Ducati Multistrada V4 2021: Με ραντάρ, δίχως desmo


H Ducati παρουσίασε επίσημα τη νέα γενιά Multistrada V4, με κινητήρα 1,158 cc και απόδοση 170 hp, απουσία δεσμοδρομικού συστήματος και τεράστια διαστήματα ρύθμισης βαλβίδων κάθε 60,000 km!

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 5/11/2020

Στα 18 χρόνια ιστορίας του Multistrada, η εταιρεία του Borgo Panigale έχει πουλήσει περισσότερες από 110,000 μοτοσυκλέτες, ενώ από το το 2003 που έκανε το ντεμπούτο της το πολυτάλαντο ιταλικό μοντέλο υπόκειται σε συνεχή εξέλιξη.

Το μοντέλο του 2010 έγινε η “4 σε μία” μοτοσυκλέτα, η πρώτη μοτοσυκλέτα του κόσμου με Riding Modes, ενώ απέκτηση καλύτερη αεροδυναμική προστασία, περισσότερες ανέσεις και βελτιωμένες επιδόσεις. Το 2015 για να βελτιωθεί η απόκριση του γκαζιού σε όλες τις στροφές, δέχθηκε σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων.

Η τέταρτη γενιά Multistrada αποδίδει ακόμα καλύτερα σε όλους τους τομείς. Πιο εύκολη στην οδήγηση, πιο ανθεκτική, υπέρ-ελαφριά, πιο ευέλικτη και άνετη, αλλά και πιο αποδοτική σε όλες τις συνθήκες. Και στην Ευρώπη, η μοτοσυκλέτα διατίθεται κάτω από την ομπρέλα του προγράμματος “4Ever Multistrada”, για 4ετή εγγύηση!

Όταν το design συναντά τη λειτουργικότητα

Το design του νέου Multistrada V4 εμπνέεται σαφώς από την ανάγκη για λειτουργικότητα, κάτι που φαίνεται στην άψογη ενσωμάτωση των ραντάρ εμπρός και πίσω στις γραμμές της μοτοσυκλέτας, αλλά και στην βελτιωμένη αεροδυναμική και στις καινοτομίες που φέρει το νέο μοντέλο.

Ο μπροστινός προβολέας με τα DRL φώτα που στιλιστικά θυμίζουν Panigale, δίνουν sport αέρα στην εμφάνιση της μοτοσυκλέτας, και κάνουν το Multistrada V4 άμεσα αναγνωρίσιμο.

Το ρεζερβουάρ των 22 λίτρων έχει ενσωματωθεί στις γραμμές της μοτοσυκλέτας, ενώ το μέρος της μοτοσυκλέτας όπου βρίσκεται ο αναβάτης είναι λεπτό για να μπορεί ο αναβάτης να στέκεται άνετα στα off-road κομμάτια.

Η καρδιά της μοτοσυκλέτας

Στην καρδιά του νέου Multistrada χτυπά ο νέος V4 Granturismo κινητήρας, την τεχνική ανάλυση του οποίου μπορείτε να διαβάσετε στο άρθρο του ΒΙΚΕΙΤ, εδώ.

Ο V4 των 1,158 cc αποδίδει 170 hp / 10,500 rpm με μέγιστη ροπή 12.7 kg.m / 8,750 rpm. Η Ducati κάνει λόγο για άμεση απόκριση και πλούσια ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών, ενώ η σχέση της πρώτης ταχύτητας είναι κοντή για άριστη αναρριχητικότητα ακόμα και στα πιο δύσκολα ανηφορικά κομμάτια. Επιπρόσθετα, η 6η είναι overdrive για άνετο ταξίδι.

Τι να πει κανείς για τα τεράστια διαστήματα service, όπου οι αλλαγές λαδιών γίνονται κάθε 15,000 χλμ. και η ρύθμιση βαλβίδων κάθε… 60,000! Απίστευτα νούμερα που χαρίζουν οικονομία στην καθημερινή χρήση του Multistrada V4.

Ηλεκτρονικά βοηθήματα τελευταίας τεχνολογίας

Στο ηλεκτρονικό μέτωπο η Multistrada V4 έρχεται εφοδιασμένη με αδρανειακή μονάδα μέτρησης της κίνησης της σε 6 άξονες, για βέλτιστη λειτουργία των συστημάτων ABS Cornering, Ducati Wheelie Control (DWC), Ducati Traction Control (DTC) σε Cornering έκδοση, Rear Wheel Lift Mitigation System (RM) και στο πιο πλουσιοπάροχα εξοπλισμένο Multistrada V4 S έχουμε επιπρόσθετα και Vehicle Hold Control (VHC), ενώ στο S η IMU επικοινωνεί και με την ηλεκτρονική ημί-ενεργητική ανάρτηση Ducati Skyhook Suspension (DSS).

Η τελευταία αναλύει τις συνθήκες οδήγησης και ρυθμίζει ακαριαία πιρούνι και αμορτισέρ, ενώ για πρώτη φορά διαθέτει και λειτουργία αυτόματης ρύθμισης της προφόρτισης ανάλογα με το βάρος των επιβαινόντων -αναβάτης, αναβάτης με συνεπιβάτη, αναβάτης με αποσκευές, ή αναβάτης με συνεπιβάτη και αποσκευές.

Τέσσερα είναι τα Riding Modes. Sport, Touring, Urban και Enduro, ενώ η ένδειξη πίεσης ελαστικών στα όργανα βρίσκεται στον έξτρα εξοπλισμό.

Νέες είναι οι ενδείξεις οργάνων, νέα και τα γραφικά στην έγχρωμη TFT οθόνη, που στο V4 έχει μέγεθος 5 ίντσες, αλλά στο S φτάνει τις 6.5.

Στην έκδοση S έχουμε και joystick στο αριστερό γκριπ, για εύκολη πλοήγηση στις ενδείξεις των οργάνων.

Το έτος 2020 δεν θα μπορούσε να λείπει και η συνδεσιμότητα από το Multistrada V4, με το Ducati Connect System να επιτρέπει τη σύνδεση της μοτοσυκλέτας με το smartphone του αναβάτη, για το οποίο υπάρχει πλέον και ντουλαπάκι στο ρεζερβουάρ, με USB θύρα φόρτισης!

Έτσι ο αναβάτης μπορεί να απολαμβάνει υπηρεσίες διαδικτύου, τηλεφωνίας και μουσικής, αλλά και GPS πλοήγηση με χάρτες μέσω του app Sygic.

Σημειώστε πως πέρα από την USB θύρα φόρτισης που βρίσκεται στο ντουλαπάκι του ρεζερβουάρ, υπάρχει και δεύτερη θύρα 12V στα δεξιά του πίνακα οργάνων.

Το Multistrada V4 έρχεται με προηγμένο σύστημα Smart Key, που περιλαμβάνει και σύστημα για να μπορείτε να βάλετε μπροστά τη μοτοσυκλέτα με ένα κουμπί της συσκευής από μακριά, δίχως να αγγίξετε τη μοτσυκλέτα, ενώ μπορείτε να ανοίξετε και το ντουλαπάκι του ρεζερβουάρ από τη συσκευή! Στον έξτρα εξοπλισμό βρίσκεται και keyless άνοιγμα του ρεζερβουάρ.

Η Ducati δηλώνει πως αυτή είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που διαθέτει το επαναστατικό σύστημα ραντάρ της Bosch και τα ηλεκτρονικά βοηθήματα Adaptive Cruise Control (ACC) και Blind Spot Detection (BSD). Φέτος φαίνεται πως είναι χρονιά του ραντάρ, πάντως, καθώς ήδη η BMW το έχει ανακοινώσει στο νέο της R 1250 RT, ενώ και η ΚΤΜ ετοιμάζεται να παρουσιάσει τη νέα γενιά Adventure που θα είναι επίσης εξοπλισμένη με ανάλογη τεχνολογία.

Το Adaptive Cruise Control ανιχνεύει τα οχήματα εμπρός και πίσω και κρατά τις επιθυμητές αποστάσεις από αυτά στον αυτοκινητόδρομο, ενώ μπορεί να φρενάρει και για εσάς, αν δεν λάβετε υπόψη σας τις προειδοποιήσεις του για πιθανή σύγκρουση.

Το Blind Spot Detection ανιχνεύει οχήματα στα τυφλά σημεία του αναβάτη και παρέχει προειδοποίηση για αυτά στα όργανα.

Τέλος, η Multistrada V4 έρχεται με DQS σύστημα shifter που δουλεύει τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα, ενώ μπορεί και να απενεργοποιηθεί.

Άνετη, διαισθητική και αποδοτική

Η Ducati έστησε το νέο Multistrada V4 γύρω από ένα νέο αλουμινένιο monocoque πλαίσιο, με 19άρη μπροστινό τροχό και στις τρεις εκδόσεις, αλουμινένιο ψαλίδι με δύο μπράτσα και χυτές ζάντες στη βασική έκδοση, αλλά ακτινωτές κατ' επιλογή στις εκδόσεις S και S Sport.

Έχει μειωμένο μεταξόνιο σε σχέση με πριν στα 1,567 mm, αναρτήσεις με μεγάλες διαδρομές (170 mm μπροστά και 180 mm πίσω), ελάχιστη απόσταση από το έδαφος στα 220 mm, στεγνό βάρος 215 κιλών, και δυνατότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου 230 κιλών.

Η Ducati μελέτησε εκτενώς τη στάση οδήγησης των επιβαινόντων, δίνοντας μεγάλη έμφαση στην άνεσή τους. Σχετικά με το προηγούμενο μοντέλο, ο αναβάτης έχει καλύτερο έλεγχο, με λεπτό κεντρικό τμήμα στη μοτοσυκλέτα για ευκολότερη μετακίνηση του αναβάτη σε οριζόντιο και κάθετο άξονα. Επιπλέον είναι πιο εύκολο να πατήσει καλά κάτω σε στάση, ενώ η σέλα ρυθμίζεται και έχει ύψος 840-860 mm. Επιπλέον ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο ακόμα σέλες, την χαμηλή στα 810 mm και την ψηλή στα 875 mm.

Για μεγιστοποίηση της άνεση, οι τεχνικοί της Ducati έδωσαν μεγάλη προσοχή στον παράγοντα NVH (Noise, Vibration & Harshness, ήτοι Θόρυβος, Κραδασμοί και Τραχύτητα), με εξαντλητικές αεροδυναμικές δοκιμές και στην αεροσήραγγα, ώστε η ρυθμιζόμενη με το χέρι σε 2 θέσεις ζελατίνα να κρατά μακριά τα στοιχεία της φύσης από τον αναβάτη, και η θερμοκρασία του κινητήρα να μη τον ζεσταίνει. Θυμηθείτε επίσης πως ο V4 Granturismo σβήνει τους δύο πίσω κυλίνδρους στο ρελαντί, για να φτάνει λιγότερη ζέστη στους επιβαίνοντες στα φανάρια. Τέλος, στον έξτρα εξοπλισμό περιλαμβάνονται και θερμαινόμενα γκριπ, αλλά και θερμαινόμενες σέλες!

Σε τρεις εκδόσεις

Το Multistrada V4 του 2021 θα κυκλοφορήσει σε 3 εκδόσεις, στη βασική σε κόκκινο χρώμα με μαύρες χυτές ζάντες με μπράτσα, στην περισσότερο οff έκδοση S (πλουσιότερος εξοπλισμός, ακτινωτές ζάντες και ελαστικά Pirelli Scorpion Trail II) και την S Sport, σε κόκκινο και γκρι χρώμα, με πλουσιότερο εξοπλισμό, χυτές ζάντες με μπράτσα.

Πλούσιος έξτρα εξοπλισμός

Βαλίτσες, έλεγχος πίεσης ελαστικών, διαφορετικές εξατμίσεις, προστατευτικά κάγκελα και ποδιά κινητήρα, αεροδυναμικά φτεράκια, προβολάκια, χούφτες, και πολλά άλλα περιλαμβάνονται στον πλούσιο έξτρα εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας.

Γνωρίστε το νέο Ducati Multistrada V4 στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, καθώς και στο βίντεο της επίσημης παρουσίασής του από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Ducati, Claudio Domenicalli, που ακολουθεί.

JOIN US