Η Tesla και οι άλλοι: Σπάζοντας το φράγμα του ενός εκ. οχημάτων!


Πρόσφατα η Tesla, μία εταιρία κατασκευής αποκλειστικά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, κατάφερε να σπάσει το φράγμα του ενός εκ. πωλήσεων. Πόσο μεγάλη σημασία μπορεί να έχει κάτι τέτοιο;

  • Μιχάλης Κατωπόδης
  • 28/5/2020

Για κάποιους, θα μπορούσε να είναι μία ακόμα Πέμπτη… Για όλους τους υπόλοιπους, το σπάσιμο του φράγματος ενός εκατομμυρίου οχημάτων δεν παύει να είναι ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία ενός κατασκευαστή ή ενός μοντέλου. Το να παράγεις αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, τα οποία έχουν αυξημένο κόστος, σε μία εποχή όπου δεν είναι ώριμη αυτή η τεχνολογία -εσύ πρακτικά λειτουργείς ως μπροστάρης- και να καταφέρνεις μετά από 17 χρόνια να αγγίζεις επταψήφιο νούμερο πωλήσεων, ναι, αποτελεί ένα σημαντικό γεγονός.

Για την ιστορία, το υπ’ αριθμόν 1.000.000 όχημα της Tesla ήταν ένα Model Y, που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 9 Μαρτίου του 2020. Η εταιρία του Elon Musk ιδρύθηκε το 2003 και ξεκίνησε να παράγει αυτοκίνητα το 2008. Η μεγάλη της επιτυχία ήταν το Model S, στις μέρες μας, όμως, δείχνει να έχει καθιερωθεί στη συνείδηση του κόσμου, αφήνοντας πίσω της φίρμες πολύ μεγαλύτερες και με πλουσιότερη ιστορία.

Άλλες εταιρίες τα κατάφεραν καλύτερα. Έσπασαν αυτό το φράγμα σε λιγότερα χρόνια λειτουργίας. Άλλες πάλι χρειάστηκαν περισσότερα, αλλά αντικειμενικά μπορούν να θεωρούν τους εαυτούς τους πρωτοπόρους, σε εποχές πολύ πιο δύσκολες από αυτή της ηλεκτροκίνησης. Και υπάρχουν και κάποιες άλλες που όσο και να προσπαθήσουν, δεν πρόκειται ποτέ να καταφέρουν να δουν τέτοια νούμερα πωλήσεων. Ας δούμε μερικές από αυτές.

Ford: 1 εκ. οχήματα σε 12 χρόνια

Για τον Henry Ford και την πρώτη γραμμή παραγωγής στην ιστορία του αυτοκινήτου θα έπρεπε να αφιερώσουμε όχι ξεχωριστό θέμα αλλά ολόκληρο κεφάλαιο! Η Ford ιδρύθηκε το 1903, σε μία εποχή όπου πολλοί κατασκευαστές κάρων σαμπόταραν τα αυτοκίνητα, ώστε να διατηρήσουν την κυριαρχία των αλόγων στις μετακινήσεις…

Η επιτυχία του Model T, του πρώτου ουσιαστικά μοντέλου ευρείας παραγωγής, ήταν καθηλωτική. Το υπ΄ αριθμόν 1.000.000 μοντέλο της Ford βγήκε σε ένα από τα 20 εργοστάσια που είχαν στηθεί μέχρι τότε, στις 10 Δεκεμβρίου του 1915. Σε μαύρο, προφανώς, χρώμα, αφού δεν υπήρχε άλλη εναλλακτική. Fun fact, τα ταχύμετρα εκείνη την εποχή χρεώνονταν έξτρα, με τιμή περίπου το ένα έκτο της αξίας ολόκληρου του αυτοκινήτου!

Chevrolet: 1 εκ. οχήματα σε 12 χρόνια

Μπορεί ο Ford να ήταν πρωτοπόρος στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού (και γενικότερα, μιλώντας για μαζική παραγωγή…) και η Chevrolet όμως δεν πήγαινε πίσω. Η εταιρία ιδρύθηκε το 1911 και κατάφερε και αυτή σε σοκαριστικά σύντομο για εκείνη την εποχή διάστημα, 12 ετών, να παραδώσει τα πρώτα 1 εκ. οχήματα.

Τώρα ποιο όχημα ήταν το επετειακό, μη μας ρωτάτε. Ούτε οι ίδιοι δεν ξέρουν. Τις μέρες εκείνες δεν έδειχναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τέτοια ορόσημα. Τον υπολογισμό τον έκαναν πολύ αργότερα, με βάση την παραγωγή, για να καταλήξουν ότι στις 22 Φεβρουαρίου του 1923 ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα.

Jeep: 1 εκ. οχήματα σε 44 χρόνια

Η Jeep ως εταιρία ιδρύθηκε πρακτικά το 1908, όταν ό John Willys εξαγόρασε την Overland Automotive. Στα πρώτα χρόνια της ονομαζόταν Willys Overland Motor Company και κανείς δεν μπορεί να υποστηρίξει ότι πούλαγε αυτοκίνητα σε ρυθμούς ανάλογους των Ford/ Chrysler. Παρόλα αυτά, ένα ομώνυμο τετρακίνητο όχημα που ξεκίνησε να παράγει το 1940, άλλαξε μια και καλή την ιστορία της.

Τα Willys MB, τα πρώτα Jeep του αμερικάνικου στρατού στο Β Παγκόσμιο πόλεμο, παράγονταν με φρενήρεις ρυθμούς. Μάλιστα ήταν τόσο επιτυχημένα που πολλοί έσπευσαν να τα αντιγράφουν, μεταξύ άλλων και η Land Rover. To CJ-3A, όπως ήταν ο κωδικός του, με τον αριθμό 1.000.000 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 19 Μαρτίου του 1952 και, λογικά, δεν άργησε να φύγει για την Ευρώπη…

Volkswagen: 1 εκ. οχήματα σε 19 χρόνια

Για την εταιρία του λαού, η πάροδος 19 ετών για να φτάσει την αντίστοιχη παραγωγή των Αμερικάνων, 30 χρόνια πριν, δεν ήταν μεγάλο κατόρθωμα. Ή ίσως και να ήταν, αν σκεφτεί κανείς ότι μεσολάβησε και ένας παγκόσμιος πόλεμος. Η Volkswagen ιδρύθηκε τυπικά το 1937 και, διατηρώντας το γνωστό beetle, κατάφερε να εισέλθει στο club των κατασκευαστών του ενός εκατομμυρίου οχημάτων.

Η ημερομηνία ήταν 5 Αυγούστου του 1955. Σε αντίθεση, δε, με την Chrysler, οι Γερμανοί ήξεραν πολύ καλά τι αυτοκίνητο παράγουν. Τον επετειακό αυτό σκαραβαίο φρόντισαν να τον βάψουν χρυσό και να στολίσουν με στρας τους προφυλακτήρες του! Για την ιστορία, το μοντέλο αυτό σταμάτησε τελικά να παράγεται το 2003, φτάνοντας τα 21.529.464 αντίτυπα!

Porsche: 1 εκ. οχήματα σε 65 χρόνια

Εδώ προφανώς δεν μπορούμε να ζητάμε θαύματα. Για μία εταιρία που κάποτε παρήγαγε αμιγώς σπορ προτάσεις, με ένα διόλου ευκαταφρόνητο κόστος, χρειάζεται χρόνος να φτάσει σε παραγωγή το ένα εκ. οχήματα. Η Porsche ιδρύθηκε το 1931 και έκανε 65 χρόνια να φτάσει σε αυτό το ορόσημο. Βέβαια, σε αυτά παρεμβάλλεται και ένας παγκόσμιος πόλεμος, οπότε στην πράξη απαιτήθηκε κάτι λιγότερο.

Ποιο μοντέλο ήταν αυτό που βγήκε με τον αριθμό 1.000.000 μάλλον δεν έχει νόημα να το αναφέρουμε. Προφανώς πρόκειται για μία 911, της σειράς 993, που ήταν και η τελευταία αερόψυκτη της φίρμας. Η ημερομηνία ήταν 15 Ιουλίου του 1996 και το αυτοκίνητο ντύθηκε στα λευκά, με τις σχετικές πράσινες πινελιές. Ένα επετειακό δώρο της Porsche προς τη Γερμανική αστυνομία.

Koenigsegg: 1 εκ. οχήματα σε 172.413 χρόνια

Όπως καταλαβαίνετε, δε είναι όλοι οι κατασκευαστές ικανοί να φτάσουν τέτοια νούμερα πωλήσεων. Κάποιοι απλά έσβησαν στην πάροδο του χρόνου, καθώς εμπορικά δεν κατάφεραν να σταθούν στα πόδια τους. Κάποιοι άλλοι πάλι, ακόμα και αν εγγυηθεί μία ανώτερη δύναμη για την ευημερία τους, λόγω περιορισμένης παραγωγής, θα χρειαστούν λίγο μεγαλύτερο διάστημα…

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Koenigsegg. Με ρυθμό παραγωγής 5,8 αυτοκίνητα ανά έτος, το φράγμα των ενός εκ. οχημάτων θα απαιτούσε 172 χιλιάδες χρόνια και κάτι ψιλά. Για κάποιον αδιόρατο λόγο πιστεύουμε ότι το εορταστικό μοντέλο που θα περάσει από τη γραμμή παραγωγής θα λέγεται Tusen-Tusen και θα φέρει παλμικό κινητήρα, ικανό να προσδώσει ταχύτητα δίνης στο μελλοντικό αυτό supercar…

JOIN US