H Norton ανακοίνωσε την επιστροφή του Commando 961


Συνεχίζει με ταχύτατο ρυθμό η επιστροφή στην κανονικότητα για τη Norton Motorcycles από τη νέα της ιδιοκτήτρια, TVS Motor Company.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 28/6/2022

Εν αρχή ήταν το V4SV, ενώ έχει ήδη πάρει σειρά το γυμνό cafe racer V4CR. Από τη στιγμή που οι Ινδοί της TVS ανέλαβαν τις τύχες της σχεδόν χρεοκοπημένης Norton τον περασμένο Απρίλιο έχουν δώσει μια μοναδική παράσταση αποτελεσματικότητας και συνέπειας.

Είπαν πως θα φτιάξουν ένα νέο εργοστάσιο και μέσα σε έναν χρόνο η νέα μονάδα στο Solihull είναι λειτουργική και έτοιμη να αρχίζει να παράγει V4SV.

Είπαν πως έχουν μεγάλες βλέψεις για την πρώην κραταιά αγγλική κατασκευάστρια μοτοσυκλετών και ήδη μας έχουν προσφέρει δείγματα του τί να περιμένουμε, ακόμη και ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες. Αφού διόρθωσαν τη superbike από τα 35 σοβαρά προβλήματα που διέγνωσαν και την επαναλάνσαραν στην αγορά ως V4SV, τώρα στρέφουν το βλέμμα τους στην πιο δημοφιλή μοτοσυκλέτα της σύγχρονης εποχής της Norton, την Commando 961.

Η μοτοσυκλέτα αυτή προέκυψε στα πέτρινα χρόνια που ακολούθησαν τη χρεωκοπία της αρχικής εταιρείας, όταν ο Αμερικανός επενδυτής Kenny Greer απέκτησε τα δικαιώματά της αποκλειστικά για τη Βόρεια Αμερική. Αυτός έσπευσε να ξανασχεδιάσει τον δικύλινδρο κινητήρα των Commando, ίσως του πιο γνωστού και θρυλικού μοντέλου της αγγλικής εταιρείας που παραγόταν από το 1967 ως το 1977, αρχικά με κινητήρα 750 cc και στη συνέχεια ως 850.

H Norton Commando 961 όπως πουλιόταν από την αγγλική εταιρεία επί ημερών Stuart Garner

Ο Greer έχτισε μια σύγχρονη εκδοχή του Commando με έναν κινητήρα που βασιζόταν στον αυθεντικό, εκσυγχρονισμένο και μεγαλωμένο στα 961 cc – εξ ου και το όνομά του – με απόδοση 80 ίππων και κορυφαία περιφερειακά από εταιρείες όπως η Ohlins στις αναρτήσεις.

Ατυχώς για τον Αμερικανό, αυτή η επιχείρηση ναυάγησε το 2006, ωστόσο όταν ο – σήμερα καταδικασμένος – Stuart Garner ανέστησε τη Norton Motorcycles, τα πρώτα της βήματα βασίστηκαν στα Commando 961, τα οποία για αρκετά χρόνια ήταν τα μοναδικά διαθέσιμα μοντέλα της, ενώ εύλογα παρέμειναν τα δημοφιλέστερα και όταν εμφανίστηκε η πανάκριβη και σπανιότατη V4.

Τώρα η νέα Norton ανακοινώνει πως το Commando 961 επιστρέφει στη μοτοσυκλετιστική επικαιρότητα, δίχως να δίνουν συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ή ποιες από τις πολλές εκδόσεις που είχε φτιάξει η Norton επί ημερών Garner θα αναβιώσουν.

Προς το παρόν λοιπόν είμαστε σε αναμονή πιο συγκεκριμένων ανακοινώσεων, ωστόσο η Norton έχει ήδη ενεργοποιήσει στην ιστοσελίδα της μια φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μιας και λογικά όταν η εταιρεία του Garner μπήκε σε κρατική διαχείριση ενόψει χρεοκοπίας θα πρέπει να υπήρχαν ήδη αρκετές παραγγελίες για Commando 961 που δεν έχουν εξυπηρετηθεί.

Επιπλέον, με την αναμενόμενη επιστροφή και των δικύλινδρων Atlas 650 στο κοντινό μέλλον, δε θα ακουγόταν καθόλου άσχημα μια ανάλογη έκδοση Commando 650 - αν και αυτό αποτελεί μόνο προϊόν της φαντασίας μας και δε βασίζεται σε δεδομένη πληροφορία.

Norton Commando 961