Ολική επαναφορά
Σύμφωνα με τις αξίες που ενέπνευσαν το αρχικό μοντέλο και με στόχο την κάλυψη των ολοένα και πιο έντονων απαιτήσεων για ένα όχημα που να χαρακτηρίζεται από ανώτερη ποιότητα, ελαφρύ στο βάρος του αλλά ταυτόχρονα σταθερό, εύκολο στη χρήση με εξαιρετικές επιδόσεις και κορυφαίες τεχνολογικές λύσεις στην υπηρεσία της ασφάλειας, όπως το σύστημα πέδησης ABS, το οποίο παρέχεται στον βασικό εξοπλισμό των εκδόσεων 125 και 150 cc.
Νέοι κινητήρες, νέα εργονομία, νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, καθώς και νέες κομψές γραμμές σε συνδυασμό με τους τροχούς μεγάλης διαμέτρου οι οποίοι, ήδη από το πρώτο Liberty, προσέδωσαν στο συμπαγές σκούτερ όλη τη δυναμική ασφάλεια μιας ανώτερης κατηγορίας οχημάτων ώστε να εδραιωθεί ουσιαστικά στην κατηγορία οχημάτων με μεγάλους τροχούς.
Νέοι κινητήρες iGET
Η νέα γενιά κινητήρων iGET της Piaggio στην αερόψυκτη έκδοσή τους παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο νέο Liberty. Πρόκειται για κινητήρες που προσφέρουν τεχνολογία αιχμής σε ό,τι αφορά την κατηγορία τους. Το νέο Liberty προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις κινητήρα –50, 125 και 150 cc– ώστε να καλύψει κάθε ανάγκη μετακίνησης.
Χαρακτηριστικό των κινητήρων που εξοπλίζουν το νέο Liberty είναι το νέο σύστημα ψεκασμού με βελτιωμένη αποδοτικότητα και κορυφαίες επιδόσεις τόσο σε ιπποδύναμη όσο και σε ροπή, διευκολύνοντας την επιτάχυνση από χαμηλές στροφές ανά λεπτό, γεγονός που εξασφαλίζει νέες δυνατότητες ως προς την ταχύτητα και την ανταπόκριση στις καθημερινές αστικές μετακινήσεις που χαρακτηρίζονται από συχνές στάσεις (Stop&Go). Το σύστημα ψεκασμού με μπεκ 8 οπών ψεκάζει το καύσιμο με πολύ λεπτή διασπορά για βέλτιστη καύση.
Ειδικότερα, ο νέος κινητήρας των 125 cc της Piaggio έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη κατά 10% και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά 16% σε σύγκριση με τον παλιό κινητήρα των Liberty. Η έκδοση των 150 cc ξεχωρίζει για της κορυφαίες επιδόσεις της καθιστώντας το σκούτερ πιο ευχάριστο στην οδήγηση σε οποιεσδήποτε συνθήκες: Με απόδοση 9,6 kW στις 7.750 σ.α.λ. και ροπή 13 Nm στις 6.500 σ.α.λ., εξασφαλίζεται υψηλή ροπή σε όλες τις στροφές, καθιστώντας το σύστημα ABS του Liberty ιδιαίτερα χρήσιμο στις αστικές κυκλοφοριακές συνθήκες καθώς και σε μετακινήσεις εκτός πόλεως, ενώ παράλληλα η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, με 57 χλμ./ λίτρο με σταθερή ταχύτητα τα 40 χλμ./ ώρα.
Προικισμένο
Το πλαίσιο του Liberty της Piaggio είναι ολοκαίνουργιο. Πρόκειται για μια ενιαία ενισχυμένη δομή στήριξης από ατσάλινους σωλήνες με ατσάλινα ελάσματα. Ο μπροστινός τροχός, έχει διάμετρο 16 ίντσες από 15 που διέθετε η προηγούμενη έκδοση, εξασφαλίζοντας κατά αυτόν τον τρόπο ακόμη μεγαλύτερη σταθερότητα σε υψηλότερες ταχύτητες.
Το σύστημα ABS που εξοπλίζει τις εκδόσεις 125 και 150 cc του Liberty αναπτύχθηκε από την Piaggio σε συνεργασία με την Bosch. Το σύστημα πέδησης, ακόμα και στην έκδοση των 50 cc, διατίθεται με μπροστινό δισκόφρενο 240 mm με δαγκάνα Nissin και ένα αξιόπιστο και ανθεκτικό πίσω τάμπουρο 140 mm.
Σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, τίποτα δεν έχει αφεθεί στην τύχη: το νέο Liberty της Piaggio διαθέτει υψηλής ποιότητας εξαρτήματα, όπως η διπλή ντίζα γκαζιού που διασφαλίζει σε κάθε περίπτωση το μηχανικό κλείσιμο του σώματος πεταλούδας και ο αισθητήρας πτώσης που σβήνει αμέσως τον κινητήρα σε περίπτωση πτώσης και αποτρέπει την οδήγηση σε περίπτωση που το πλαϊνό σταντ βρίσκεται κάτω.
Το νέο Liberty μετουσιώνει και εξελίσσει το στυλ που το έχει διακρίνει, ξεκινώντας από τον βασικό, αρμονικό και ολοκληρωμένο σχεδιασμό ο οποίος δίνει έμφαση σε χαρακτηριστικά όπως ο χειρισμός και η πρακτικότητα σε συνδυασμό με την εξαιρετική ιταλική φινέτσα.
Στις εκδόσεις 125 και 150 cc τα φώτα πορείας ημέρας διατίθενται πλέον σε LED τα οποία χρησιμοποιώντας τη σχετική τεχνολογία συνεργάζονται με το σύστημα προβολέων που είναι τοποθετημένο στο τιμόνι -χαρακτηριστικό του μοντέλου- καθιστώντας το Liberty ορατό τόσο την ημέρα όσο και τη νύχτα.
Τα νέα όργανα σηματοδοτούν αναμφισβήτητα σημαντική πρόοδο σε σύγκριση με προηγούμενες εκδόσεις του Liberty. Με τα μηχανικά να αποτελούν πλέον παρελθόν, η προσθήκη των ηλεκτρονικών οργάνων ενσωματώνει τον παραδοσιακό κομψό σχεδιασμό των ενδείξεων με την εμφάνιση της σύγχρονης οθόνης LCD η οποία διαθέτει κουμπιά ελέγχου στη δεξιά πλευρά του τιμονιού και παρέχει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης για τον χειρισμό του οχήματος.
Ο αποθηκευτικός χώρος για τη μεταφορά φορτίου ή κράνους που βρίσκεται κάτω από τη σέλα επίσης έχει αυξηθεί από 12,5 λίτρα σε 17 λίτρα - 30% περισσότερο χώρο συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο.
Το νέο Liberty είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τιμές άκρως ελκυστικές. Το μοντέλο των 50 κ.εκ. κοστίζει 2.020€, το μεσαίο της γκάμας με τον κινητήρα των 125 κ.εκ κοστίζει 2.330€ ενώ η έκδοση των 150 κ.εκ είναι κατά 100€ ακριβότερη.
Τις οδηγικές μας εμπειρίες μπορείτε να τις διαβάσετε στο επόμενο τεύχος του Moto&Rider.