Ducati Monster SP 2023


Εξοπλισμένο με αναρτήσεις Öhlins, φρένα Brembo Stylema, αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά και αποκλειστικά χρώματα.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 16/9/2022

Το δεύτερο νέο μοντέλο που παρουσιάστηκε πριν λίγη ώρα στα πλαίσια της σειράς Ducati World Premiere 2023 είναι το Monster SP, μια ανώτερων προδιαγραφών έκδοση του νέου Monster που έκανε το ντεμπούτο του το 2021 καταργώντας το παραδοσιακό ατσάλινο χωροδικτύωμα για ένα αλουμινένιο πλαίσιο.

Η καρδιά του νέου μοντέλου παραμένει ως τη γνωρίζαμε ήδη, στη μορφή του Testastretta 11o των 937 cc, 111 hp και 9.5 kgm. Αυτή η κινητήρια μονάδα δεν αλλάζει σχεδόν καθόλου στην έκδοση SP, με μόνη εξαίρεση το νέο δίκαννο τελικό εξάτμισης της Termignioni.

Στην εμφάνιση η διαφορά γίνεται από το πολύχρωμο σχέδιο που είναι αποκλειστικό του SP και συνδυάζει τρεις κόκκινες αποχρώσεις με γυαλιστερό μαύρο και φυσικά ολοκληρώνεται από τα χρυσά στελέχη του πιρουνιού.

Το οποίο μας φέρνει στη σημαντικότερη ίσως διαφοροποίηση του Monster SP, τις αναρτήσεις της Öhlins με ανεστραμμένο πιρούνι 43 mm NIX 30 και αμορτισέρ monoshock που φορά πίσω, αμφότερα πλήρως ρυθμιζόμενα φυσικά.

Μετά έχουμε μια ακόμη αναβάθμιση, αυτή τη φορά στα φρένα, όπου οι ακτινικές Brembo M4.32 monobloc δίνουν τη θέση τους στις ακριβότερες Stylema monobloc.

Η Ducati μας λέει πως έχει κόψει δύο κιλά από το υγρό βάρος του Monster στην έκδοση SP, με τα οφέλη να προέρχονται από διάφορες πηγές: κάτι οι νέες δαγκάνες φρένων, κάτι το πιρούνι, και κυρίως η νέα μπαταρία λιθίου που χρησιμοποιείται εδώ. Το σύνολο πλέον, με όλα του τα υγρά, πέφτει στα γοητευτικότατα 186 κιλά, παρότι έχουν προστεθεί κάποια κομμάτια που το απλό Monster δεν έχει στον βασικό του εξοπλισμό, όπως το σταμπιλιζατέρ τιμονιού της Öhlins και το μασκάκι πάνω από τον προβολέα.

Στα ηλεκτρονικά συστήματα του νέου μοντέλου δεν έχουμε δραματικές αλλαγές, καθώς η Ducati απλά έχτισε πάνω σε ένα ήδη επαρκέστατο σύστημα με traction control, launch control και wheelie control, καθώς και τρεις riding modes.

Για το Monster SP η Ducati μας λέει πως τα ηλεκτρονικά αυτά επαναρυθμίστηκαν για να ταιριάξουν με τα νέα δεδομένα σε αναρτήσεις και φρένα, ενώ η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στη νέα mode Wet, η οποία αντικαθιστά την Urban του βασικού Monster.

Όσον αφορά στη συνδεσιμότητα της έγχρωμης TFT οθόνης 4.3 ιντσών, αυτή διαθέτει μεν έτοιμη υποστήριξη για το Ducati Multimedia System, αλλά αυτό με τη σειρά του παραμένει προαιρετικό μέρος του εξοπλισμού και στην ακριβότερη αυτή έκδοση.

Δείτε το στη διεθνή ιστοσελίδα της Ducati