φόρτισης 12V USB, ενώ η έγχρωμη ψηφιακή οθόνη στα όργανα είναι έτοιμη για το Bluetooth module που εξασφαλίζει το πακέτο συνδεσιμότητας ΜΙΑ μεταξύ της Vespa και του έξυπνου κινητού σας.

Κάτω από την οικεία σιλουέτα, η Piaggio φέρνει μια νέα γενιά κινητήρων, αυτή που χαρακτηρίζεται από τα αρχικά ΗΡΕ, δηλαδή High Performance Engine, ή Κινητήρας Υψηλής Απόδοσης.
Πρόκειται για την πιο πρόσφατη εκδοχή του γνωστού μονοκύλινδρου κινητήρα των 278 cc, ο οποίος έχει περάσει από μια αρκετά εκτενή διαδικασία φρεσκαρίσματος.

Από τα πρώτα μέτρα είναι σαφές πως η παραγόμενη ροπή είναι περισσότερη, η επιτάχυνση είναι δυνατή και σαφώς πιο τροφαντή εκεί που πρέπει, στις χαμηλομεσαίες.

Στον δρόμο αυτό μεταφράζεται σε μια τελική ταχύτητα της τάξης των 130 km/h, με ταχύτατες επιταχύνσεις και ιδιαίτερα παιχνιδιάρικη διάθεση.

Παραμένει ένα όχημα φτιαγμένο πρωτίστως για αστικές μετακινήσεις, εκεί όπου οι τροχοί της προσφέρουν πλεονεκτήματα και η οδήγησή της αποδεικνύεται εξαιρετικά γνώριμη σε όποιον έχει ξανακαβαλήσει οποιαδήποτε πρότερη τετράχρονη εκδοχή της.

Η ευελιξία της αντιπαρέρχεται της περιορισμένης ικανότητας για κλίσεις στη στροφή - η οποία φυσικά είναι απόρροια του περιορισμένου γυροσκοπικού των 12ιντσων τροχών - και η προσθήκη σύγχρονων ελαστικών Michelin City Grip κάνει τις όποιες κλίσεις πολύ πιο σταθερές και ασφαλείς σε αίσθηση συγκριτικά με τα ανάλογα σκούτερ που τεστάραμε παλιότερα.

Αν πρέπει να πω κάτι αρνητικό για τη νέα Vespa, αυτό θα είχε να κάνει με την κατανάλωσή της, η οποία διαρκώς φλέρταρε με τα 4-4.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και πλησίαζε τα 5 στον ανοικτό δρόμο. 

Για την τιμή δεν βλέπω τον λόγο να προβούμε σε εκτενείς αναλύσεις. Η αγορά των σκούτερ έχει πια τόσο ευρύ φάσμα επιλογών που σχεδόν χάνεται το νόημα.

Το μοναδικό ερώτημα που έχει πραγματική βάση είναι ένα: Πόσο σου αρέσει; Τόσο το αξίζει.

Δεότε το μοντέλο στο επίσημο site της Vespa ΕΔΩ