ΜΟΤΟ ΑΝD BIKER ΜΑΪΟΣ-ΙΟΥΛΙΟΣ
FEMA

Πρόεδρος της FEMA: "Σε μια δεκαετία δεν θα μπορείς να αγοράσεις βενζινοκίνητη μοτοσυκλέτα!" 25/8

  • img

Ο πρόεδρος της FEMA παρακολούθησε το συνέδριο της Ε.Ε για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και προδιαγράφει το μέλλον της μοτοσυκλέτας στην Ευρώπη.

Από τις 17 ως τις 21 Ιουνίου διοργανώθηκε στις Βρυξέλλες το συνέδριο EU Sustainable Energy Week 2019, με την παρουσία της FEMA (Federation of Eurppean Motorcycle Associations, ή Ομοσπονδία Ευρωπαϊκών Μοτοσυκλετιστικών Ενώσεων). Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του συνεδρίου, ο πρόεδρος της FEMA, Dolf Willingers, ανέλυσε τι προβλέπεται για το μέλλον της μοτοσυκλέτας στην ήπειρό μας.

Όλοι πλέον γνωρίζουμε πως είναι ειλημμένη απόφαση η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και ο λόγος είναι απλός: από τις συνολικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα – δηλαδή του κύριου αέριου που ενοχοποιείται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου – στην Ε.Ε. περίπου το 21% προέρχεται από τις οδικές μεταφορές.

Η αμετάκλητη απόφαση της Ε.Ε. είναι πως ως το 2050 πρέπει να έχουμε μεταφορές που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον (climate neutral transrpot). Με δεδομένο πως τα αυτοκίνητα στην Ε.Ε. έχουν μέσο χρόνο ζωής μια 20ετία, αυτό σημαίνει πως για να επιτευχθεί ο στόχος θα πρέπει να έχουν σταματήσει οι πωλήσεις κινητήρων εσωτερικής καύσης ως το 2030. Και ξαφνικά, ο στόχος που μας φαινόταν πολύ μακρινός (2050), ήρθε πολύ πιο κοντά (2030).

Ήδη αρκετές χώρες, τόσο στην Ε.Ε. όσο και εκτός αυτής, έχουν δεσμευτεί πως θα απαγορεύσουν τις πωλήσεις νέων οχημάτων που καίνε ορυκτά καύσιμα. Γερμανία, Δανία, Ινδία, Ιρλανδία, Ισραήλ, Ολλανδία και Σουηδία έχουν καθορίσει το 2030 ως το όριο αυτό. Η Αγγλία και η Κίνα θα ακολουθήσουν από το 2040. Η Νορβηγία έχει θέσει το δικό της ορόσημο στο πολύ πιο κοντινό 2025.

Αυτά ωστόσο ισχύουν τα αυτοκίνητα, ενώ περί δικύκλων μόνο η Ολλανδία έχει αναφερθεί ξεχωριστά, συμπεριλαμβάνοντάς τα στο δικό της πλαίσιο για το 2030. Ωστόσο η FEMA αναρωτιέται εύλογα, υπάρχει κανείς που να πιστεύει πως θα υπάρξουν χώρες που θα εξαιρέσουν τα δίκυκλα από τον ευρύτερο κανόνα τους για αυστηρά ηλεκτροκίνητες μεταφορές; Μάλλον όχι είναι η απάντηση. Απλά το αυτοκίνητο βρίσκεται σε όλες τις επικεφαλίδες διότι απλούστατα αναλογεί σε μια αγορά πολλαπλάσια σε μέγεθος από αυτή της μοτοσυκλέτας. Επισήμως ωστόσο οι αναφορές δεν εστιάζουν ειδικά σε αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες ή λεωφορεία, αλλά σε "οχήματα". Κάτι που τα συμπεριλαμβάνει όλα.

Η μπαταρίες αποτελούν μια λύση που ήδη βρίσκεται στην αγορά, με τα θετικά και τα αρνητικά τους. Από την άλλη, η λύση των κυψελών (fuel cells) υδρογόνου προϋποθέτει την παραγωγή υδρογόνου είτε μέσω φυσικού αερίου ή της ενεργοβόρας διαδικασίας της ηλεκτρόλυσης. Το φυσικό αέριο έχει ένα σημαντικό πρόβλημα: εισάγεται είτε από τη Ρωσία μέσω αγωγών, ή με πλοία από τις ΗΠΑ σε υγροποιημένη μορφή.

Αμφότερες λύσεις δεν είναι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτες στην Ε.Ε., που προτιμά μεταφορές ανεξάρτητες γεωπολιτικών παιχνιδιών, κάτι που μόνο οι μπαταρίες μπορούν να προσφέρουν σήμερα. Δοθέντος ότι οι ενεργειακές ανάγκες της μετακίνησης αντιστοιχούν στο ένα τρίτο της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας στην Ε.Ε., το θέμα είναι κάθε άλλο παρά δευτερεύον ή ασήμαντο.

Το οποίο γεγονός μας φέρνει στο τρίτο ζητούμενο που ανέδειξε το συνέδριο των Βρυξελλών: Από πού θα προέλθει όλη η επιπλέον ενέργεια που θα απαιτηθεί όταν όλος ο στόλος οχημάτων θα μετατραπεί σε ηλεκτρικό;

Εδώ απάντηση δεν έχει δοθεί ακόμη. Στην Ευρώπη υπάρχει ένα σαφές κίνημα κατά της πυρηνικής ενέργειας – της κύριας ηλεκτροπαραγωγικής βιομηχανίας για τις μεγάλες Ευρωπαϊκές χώρες – αλλά οι εναλλακτικές που βρίσκονται τώρα σε ισχύ μεταφράζονται σε πολύ ρυπογόνες πηγές, όπως ο “δικός μας’ λιγνίτης.

Οι ειδικοί απλά βασίστηκαν στην ελπίδα τους πως αυτά τα προβλήματα θα λυθούν στην πορεία. Πώς; Ελπίζουν πως η τεχνολογία θα προχωρήσει μαζί με την είσοδο των ηλεκτρικών οχημάτων στη ζωή μας. Αφενός με τη δημιουργία νέων, τεχνολογικά προχωρημένων μπαταριών, που σήμερα βρίσκονται ακόμη σε πειραματικό στάδιο, την ανάπτυξη δικτύων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (αέρας, παλίρροιες, υδροηλεκτρικά κ.ο.κ.), αλλά και την επανοργάνωση των ηλεκτρικών δικτύων σε “έξυπνα δίκτυα” που θα προσαρμόζονται στις κατά τόπους ανάγκες ηλεκτροδότησης.

Κοινώς, η απάντηση των ειδικών για το πού θα βρεθεί τόση επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια είναι κάτι σαν τη γνωστή Ελληνική υπεκφυγή “έχει ο θεός” που λύνει κάθε πρόβλημα (μέχρι να εμφανιστεί στην πόρτα μας)…

Η ουσία που πρέπει να κρατήσουμε εμείς είναι ότι από το 2030 οι μοτοσυκλέτες με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα αρχίσουν να εξαφανίζονται. Η Ε.Ε. έχει ήδη επιλέξει να κινηθεί προς τα λεγόμενα Battery Electric Vehicles, δηλαδή αμιγώς ηλεκτρικά με μπαταρίες. Οι επιλογές για αλλού τύπου οχημάτων είναι ανοικτή, αλλά αν δεν υπάρχουν επαρκή δίκτυα τροφοδοσίας με τα εναλλακτικά καύσιμα, λ.χ. υδρογόνο, τότε δε μπορούν να θεωρηθούν ευρείας κλίμακας λύσεις. Όσον αφορά στην Ελλάδα, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει μοτοσυκλέτα που να κατασκευάζεται εδώ και όλες εισάγονται από άλλες αγορές, ό,τι κι αν αποφασίσουμε για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι μάλλον αδιάφορο. Θα ακολουθήσουμε τις διεθνείς εξελίξεις θέλοντας και μη, εκτός αν νομίζει κανείς πως η όποια εταιρεία θα εισάγει μοντέλα στην Ευρώπη μόνο για αγορές σαν της Ελλάδας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΥ 29/8

    Αγγλία - Κλέφτες παρακολουθούν μοτοσυκλέτες με "κοριούς"

    Μέχρι τώρα, ξέραμε ότι η τοποθέτηση GPS πομπού στην μοτοσυκλέτα μας, αποτελούσε μια πρακτική που εξασφάλιζε ένα μεγάλο ποσοστό επιτυχίας στην ανεύρεση της μετά από κλοπή, τουλάχιστον μέσα στις πρώτες ώρες από το γεγονός.

  • ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΥ 28/8

    "Brexit" και στα συστήματα ενδοεπικοινωνίας!

    Μια επιτροπή Βουλευτών στη Βρετανία προτείνουν την απαγόρευση όλων των hands-free συστημάτων επικοινωνίας σε όλα τα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων και των μοτοσυκλετών.

  • SUZUKI 28/8

    Suzuki V-Strom 250 - Νέος χρωματισμός για το 2020

    Από την Ιαπωνία μας έρχεται η είδηση για την επιλογή ενός νέου χρωματικού συνδυασμού στον “βενιαμίν” της οικογένειας των V-Strom, δηλαδή στην έκδοση 250.

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ 27/8

    Εξετάσεις υποψήφιων οδηγών - Αλλαγές... χωρίς να αλλάξει τίποτα!

    Η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ακυρώσει όλες τις αλλαγές που προκάλεσαν αντιδράσεις και οδήγησαν σε ατελείωτες καθυστερήσεις στην εξέταση υποψηφίων οδηγών. Όπως μεταδίδει μεγάλη μερίδα του ημερήσιου και ηλεκτρονικού Τύπου, η κυβέρνηση φέρνει άμεσα στη Βουλή προς ψήφιση ένα νέο...

  • ΥΑΜΑΗΑ 27/8

    Yamaha - Έρχεται το Tracer 125

    Το μικρότερο από πλευράς κυβισμού μέλος της οικογένειας των Tracer λοιπόν, φέρεται να απεικονίζεται σε φωτογραφία που δημοσίευσε το Moto Saigon, με την σχεδίαση να δανείζεται πολλά στοιχεία από την μεγάλη έκδοση, Tracer 900.

  • ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΥ 26/8

    Moto Guzzi - Φήμες για νέο μοντέλο στην EICMA

    Το έχουμε ακούσει από επίσημα χείλη στην Ελλάδα και τώρα, έρχεται και η φήμη από την Ιταλία, που θέλει την Moto Guzzi να παρουσιάζει τουλάχιστον ένα νέο μοντέλο στο Μιλάνο τον Νοέμβριο (EICMA), το οποίο και θα φέρει το νέο μοτέρ του V85TT.

  • ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΥ 26/8

    Θα "ξεκολλήσουν" οι εξετάσεις για δίπλωμα; - Νέο νομοσχέδιο στην Βουλή

    Έως την Τρίτη 27/8/2019 αναμένεται να κατατεθεί νέο νομοσχέδιο στη Βουλή, με τη βοήθεια του οποίου θα ξεπαγώσουν οι διαδικασίες για τις εξετάσεις διπλωμάτων οδήγησης, όπου εκκρεμούν περί τις... 105.000 αιτήσεις!

  • ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΥ 26/8

    Yamaha YZF-R3 αλά Tron!

    Εταιρεία από την Ινδία κατασκεύασε ένα σετ αυτοκόλλητων που μεταμορφώνει τη Yamaha YZF-R3 σε οπτική πανδαισία, ειδικά στο σκοτάδι.

  • ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΥ 25/8

    Continental - ΑΙ φωνητική υπηρεσία στα οχήματα

    Θα γνωρίζετε φυσικά τις υπηρεσίες φωνητικής βοήθειας που έχουν ενσωματωθεί για τα καλά στην ζωή μας. Alexa, Cortana, Siri, Google Assistant, είναι οι πιο γνωστές από αυτές και ο σκοπός τους είναι ένας, να προσφέρουν πληροφορίες, απατώντας σε ερωτήσεις των ανθρώπων που τις...

  • FEMA 25/8

    Πρόεδρος της FEMA: "Σε μια δεκαετία δεν θα μπορείς να αγοράσεις βενζινοκίνητη μοτοσυκλέτα!"

    Ο πρόεδρος της FEMA παρακολούθησε το συνέδριο της Ε.Ε για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και προδιαγράφει το μέλλον της μοτοσυκλέτας στην Ευρώπη.

  • ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΥ 24/8

    Top Gun: Maverick - O Tom Cruise οδηγά και πάλι Kawasaki...

    Το Top Gun: Maverick ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες το καλοκαίρι του 2020, με τον Tom Cruise φυσικά στον πρωταγωνιστικό ρόλο αλλά και με συμμετοχή στην ταινιά μιας μοτοσυκλέτα της ίδιας εταιρείας, όπως και τότε.

  • ΝΕΑ ΚΟΣΜΟΥ 24/8

    Kλήση σε... πραγματικό χρόνο

    Ο πόλεμος εναντίον όσων μιλούν στο κινητό ενόσω οδηγούν φουντώνει σε όλη την Ευρώπη και αυτή είναι η νέα κίνηση της Ιταλικής αστυνομίας.

  • ΝΕΑ ΚΟΣΜΟY 23/8

    Χάρτης: χώρες της ΕΕ έχουν θεσπίσει κίνητρα για την αγορά ηλεκτροκίνητων

    Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δημοσιοποίησε έναν χάρτη με τις χώρες που προσφέρουν κίνητρα στους πολίτες τους για την αγορά οχημάτων μηδενικών ρύπων.

  • 23/8

    ΒMW G310GS ή μήπως κάτι άλλο; - Ξεδιάντροπη αντιγραφή!

    Η σχεδίαση είναι μια μορφή τέχνης και στην τέχνη ως γνωστόν, παρθενογένεση δεν υπάρχει… η αρχική έμπνευση, μια ιδέα, ένα στοιχείο τέλος πάντων, αντλείται από έργα προγενέστερα, άλλων δημιουργών, για να μετασχηματιστεί σε κάτι νέο.

  • MV AGUSTA 22/8

    MV Agusta - Άνοιγμα στους μεσαίους κυβισμούς!

    Η MV Agusta Motor υπέγραψε στρατηγική συμφωνία με τον Κινέζο γίγαντα Loncin Motor για την ανάπτυξη μιας ολοκαίνουργιας οικογένειας μικρών μοτοσυκλετών MV Agusta στα 350-500 κ.εκ.!