KYMCO - Ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα στην παραγωγή το 2021!



Εν αρχή ήταν η SuperNEX, η ηλεκτρική σπορ μοτοσυκλέτα που έκανε το ντεμπούτο της στην EICMA 2018 με τυμπανοκρουσίες, αλλά και εμφανείς αποστάσεις από μια έκδοση παραγωγής. Εκείνη η μοτοσυκλέτα είχε εμφανιστεί σιωπηρά στη σκηνή, δε συνοδευόταν από βίντεο δράσης και έμοιαζε καθ’ όλα φιλόδοξη μα ουδόλως έτοιμη για παραγωγή.

  • 29/11/2019

Στον χρόνο που μεσολάβησε, ωστόσο, φαίνεται πως η KYMCO έκανε κάμποση δουλειά, έτσι στην ίδια έκθεση έναν χρόνο αργότερα εμφανίστηκε η γυμνή εκδοχή, RevoNEX, η οποία μπήκε στη σκηνή της παρουσίασης οδηγούμενη από άνθρωπο και εξοπλισμένη με κάποιες από τις τεχνολογίες που είχαν πρωτοανακοινωθεί για τη SuperNEX.

Από το στόμα του προέδρου της εταιρείας, Allen Ko, μαθαίνουμε πως η νέα ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της KYMCO είναι έτοιμη για παραγωγή και δη για τη γκάμα του 2021.

Σχετικά με τη μοτοσυκλέτα γνωρίζουμε λίγα πράγματα και όλα προέρχονται από την παρουσίασή της στην EICMA 2019. Αυτό σημαίνει πως ξέρουμε ότι επιταχύνει τα 0-100 km/h σε 3.9 δευτερόλεπτα, η τελική της ταχύτητα είναι 205 km/h και χρειάζεται συνολικά 11.8 δευτερόλεπτα από στάση για να τα πιάσει.

Η μοτοσυκλέτα διαθέτει εξατάχυτο κιβώτιο και συμπλέκτη, αλλά οι Ταϊβανοί μας πληροφορούν πως μέσα στην πόλη οι αλλαγές σχέσεων είναι προαιρετικές: απλά κουμπώνεις μια δευτέρα και έχεις δυνατή επιτάχυνση από στάση ως και τα 115 km/h. Ούτως ή άλλως, με άφθονη ροπή διαθέσιμη από πολύ χαμηλά, με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο μπορείς να ξεκινάς από το φανάρι. Η KYMCO το ονομάζει αυτό Electric Full-range Acceleration ή EFA.

Το πώς και τι ακριβώς συμβαίνει στην πράξη βέβαια θα το μάθουμε όταν με το καλό η μοτοσυκλέτα αποκτήσει σάρκα, οστά και press kit. Ως τότε μεταφέρουμε πληροφορίες και ερμηνεύουμε εικόνες, με πάσα επιφύλαξη πάντα.

 Ξέρουμε επίσης (και δε βλέπουμε την ώρα να το δοκιμάσουμε!) πως εξοπλίζεται με ένα ηχοσύστημα το οποίο μιμείται τον παραδοσιακό μοτοσυκλετιστικό ήχο. Πρόκειται για το Active Acoustic Motor (AAM) που χρησιμοποιεί μια γεννήτρια ήχων που συγχρονίζεται με τη μετάδοση του κινητήρα για να προσφέρει ρεαλιστικό ήχο. Είχε αναφερθεί για πρώτη φορά πέρυσι στην παρουσίαση του SuperNEX και φαίνεται πως φτάνει η ώρα να το δούμε και στην παραγωγή.
Ακόμη, η RevoNEX θα συνοδεύεται από δύο ακόμη ηλεκτρονικά συστήματα. Το Full Engagement Performance (FEP) που στην πράξη αποτελείται από το ζεύγος traction control και ABS που εγγυάται περιορισμό της απώλειας πρόσφυσης του τροχού για δυνατές επιταχύνσεις και ασφάλεια.

Το δεύτερο κολπάκι της μοτοσυκλέτας ονομάζεται Adaptive Machine Personality (AMP) και πίσω από τις φαντεζί εκφράσεις περιγράφει κάτι που μοιάζει με τις γνωστές μας riding modes. Η μοτοσυκλέτα θα διαθέτει τέσσερεις ρυθμίσεις για το AMP: Poised, Assertive, Bold, Extreme, οι οποίες αλλάζουν τον τρόπο απόδοσης. Αν και δεν εξηγούνται αναλυτικά, στην πράξη πρέπει απλά να είναι στάθμες απόδοσης του κινητήρα, κάτι σαν τις επιλογές χαρτογράφησης που συναντάμε πλέον στις περισσότερες συμβατικές μοτοσυκλέτες, μόνο που εδώ προτιμάται μια πιο σύγχρονη και λογοτεχνική περιγραφή από τα συνήθη sport, urban, touring, rain, track κ.ο.κ.

Ατυχώς, κάποιες βασικές πληροφορίες που θα θέλαμε να έχουμε - απόδοση κινητήρα, χωρητικότητα μπαταριών, αυτονομία, χρόνος φόρτισης και βάρος μοτοσυκλέτας γι’ αρχή - δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.
Για να συμβεί αυτό μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε περίπου έναν χρόνο, καθώς η επίσημη ανακοίνωση μιλά για παραγωγή το 2021. Αυτό σημαίνει πως άνετα θα περιμέναμε την τελική έκδοση σε ένα από τα μεγάλα σαλόνια του 2020, ή την Intermot στην Κολωνία ή την EICMA στο Μιλάνο.

Βέβαια, για τις αναρτήσεις της Ohlins και τα πανέμορφα ακτινικά Brembo δε θα παίρναμε και όρκο πως θα φτάσουν στην έκδοση παραγωγής.
Όπως και να έχει πάντως, εφόσον η KYMCO όντως παράξει τη RevoNEX όπως μας υποσχέθηκε το αφεντικό της και με τα στοιχεία που είχε η μοτοσυκλέτα της EICMA, τότε άνετα μπορούμε να μιλάμε για μια μικρή επανάσταση. Σε σύγκριση με ό,τι ηλεκτρικό κυκλοφορεί εκεί έξω σήμερα, αυτή η πρόταση δείχνει ικανή να κάνει μια τεράστια διαφορά από τον ανταγωνισμό και, αν συνοδευτεί κι από μια τιμή που να μη θυμίζει χειροποίητο custom περιορισμένης παραγωγής (όπως όλες οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες σήμερα δηλαδή), τότε θα μπορούμε να μιλάμε για μια νέα αρχή στον κόσμο της δίτροχης ηλεκτροκίνησης.