Ducati Panigale V4 R 2019 – EICMA


H “R” έκδοση της Panigale V4, είναι η πλέον εξωτική και race ready μοτοσυκλέτα στην γκάμα της Ducati και η ισχυρότερη μοτοσυκλέτα παραγωγής, έστω και περιορισμένης, που έχει κατασκευαστεί στο Borgo Panigale. 

  • 8/11/2018

Σε ότι αφορά στις διαφορές σε σχέση με την Panigale S, πρώτη απ΄όλες, σημειώνεται η μικρότερη χωρητικότητα του V4 κινητήρα, στα 998 κ.εκ., καθώς το όριο για τους Superbike αγώνες στις τετρακύλινδρες μοτοσυκλέτες, είναι τα 1000 κ.εκ. Η μείωση του κυβισμού επιτεύχθηκε με την μείωση της διαδρομής των εμβόλων, από τα 53,5 στα 48,4 χλστ., με την διαδρομή τους να παραμένει στα 81 χλστ. 

Η μέγιστη ισχύς, η οποία είναι 221 ίπποι, αποδίδεται στις 15.250 σ.α.λ., μιλάμε δηλαδή για 7 περισσότερους ίππους σε σχέση με την S, 2.250 σ.α.λ. πιο ψηλά (μέγιστη ισχύς Panigale S 214 ίπποι / 13.000 σ.α.λ.). Ωστόσο, αν  γίνει χρήση του ειδικά σχεδιασμένου για το μοντέλο, αγωνιστικού τελικού της Akrapovic, η ισχύς φθάνει του 231 ίππους (!), πάντα στις 15.250 σ.α.λ. με τα “κόκκινα” να βρίσκονται στις 16.500 σ.α.λ. 

Tώρα σε ότι αφορά στα περιφερειακά, η Panigale R φέρει κορυφαίες μονάδες αναρτήσεων αλλά όχι ηλεκτρονικά ελεγχόμενες όπως στην S έκδοση και ο λόγος είναι ότι θα πρέπει να υπάρχει απόλυτη σύμπλευση με τους κανονισμούς στα WSBK, που απαγορεύουν αυτού τους είδους τις αναρτήσεις. 

Έτσι λοιπόν μπροστά συναντάμε ένα Ohlins NPX USD πιρούνι, 43 χλστ. και πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ πίσω χρησιμοποιείται μια μονάδα TTX36, επίσης της Ohlins. Στα φρένα δεν έχουμε αλλαγές σε σχέση με την S και έχουν εφαρμοστεί οι ίδιες μονάδες, δηλαδή monobloc τετραπίστονες ακτινικές δαγκάνες σε δίσκους 330 χλστ. μπροστά και διπίστονη δαγκάνα, επίσης της brembo, σε δίσκο 245 χλστ. 

Πλαίσιο, υποπλαίσιο και ψαλίδι, δεν έχουν επίσης αλλάξει, με την R έκδοση να προσφέρει όμως την δυνατότητα αλλαγής της έδρασης του μονόπρατσου ψαλιδιού, μεταβάλλοντας έτσι ελαφρώς τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας. 

Η τιμή της Ducati Panigale V4 R, δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα, ωστόσο αναμένεται να φθάνει το όριο που ορίζουν οι κανονισμοί για τις μοτοσυκλέτες της πιστοποίησης, δηλαδή τα 40.000 ευρώ.