Συγκριτικό: Seat Arona 1.0 TSI 110PS vs Suzuki Vitara 1.4 Hybrid 129PS - Δύο πάνοπλα SUV με τιμή κάτω από 20.000 ευρώ


Συγκρίνουμε δύο συμπαγή SUV που το καθένα έχει το δικό του χαρακτήρα και οπωσδήποτε κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον: Χαμηλή τιμή.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 4/4/2024

Ξέρουμε ότι όλοι επιδιώκουμε να οδηγούμε πρώτοι, να παραγγέλνουμε πρώτοι ή να αποκτούμε πρώτοι το νέο μας αυτοκίνητο. Άλλοι, πάλι, έχουν τη λογική του έξυπνου αγοραστή. Εκείνου που περιμένει τη στιγμή που στο «Χρηματιστήριο του Αυτοκίνητου» θα κάνουν limit down μοντέλα που είναι έτοιμα να κλείσουν έναν κύκλο, ανοίγοντας έναν νέο. Αυτό ακριβώς ισχύει με τα SEAT Arona και Suzuki Vitara του συγκριτικού μας. Το ισπανικό μοντέλο που κυκλοφορεί σχεδόν απαράλλαχτο από το 2017, έχει δεχθεί πρόσφατα μια αλλαγή στα τεχνικά του κινητήρα αγγίζοντας το 1000άρι τρικύλινδρο turbo μοτέρ τους 115 PS (όπως άλλωστε και το 2018).

Υπάρχει όμως ακόμα το δέλεαρ της τιμής που φέρνει το υπάρχον μοντέλο με το ίδιο μοτέρ αλλά με 110 PS στα 19.990 ευρώ μετά την έκπτωση της αντιπροσωπείας και με άμεση διαθεσιμότητα. Την ίδια στιγμή, το Vitara διαχρονικό αφού υπάρχει μεταξύ μας από το 2015 (!) και λίγο πριν την –πολλοστή του- ανανέωση έρχεται με ένα πανίσχυρο σύνολο 129 PS με μικροϋβριδική υποστήριξη να φωνάξει ένα βροντερό «παρών» με τιμή στα 19.580 ευρώ. Αμφότερα, δε, έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας. Τι λέτε; Πάμε να δούμε τι κάνουν για να είναι τόσο φθηνά;

Σχεδίαση-χώροι

Σε αισθητικό επίπεδο το Arona ξεχωρίζει με LED φωτιστικά, όμορφη εμπρός μάσκα, πίσω κάτι από… Cupra με spoiler και diffuser και, τελικά είναι εύπεπτο δεν κομίζει καινά δαιμόνια είναι συμπαγές, δείχνει όμως λιγότερο αυθεντικό από το Vitara αλλά και πιο ποιοτικό.

Κι από την άλλη, το Vitara είτε στη Special Edition που βλέπετε εδώ, είτε στην απλή, GL, έχει τον ίδιο απαράλλαχτο σχεδιαστικό κώδικα, που αρέσει ως νέο all-time classic, πιο γωνιώδες και πιο… εργαλείο στην όψη. Κι ενώ το Arona είναι ελάχιστα κοντύτερο, στα 4.154 mm (έναντι των 4.175 mm του Vitara), προσφέρει μεταξόνιο στα 2.566 mm έναντι 2.500 mm του Ιάπωνα ενώ και ο χώρος αποσκευών του ισπανικού μοντέλου, στα 400 L είναι ασυναγώνιστος όχι μόνον έναντι του Vitara (που προσφέρει 362 L) αλλά και συνολικά στην κατηγορία. Ναι, το καταλάβατε, το Arona είναι πολύ πιο πρακτικό και τα καταφέρνει καλύτερα και στο επίπεδο της αντιληπτής ποιότητας.

Tην ίδια εικόνα εισπράττεις και στο εσωτερικό, όπου η σχεδίαση του Arona θυμίζει ένα κανονικό επιβατικό όχημα της SEAT και όχι κάποιο SUV καθόσον η σχεδίαση είναι… Ibiza. Τα μαλακά πλαστικά, οι ψηφιακές οθόνες και η πληθώρα ρυθμίσεων δείχνει το σήμερα με ελληνικά μενού αλλά και πολύ μικρές γραμματοσειρές με τις οποίες οι πρεσβύωπες δε θα χαρούν. Οι χώροι είναι συνολικά πρακτικοί και η αίσθηση μοντέρνα. 

Συγκριτικά, το Vitara σε υποδέχεται με έναν τρόπο εξαιρετικά γνώριμο, με σχεδίαση και υλοποίηση που έχει μείνει αρκετά πίσω. Ναι υπάρχουν μαλακά πλαστικά, βεβαίως η ποιότητα είναι καλή αλλά η ενσωμάτωση των τεχνολογιών που προσφέρει είναι με εργονομία παμπάλαια. Αναλογικά όργανα (καλό αυτό), πληθώρα πληροφοριών στον πίνακα οργάνων, αλλά αργό multimedia από την κεντρική οθόνη αφής που θυμίζει πλέον… Nintendo, με γνώση μόνον της αγγλικής και με κάποιες υποχωρήσεις στα της πρακτικότητας. Πιο ψηφίζουμε; Ναι, το Arona. Προχωρούμε.

Μηχανολογία-Οδήγηση

Στα μηχανολογικά, οι Ισπανοί δανείστηκαν το 1000άρι, τρικύλινδρο turbo μοτέρ TSI του ομίλου που εδώ αποδίδει 110 PS και 200 Nm ροπής σε ένα εύρος μεταξύ 2.000 και 3.000 rpm. Με ένα σαφές σε αίσθηση 6άρι κιβώτιο που όμως πνίγει το γρήγορο τέμπο προσφέρει ένα 0-100 km/h σε 10,6 sec, τελική στα 190 km/h ενώ η κατανάλωση δε μένει χαμηλά σε ένα νούμερο στα 8,5 L/100 km. Από την άλλη, οι Ιάπωνες φέρνουν ό,τι πιο εκλεκτό σε Mild hybrid τεχνολογία με ένα τετρακύλινδρο 14000άρι turbo μοτέρ απόδοσης 129 PS και ροπής στα 235 Nm που επίσης αποδίδεται μεταξύ 2.000 και 3.000 rpm. Όμως η Suzuki φόρεσε και έναν ηλεκτροκινητήρα 14 PS και 53 Nm που βοηθά το σύνολο να αποδώσει πιο πολύ, πιο άμεσα και καίγοντας λίγα. Απόδειξη; 0-100 km/h σε 9,5 sec, τελική στα 190 km/h και μέση κατανάλωση στα 6,9 L/100 km με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.

Κι όμως, είναι συγκριτικά με το Arona, περίεργη η απόδοση. Καθώς όταν δίνει την πλήρη ισχύ του -αν και τετρακύλινδρο και εύστροφο- ακούγεται πολύ μέσα στην καμπίνα με ήχο εντελώς … Swift Sport από τις 4.000 rpm και πάνω, τη στιγμή που το Arona αν και σε απόλυτα μεγέθη βραδύτερο δείχνει στα μισά γκάζια ότι μπορεί να είναι αξιοπρεπέστατο χάρη και στην κλιμάκωσή του (αν δεν έκοβε το μοτέρ στροφές λόγω χαρτογράφησης θα ήταν σαφώς καλύτερα τα πράγματα). Το τιμόνι έχει αρκετή ηλεκτρική υποβοήθηση και στα δύο με το SEAT να είναι λίγο πιο γρήγορο αλλά εκεί που το ισπανικό μοντέλο είναι άπαιχτο είναι στην ποιότητα κύλισης. To Arona βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0 (βλέπε Polo, T-Cross και μια πλειάδα ακόμη μοντέλων) είναι δομημένο σαν γερμανικό… Πάντζερ με ανθεκτικούς χάλυβες που δημιουργούν, όπως έχουμε δει και σε όλα τα μοντέλα του VW Group την κορυφαία, σε αίσθηση στιβαρότητα και αίσθηση ότι οδηγείς κάτι πιο ακριβό.

Από την άλλη, το Vitara όπως έχουμε δει και στο παρελθόν είναι διασκεδαστικό (βοηθά και η δύναμή του) ενώ και στο χώμα μπορεί να χειριστεί τις κακοτοπιές με το ανάλογο… σέβας απέναντι στους επιβάτες του αλλά συνάμα είναι πιο… τριζάτο σε μια λακκούβα ή ένα σαμαράκι.

Εξοπλισμοί

Τέλος, σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό η SEAT έχει φροντίσει να εξοπλίσει το αυτοκίνητό της με όλες τις ανέσεις και επιπλέον με συστήματα Front Assist με προστασία πεζών, (Lane Assist) και συγκράτησης αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, ενώ το Vitara επιπρόσθετα συστήματα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας και ομοίως πολλές ανέσεις. Συνολικά, οι… προσθαφαιρέσεις στους επιμέρους τομείς κάνουν τη σύγκριση… ντέρμπυ.

Το Arona είναι εξαιρετικά ποιοτικό, πρακτικό και με κορυφαία ποιότητα κύλισης προσφέροντας χώρους και οδική συμπεριφορά άλλης κατηγορίας καθώς και σύνθετο μεν σύγχρονο δε user interface. Το Vitara έχει υπεροχή στην ισχύ, τις επιδόσεις και την τεχνολογία εξοπλισμού ασφαλείας αλλά υστερεί στους τομείς της αντιληπτής ποιότητας, της τεχνολογίας διασύνδεσης και εμπειρίας οδηγού καθώς και στο σπορτίφ του… πράγματος. Περιμένοντας το νέο, αναβαθμισμένο Vitara το Arona είναι, σφαιρικά η επιλογή που σε κάνει να νιώθεις ότι το budget σου πήγε σε ένα προϊόν που σε τιμά με την ποιότητά του.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SEAT Arona 1.0 TSI 110PS 2024   TIMH €19.990   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 999, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 81(110)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 200/2.000-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 10,6 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,2 L/100km, 120 g/km

SEAT Arona 1.0 TSI 110PS 2024

ΥΠΕΡ ΠΟΙΟΤΗΤΑ, ΕΥΚΟΛΙΕΣ, ΕΥΡΥΧΩΡΙΑ, ΕΠΙΠΕΔΟ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ, ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ.

ΚΑΤΑ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ SUZUKI VITARA 1.4 HYBRID 129PS 2WD 2024   TIMH €19.580   ΤΕΛΗ €0

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.373, Turbo, Yβριδικό Σύστημα, 4 Κύλινδρος  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 95(129)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 235/2.000-3.000

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Χειροκίνητο, 6 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,5 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 5,4 L/100km, 120 g/km

SUZUKI VITARA 1.4 HYBRID 129PS 2WD 2024

ΥΠΕΡ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ, ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟΤΗΤΑ.

ΚΑΤΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΙΜΟΤΗΤΑ.