ΜΟΤΟ ΑΝD BIKER ΜΑΪΟΣ-ΙΟΥΛΙΟΣ
ΔΟΚΙΜΗ BMW F750GS 2018 | TEST RIDE BMW F750GS 2018

Test Ride BMW F750GS: Απόλυτα ισορροπημένο! 17/8

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Όταν όλοι οι κατασκευαστές “κλέβουν” στους κυβισμούς, στρογγυλοποιώντας –ακόμα και …ξεδιάντροπα- πάντα προς τα πάνω, το F750GS, από τότε που παρουσιάστηκε ως F650GS το 2008, ήταν “αδικημένο”, με την επίσημη ονομασία του να υποδηλώνει μικρότερη από την πραγματική, χωρητικότητα κινητήρα.

Τελικά τι είναι το F750GS; Ένα “λιγότερο” F850GS ή μια μοτοσυκλέτα με την δική της ξεχωριστή προσωπικότητα στην γκάμα της BMW αλλά και της κατηγορίας γενικότερα; 

Σχεδίαση 

Στον τομέα της σχεδίασης, για πρώτη φορά υπάρχει τόση σύγκλιση με το F850GS και τα δύο μοντέλα έχουν κοινά τα περισσότερα χαρακτηριστικά τους, με την διαφοροποίηση να γίνεται κυρίως μέσω των χρωματισμών  Αυτό που φανερώνουν επίσης οι νέες γραμμές είναι ότι επιχειρείται μια σύνδεση με τα R1200GS, ειδικά στην περιοχή του ρεζερβουάρ και των πλαϊνών πλαστικών σε αυτό. Τώρα σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο, F700GS, το νέο F750GS  δείχνει σαφώς πιο δυναμικό και για πρώτη φορά πάλι, δεν έχει “τεχνηέντως υποβαθμιστεί”, εμφανισιακά. Η μεταφορά του ρεζερβουάρ μπροστά, από τη ουρά που βρισκόταν στις προηγούμενες εκδόσεις, επέτρεψε επίσης μια διαφορετική σχεδίαση στην περιοχή αυτή, που χρησιμοποιεί ένα χαρακτηριστικό στοιχείο της BMW, την θέαση του υποπλαισίου, ενός μέρους του στην συγκεκριμένη περίπτωση. 

ΒΜW F750GS 4

Τι έχει αλλάξει; 

Τα πάντα! Όπως έχει ήδη αναφερθεί, πρόκειται ουσιαστικά για νέα μοτοσυκλέτα. Για αρχή, το σημαντικότερο δομικό στοιχείο, το πλαίσιο, παραμένει ατσάλινο αλλά έχει υιοθετήσει μια νέα, δύο δοκών φιλοσοφία με στιβαρές προεκτάσεις για την σύνδεση του με τον κινητήρα, ο οποίος χρησιμοποιείται ως ενεργό τμήμα του πλαισίου. Στα φρένα έχουμε επίσης αλλαγές, με νέους δίσκους 305 χλστ. μπροστά (έναντι 300 χλστ. προηγούμενης έκδοσης). Ερχόμαστε τώρα στον κινητήρα που το μόνο που έχει διατηρήσει κοινό με τον προηγούμενο, είναι η διάταξη! Πρόκειται για ένα εντελώς νέο μηχανικό σύνολο με διάταξη δύο κυλίνδρων σε σειρά, με 2 ΕΕΚ και οκτώ βαλβίδες.

O νέος κινητήρας είναι πλήρως επανασχεδιασμένος, με την χωρητικότητα του να έχει αυξηθεί στα 853 κ.εκ. (προηγούμενος κινητήρας 798 κ.εκ.) και η απόδοση του είναι 77 ίπποι για το F 750 GS.  

Εξοπλισμός 

Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, οι μοτοσυκλέτες της BMW Motorrad ανέκαθεν αποτελούσαν σημεία αναφοράς στην κατηγορία τους και το νέο F750GS, δεν αποτελεί εξαίρεση. Στον standard εξοπλισμό συμπεριλαμβάνονται λοιπόν Full LED προβολέας, ABS, ΑSC (Traction Control) αλλά και δυνατότητα επιλογής μεταξύ δύο χαρτών σε ότι αφορά στην απόδοση του κινητήρα, “Road” και “Rain”, με το “Rain”, να έχει ως αποτέλεσμα μια πολύ ήπια μεταφορά ισχύος στον πίσω τροχό για τις βροχερές συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Τεράστια είναι η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, επιτρέποντας στον καθένα να δημιουργήσει, με το ανάλογο αντίτιμο βέβαια, μια έκδοση “κομμένη και ραμμένη” στα μέτρα του.  

ΒΜW F750GS 2

Βελούδο 

Αρχίζοντας από τον κινητήρα, όπου όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, έχει τέτοιας έκτασης αλλαγές που θωρείται ουσιαστικά μια νέα μονάδα, η απόδοση του έχει σημειώσει σαφώς μια αύξηση αλλά όχι σημαντική. Οι ίπποι είναι πλέον 77 στις 7.500 σ.α.λ.  (από 75 στις 7.300 σ.α.λ.) και η ροπή 8,4 kg-m στις 6.000 σ.α.λ. από 7.8 kg-m στις 5.300. Στην πράξη έχει –και με το παραπάνω- την ισχύ που χρειάζεται μια μοτοσυκλέτα σαν το F750GS και μάλιστα διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή.

Η οδηγική του συμπεριφορά είναι ουδέτερη, έχει ελαφριά αίσθηση παρά τα 224 γεμάτα κιλά του και είναι υπάκουο και πρόθυμο στις εντολές του οδηγού που ορίζονται από το φαρδύ και καλό στις λαβές του τιμόνι. 

Σε πιο ανοικτό δρόμο, το F750GS έχει την δυνατότητα να ταξιδεύει με ταχύτητες 150 απροβλημάτιστα, χωρίς κραδασμούς. Είναι απόλυτα σταθερό (υπάρχει και σταμπιλιζατέρ στην κάτω τιμονόπλακα) και μπορεί να στρίψει σε παρατεταμένες με πολλά χιλιόμετρα χωρίς ίχνος αδυναμιών από πλαίσιο και αναρτήσεις. Το μόνο που χρειάζεται σε αυτή την περίπτωση, απαραιτήτως όμως, είναι η αλλαγή της standard ζελατίνας με μια ψηλότερη. 

Η μοτοσυκλέτα παραμένει ουδέτερη και σε δρόμους με στροφές αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει το “ουδέτερη” να συγχέεται με το “αργή”, γιατί αργή δεν είναι σε καμία περίπτωση. Για την ακρίβεια είναι όσο γρήγορη θέλει να την πάει ο οδηγός της, με τα όρια της να βρίσκονται αρκετά ψηλά, έχοντας τα φόντα να οδηγηθεί ως street μοντέλο. 

Ιδανικά πολυχρηστικό 

Η τρίτη γενιά του F750GS, έχει ανανεωθεί ριζικά, χωρίς όμως να έχει αλλάξει “στίγμα” σε ότι αφορά στον χαρακτήρα και στην χρήση. Κατηγοριοποιείται ως On-Off, στην πραγματικότητα όμως –και ακόμη περισσότερο στην Ελληνική πραγματικότητα- πρόκειται για ένα μοντέλο ικανό να αντεπεξέλθει με απόδοση πάνω από τον μέσο όρο, σε οτιδήποτε του ζητηθεί στο ασφάλτινο πεδίο. Είναι πιο άνετο και προσφέρει μεγαλύτερους χώρους από τα street ανταγωνιστικά μοντέλα, χωρίς να υπολείπεται σε οδηγική συμπεριφορά, ενώ ο 19άρης τροχός μπροστά και η ελαφρώς πιο μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, αντεπεξέρχονται καλύτερα στο δικό μας οδικό δίκτυο. Με την τιμή της standard έκδοσης να ξεκινά από τα 9.990 ευρώ και να φτάνουν, όπως στην περίπτωση της μοτοσυκλέτας της δοκιμής που ήταν αρκούντως εξοπλισμένη, στα 13.920 ευρώ το F750GS, δεν είναι ακριβώς “προσιτή”. Μιλάμε όμως για ένα από τα πλέον ισορροπημένα μοντέλα της αγοράς και αυτό δεν είναι κάτι εύκολο να επιτευχθεί από κανέναν κατασκευαστή. Και κάτι τελευταίο, μην μπερδεύεστε με το “750”, η μοτοσυκλέτα απέχει 148 κ.εκ. από το λίτρο.  

ΒΜW F750GS 3

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • TEST RIDE 19/8

    Δοκιμάζουμε το Royal Enfield Himalayn

    Η Royal Enfield, όπως και να το δει κανείς, είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας. Ήταν κάποτε μια από τις πιο ονομαστές κατασκευάστριες της Αγγλίας, με την παραδοσιακή της έδρα στο Redditch και παραγωγή μοτοσυκλετών με ρίζες στο μακρινό 1901.

  • 2018 HONDA NC750X DCT 18/8

    Δοκιμάζουμε το Honda ΝC750X DCT

    Όλες οι μοτοσυκλέτες Honda έχουν το χαρακτηριστικό "φτερό" στο ρεζερβουάρ αλλά υπάρχουν κάποια μοντέλα που απλά ταυτίζονται με το ζεν της εταιρίας που θέλει το δίτροχο Honda να είναι με σχετικά συντηρητική σχεδίαση αλλά να ενσωματώνει κορυφαία τεχνολογία και να στοχεύει...

  • ΔΟΚΙΜΗ BMW F750GS 2018 | TEST RIDE BMW F750GS 2018 17/8

    Δοκιμάζουμε το BMW F750GS 2018

    H περίπτωση του BMW F750GS, είναι μοναδική στον κόσμο των μοτοσυκλετών.

  • DAYTONA 16/8

    Οδηγούμε το Daytona Velos R 125i (2019)

    Έχει στεφθεί από μεγάλη επιτυχία η συνεργασία της Γκοργκόλης Α.Ε. με τη Daytona Motors και η κατηγορία των παπιών είναι ο θεμέλιος λίθος της. Με τα εξαιρετικά οικονομικά DY125 και Sprinter έχει καταφέρει να βρεθεί στην πρωτιά των πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία...

  • SYM 15/8

    TEST – SYM HD300 F4s 2019

    H SYM, παρουσιάζοντας το HD300 στην έκθεση του Μιλάνου, το φθινόπωρο του 2018, δημιούργησε το πιο ισχυρό και καλώς εξοπλισμένο μοντέλο της σειράς, που φέρνει βάση κυβισμού, το όνομα των HD σε μια πολύ απαιτητική και ανταγωνιστική κατηγορία.

  • TEST RIDE 15/8

    Οδηγούμε το Honda Monkey 125 2019

    Me and my monkey λοιπόν, για μια μόλις εβδομάδα -που ήθελα να μην τελείωνε ποτέ. Εγώ και το πιθηκάκι μου. Ουρά δεν έχει, είναι όμως μικρό, σβέλτο και δεν χορταίνεις να το χαζεύεις. Η Honda έβαλε τα δυνατά της, για τη νέα έκδοση της εμβληματικής μινιόν μοτοσυκλέτας, ανεβάζοντας...

  • TEST RIDES 11/8

    KYMCO X-Town 300i ABS

    H μεσαία κατηγορία των GT scooter αποτελεί “πονοκέφαλο” για τους κατασκευαστές και αυτό γιατί βασική προϋπόθεση σε αυτά, είναι να συνδυαστούν επιτυχώς, διαμετρικά αντίθετα χαρακτηριστικά.

  • TEST RIDE 11/8

    KYMCO People-S 150i ABS

    Τα People, αποτελούν την σειρά μοντέλων με την οποία η KYMCO δραστηριοποιείται από το 1999 στην κατηγορία των αστικών πολυτελών scooter και το νέο S 150, φιλοδοξεί να γίνει ο… “άνθρωπος σου”, στα δύσκολα της καθημερινής μετακίνησης.

  • ROYAL ENFIELD 10/6

    Πρώτη επαφή - Royal Enfield Interceptor 650

    Υπάρχουν στιγμές που μια μοτοσυκλέτα είναι κάτι παραπάνω από ένα μεταφορικό μέσο. Όλοι μας το έχουμε διαπιστώσει αυτό σε κάποια στιγμή της ζωή μας. Άλλοι με το που βρέθηκαν σε μια σέλα, άλλοι συνειδητοποιώντας το σιγά-σιγά.

  • TEST RIDE 8/4

    Οδηγούμε το Gemini Scrambler 125 2019

    Ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις της μόδας στους δύο τροχούς, μπορεί να κινηθεί σαν σίφουνας στο αστικό τοπίο αλλά πατάει και χώμα αν έχετε την ανάλογη όρεξη. Είναι επίσης τόσο προσιτή όσο και ένα… προσιτό παπί. Ποια μοτοσυκλέτα; Μα η Gemini Scrambler 125 φυσικά!

  • TEST RIDE 19/2

    Δοκιμάζουμε την Lambretta V-Special 125

    Για πρώτη φορά ίσως, η απόδοση ενός νεορετρό μοντέλου παραγκωνίζει το φαίνεσθαι και το βάζει σε δεύτερο ρόλο. Γιατί το V-Special 125 είναι ένα πάρα πολύ καλό scooter, που τυγχάνει να έχει κλασική εμφάνιση και όχι ένα μοντέλο που ποντάρει τα πάντα αποκλειστικά και μόνο στην...

  • TEST RIDE 7/1

    Benelli Leoncino 2018 - Λιονταράκι για κατοικίδιο

    Η επιστροφή του Leoncino αποτίνει φόρο τιμής σε ένα από τα πιο ιστορικά μοντέλα στην πολύχρονη ιστορία της Benelli. Το αυθεντικό Λιονταράκι (όπως ερμηνεύεται στα Ελληνικά το Leoncino) εμφανίστηκε το 1951 και έχτισε το όνομά του πρωτίστως ως τετράχρονο 125 που πολλαπλασιάστηκε...

  • TEST RIDE 2/1

    Symphony ST 200i ABS 2017 - Euro 4: Πιο απολαυστικό και οικονομικό

    Το Symphony ST 200i έγινε Euro 4 αντικαθιστώντας παράλληλα το CBS με ABS, ενώ παρουσιάζεται ακόμα πιο οικονομικό σε κατανάλωση, διατηρώντας όλα τα δυνατά στοιχεία που το έκαναν best-seller τις προηγούμενες χρονιές.

  • TEST RIDE HONDA X-ADV 2018 9/10/2018

    Δοκιμάζουμε την Honda X-ADV 2018

    Μετά από την πρώτη μας επαφή με το μοντέλο της Honda που συνδυάζει τον κόσμο των scooter με αυτό των adventure μοτοσυκλετών, διαπιστώσαμε μια πολυχρηστική και εύκολα προσαρμόσιμη φύση, ικανή να ανταποκριθεί σε πολλά πεδία κίνησης. Για το 2018, η Honda προχώρησε σε ορισμένες...

  • 2018 HARLEY-DAVIDSON 11/6/2018

    First Ride: 2018 Harley-Davidson Softail Fatbob

    Νοσταλγία στη σύγχρονη εποχή. Διατηρώντας ήχο και κραδασμούς σε επιθυμητά επίπεδα ''Harley'', προσφέροντας ευκολία στην οδήγηση αλλά και sport χαρακτήρα, οι νέες Softail της Harley-Davidson για το 2018, είναι κάτι παραπάνω από νέες.