Yamaha EMF: Ηλεκτρικό scooter σε συνεργασία με τη Gogoro


Η Yamaha Taiwan παρουσίασε το φουτουριστικής εμφάνισης ηλεκτρικό scooter EMF, που αποτελεί το δεύτερο e-scooter της φίρμας σε συνεργασία με την Gogoro, μετά το EC-05 το 2019.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΑΖΗΣ
  • 19/1/2022

Το EMF βρισκόταν στα σκαριά εδώ και 2 χρόνια, με τη Yamaha να επιθυμεί να δημιουργήσει ένα επιθετικής σχεδίασης e-scooter που να ταίριαζε περισσότερο στο “Dark Side of Japan” στιλ, και να απομακρυνόταν λίγο από την ομοιομορφία των scooter της Gogoro.

Φυσικά δεν μπορούμε να μην αναφερθούμε στα εντυπωσιακά φώτα με τους “προτζέκτορες” που θυμίζουν τα φώτα που χρησιμοποιεί η Yamaha στη σειρά των MT μοτοσυκλετών.

Το EMF δημιουργήθηκε χρησιμοποιώντας ένα κιτ βάσης που διαθέτει η Gogoro στους συνεργάτες της, το Gogoro Development Kit (GDK), πάνω στο οποίο οι σχεδιαστές της Yamaha Taiwan δημιούργησαν το φουτουριστικό τους e-scooter.

Το αρκτικόλεξο EMF προέρχεται από τις λέξεις Electric Motor Fighter, ενώ ως βάση χρησιμοποιείται το μηχανικό σύνολο του Gogoro S-class που του χαρίζει απόδοση 7.6 kW (10.2 hp), ροπή 2.6 kgm και επιτάχυνση 0-50 χλμ/ώρα σε 3.5 δευτερόλεπτα.

Παρ’ όλη την “διαστημική” του εμφάνιση το EMF διαθέτει συμβατικό εξοπλισμό, καθώς το target group του είναι οι νεαροί χρήστες e-scooter της Ταϊβάν, κι έτσι δεν θα είχε κανένα νόημα το κόστος να εκτοξευτεί στον Θεό.

Με αυτή τη λογική το EMF διαθέτει ανοιχτό, σωληνωτό πλαίσιο, συμβατικό πιρούνι και 2 αμορτισέρ πίσω, μικρούς τροχούς 10 ιντσών, δίσκο 200 mm μπροστά (με ακτινική δαγκάνα παρακαλώ) και δίσκο 190 mm πίσω στα φρένα με σύστημα συνδυασμένης πέδησης UBS (και όχι ABS), ενώ η άδεια του είναι για μεταφορά ενός μόνο ατόμου, οπότε ξεχνάμε τον συνεπιβάτη.

Σημειώστε πως το EMF διαθέτει ψηφιακή LCD οθόνη οργάνων με συνδεσιμότητα μέσω Bluetooth και της εφαρμογής “Y-Connect TWN for EV” της Yamaha.

Μαζί με την παρουσίαση της Yamaha, στη δημοσιότητα έδωσε δελτίο τύπου και η Gogoro, στο οποίο διαβάζουμε μεταξύ άλλων πως το 97% όλων των e-scooter στην Ταϊβάν χρησιμοποιούν το σύστημα ανταλλαγής μπαταριών της Gogoro, ενώ τον Δεκέμβριο του 2021 το 28% όλων των δικύκλων (βενζινοκίνητων και ηλεκτρικών) στην Taipei χρησιμοποιούσαν σύστημα της Gogoro!

Θυμίζουμε πως στην Ταϊβάν υπάρχουν περισσότεροι από 2.200 GoStations σταθμοί ανταλλαγής μπαταριών της Gogoro με 10.000 θέσεις μπαταριών, ενώ καθημερινά γίνονται σε αυτούς 330.000 ανταλλαγές άδειων μπαταριών με γεμάτες!

Το EMF θα γίνει διαθέσιμο τον Μάρτιο σε 3 χρώματα. Άντε να δούμε τη Gogoro να έρχεται Ευρώπη, γιατί πολύ άργησε.