Honda – Συνέχεια της "αεροδυναμικής αναθεώρησης", αυτή την φορά εστιάζει στην ουρά


Πολλά είναι τα σχέδια που έχει παρουσιάσει τους τελευταίους μήνες η Honda, τα οποία αφορούν στην αεροδυναμική μελέτη συγκεκριμένων τμημάτων στο σώμα μιας μοτοσυκλέτας.

  • 10/4/2020

Μερικά εξ αυτών μάλιστα να είναι “acrtive” τύπου, δηλαδή αναπτύσσονται ή αλλάζουν την κλίση τους, προσδίδοντας διαφορετικό αεροδυναμικό προφίλ και ιδιότητες στην μοτοσυκλέτα αναλόγως των εντολών που λαμβάνουν από την IMU. 

Το νέο σχέδιο που κατέθεσε η Honda, αφορά στην αεροδυναμική διαμόρφωση του ουραίου τμήματος μιας μοτοσυκλέτας, χωρίς ωστόσο να προσδίδονται σε αυτό active χαρακτηριστικά. Πρόκειται για την διαμόρφωση αυτού που αποκαλούμε “κοκοβιό” ως αεροτομή, με τον αέρα να οδηγείται σε κανάλια. 

Σκοπός αυτής της σχεδίασης είναι η μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης αλλά και η παραγωγή κάθετων ως προς το έδαφος δυνάμεων (downforce) για σταθεροποίηση του πίσω τμήματος της μοτοσυκλέτας στις υψηλές ταχύτητες. 

Το ότι στα σχέδια εμφανίζεται ως φορέας αυτής της σχεδίασης μια naked μοτοσυκλέτα, δεν σημαίνει τίποτα φυσικά, απλά το CB1000R που απεικονίζεται λειτουργεί ως “mule” στην προκειμένη περίπτωση. Προφανώς αν περάσει στην παραγωγή κάτι τέτοιο, θα αφορά superbike / GT μοντέλα. 

Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο, είναι ότι δεδομένου πως η συγκεκριμένη σχεδίαση, μαζί με τα τελικά των εξατμίσεων κάτω από την ουρά, καταλαμβάνουν όλο τον διαθέσιμο χώρο που υπήρχε στις superbike σε αυτό το σημείο, για την αποθήκευση εγγράφων και μικροπραγμάτων, η Honda προτείνει ως λύση ένα προσθαφαιρούμενο τσαντάκι, που “φωλιάζει” μέσα στους αεραγωγούς της ουράς.