Honda ST125 DAX (2023)


Μετά από απουσία 41 ετών, το νέο Dax έρχεται να προστεθεί στα Monkey & MSX125 Grom στη γκάμα των mini-bike της Honda, μοιραζόμενο την ίδια βάση.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΑΖΗΣ
  • 14/3/2022

Με πρεσαριστό ατσάλινο πλαίσιο, ανάποδο πιρούνι 31 mm και 2 πίσω αμορτισέρ, τροχούς 12 ιντσών και αερόψυκτο διβάλβιδο κινητήρα 125 κ.εκ. απόδοσης 9.25 hp, 4τάχυτο κιβώτιο και ημιαυτόματο συμπλέκτη χωρίς μανέτα, LED φώτα, ψηλό τιμόνι, ψηφιακή LCD οθόνη οργάνων και μεγάλη σέλα για 2 άτομα, το Dax συνοδεύεται με το αυθεντικό στιλ που έκανε τόσο αγαπητό τον πρόγονο του.

Πάνω στο νέο Dax 125 βρίσκουμε και μια τσαχπίνικη ζωγραφιά ενός σκύλου Dachshund, του λεγόμενου και σκύλου-λουκάνικου, που περιγράφει με εύγλωττο τρόπο το design του νέου δικύκλου της Honda.

Το νέο Dax 125 θα διατίθεται σε 2 χρώματα:

Pearl Nebula Red (κόκκινο)

Pearl Cadet Grey (γκρι)

Σημειώστε την απίθανη συμβολική σειρά φωτογραφιών από τη Honda όσον αφορά στο press kit του Dax 125, που κατά τη γνώμη μας μόνο τυχαία δεν είναι. Σε αυτήν, η γιαπωνέζα μάνα (Honda) και ο δυτικός πατέρας (αγορές Ευρώπης και Η.Π.Α. με νοσταλγικές τάσεις) μαζί με το παιδί τους, τον καρπό σύμπραξης Ανατολής και Δύσης - enter the new Dax 125! Πανέξυπνη κίνηση, για την οποία δίνουμε τα συγχαρητήρια μας στο τμήμα marketing της εταιρείας.

Μπορεί τώρα το στιλ του νέου Dax να θυμίζει το παλιό μοντέλο, οι διαστάσεις του Dax 125 του 2023 (η Honda αναφέρεται σε αυτό ως μοντέλο 23, αν και πιθανότατα θα το δούμε στην παραγωγή μέσα στο 2022), δεν έχουν καμία σχέση με το προηγούμενο “νταξάκι”.

Μιλάμε για μεγάλες διαστάσεις που θα βολέψουν δυο άτομα για αξιοπρεπέστατες αστικές μετακινήσεις.

Στα vintage στοιχεία του νέου Dax περιλαμβάνεται ο στρογγυλός προβολέας, η στρογγυλή βάση της ψηφιακής οθόνης, τα μεγάλα στρογγυλά φλας, το χρώμιο σε εξάτμιση-φλας-προβολέα-πίσω φωτιστικό-όργανο-λαβές συνεπιβάτη, και φυσικά στο κάλυμμα του πλαισίου που ενώνει το πίσω με το μπρος μέρος του δικύκλου.

Το μεταξόνιο του Dax 125 βρίσκεται στα 1.020 mm, ενώ το βάρος του γεμάτο με υγρά βρίσκεται στα μόλις 107 κιλά!

Τα χοντρούλικα ελαστικά έχουν μέγεθος 120 mm μπροστά και 130 mm πίσω, ενώ οι αναρτήσεις έχουν αντίστοιχα διαδρομή 100 mm και 120 mm.

Στα φρένα βρίσκουμε έναν δίσκο 220 mm μπροστά κι έναν 190 mm πίσω, με το ABS να είναι μονοκάναλο. Προσέξτε όμως, το φοβερό εδώ είναι πως η Honda αναφέρει πως η λειτουργία του ABS γίνεται μέσω... IMU, προσδίδοντας έτσι αν καταλάβαμε καλά στο Dax 125 λειτουργία Cornering ABS!

Ο Euro 5 κινητήρας προέρχεται από το νέο Super Cub C125, ενώ είναι μονοκύλινδρος, αερόψυκτος με 2 βαλβίδες και έναν εκκεντροφόρο επικεφαλής, και με απόδοση 6.9kW (9.25 hp) @ 7,000rpm και 10.8Nm (1.1 kgm) @ 5,000rpm. Το κιβώτιο των 4 σχέσεων έχει ημιαυτόματο συμπλέκτη σε στιλ παπιού, δίχως μανέτα στο αριστερό γκριπ.

Η Honda αναφέρει πως το νέο Dax 125 μπορεί να κινείται δικάβαλο ακόμα και με ταχύτητα 90 χλμ/ώρα, κάτι που το κάνει κατάλληλο ακόμα και για τον αυτοκινητόδρομο.

Το vintage μακρύ τελικό της εξάτμισης βγαίνει ψηλά στη μια πλευρά της μοτοσυκλέτας, χαρίζοντας αέρα… 1970.

Η ιαπωνική φίρμα κάνει λόγο για κατανάλωση 63.5 χλμ/λίτρο, και για 240 χλμ. αυτονομίας από το ρεζερβουάρ των 3.8 λίτρων, όμως αυτά αφορούν σε εργαστηριακές μετρήσεις WMTC, οπότε κόψτε κάτι για την οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες.

Αναμένουμε τώρα τις επίσημες ανακοινώσεις της Honda για την ημερομηνία έλευσης του Dax 125, και φυσικά για την τιμή του στην Ελλάδα.

JOIN US