EICMA – Yamaha Tricity 300


Tον Οκτώβριο το είδαμε στο Tokyo Motor Show, χωρίς όμως η Yamaha να αποκαλύπτει οποιοδήποτε στοιχείο για αυτό, περιμένοντας το Μιλάνο. Η ώρα έφτασε λοιπόν και η τελευταία προσθήκη των τριών διαπασών στα τρίτροχα, μια κατηγορία στην οποία ποντάρει πολλά, είναι γεγονός!

  • 11/11/2019

 

Το Tricity 300 φέρει έναν μηχανισμό κλίσεων και διεύθυνσης του ζεύγους των μπροστινών τροχών, ο οποίος έχει περισσότερη σχέση με αυτόν του NIKEN, παρά με την μικρότερη έκδοση των Tricity 125/155. H σχεδίαση του φυσικά έχει προσαρμοστεί για τις ανάγκες του μοντέλου, είναι ωστόσο η “Ackerman φιλοσοφία” (ο εσωτερικός στην στροφή τροχός, στρίβει με μεγαλύτερη γωνία από τον εξωτερικό τροχό) που το φέρνει πιο κοντά στο ΝIKEN, του οποίου το μπροστινό έχει σχεδιαστεί επίσης με αυτό τον τρόπο. Εντυπωσιακή είναι η τιμή για την γωνία στροφής του τιμονιού που ανακοινώνει η Yamaha για το Tricity 300 στις 72 μοίρες, κάτι που υπόσχεται μεγάλη ευελιξία.

Η Yamaha είχε ανακοινώσει επίσης ότι το Tricity 300 θα έχει “κλείδωμα” στο μπροστινό σύστημα. Ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται το “κλείδωμα” αυτό λοιπόν, είναι ηλεκτρομηχανικός. Σε άξονα περιστροφής (ως προς την κλίση) του μπροστινού συστήματος, έχει τοποθετηθεί ένα δισκόφρενο, το οποίο συνεργάζεται με μια ηλεκτρικά ενεργοποιούμενη δαγκάνα. Όταν η δαγκάνα ενεργοποιείται, “μπλοκάρεται” η δυνατότητα κλίσεων και το scooter ισορροπεί στους τρεις τροχούς του.

Ο αναβάτης μπορεί να χειριστεί το κλείδωμα κατά τις στάσεις (δεν αναφέρεται ξεκάθαρα αν θα γίνεται αυτόματα, όταν η ταχύτητα μειωθεί πολύ), ενώ με το άνοιγμα του γκαζιού, απεμπλέκεται η δαγκάνα αυτόματα. Στο δελτίο τύπου αναφέρεται επίσης ότι οι αναρτήσεις συνεχίζουν να λειτουργούν ακόμα και όταν το μπροστινό είναι κλειδωμένο, ενώ ο αναβάτης διευκολύνεται από την χρήση του συστήματος κατά του χειρισμούς του scooter εκτός σέλας, όπως σπρώξιμο, ξεπαρκάρισμα, τοποθέτηση σε διπλό stand.

To ζεύγος των μπροστινών τροχών, έχει μεγάλη διάμετρο 14 ιντσών, ενώ φέρει ειδικά σχεδιασμένα για το Tricity ελαστικά της Bridgestone σε διαστάσεις 120/70-14 και 140/70-14, μπροστά και πίσω αντιστοίχως. Tα φρένα αποτελούνται από μονούς δίσκους 267 χλστ. σε κάθε τροχό (τρεις δηλαδή, στο σύνολο), οι οποίοι λειτουργούν συνδυασμένα και ελέγχονται από ABS. Δεν ξεκαθαρίζεται βέβαια αν πρόκειται για δικάναλη ή τρικάναλη μονάδα, αλλά θα το μάθουμε σύντομα. Μιλώντας για συστήματα ασφαλείας, το μοντέλο πέραν του ABS, θα φέρει ως standard και traction control (TCS).

Το νέο Tricity 300 είναι εφοδιασμένο με τον BLUE CORE κινητήρα της Yamaha, που γνωρίζουμε από το ΧΜΑΧ 300. Ο υγρόψυκτος τετράχρονος μονοκύλινδρος τετραβάλβιδος κινητήρας των 300 κ.εκ. με τον έναν εκκεντροφόρο επί κεφαλής, αποδίδει 27,6 ίππους στις 7.250 σ.α.λ. και 2,9 kg-m ροπή στις 5.750.

Κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας μεγάλος χώρος αποθήκευσης που σύφωνα με την Yamaha, χωράει δύο κράνη full-face ή ένα κράνος full-face και έναν χαρτοφύλακα μεγέθους A4, ενώ ο χώρος διαθέτει και εσωτερικό φωτισμό LED. To scooter εξοπλίζεται επίσης με λειτουργία smart key σε ότι αφορά στην εκκίνηση του, ενώ μέσω smart key κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν τιμόνι, σέλα και τάπα ρεζερβουάρ.

Το βάρος του Tricity 300 είναι στα 239 κιλά, λογικά αυξημένο, λόγω του μπροστινού συστήματος, ενώ το ρεζερβουάρ του έχει χωρητικότητα 13 λίτρα. Τέλος, μια πολύ σημαντική πληροφορία για όσους έχουν άδεια οδήγησης Β κατηγορίας μόνο (επιβατικά αυτοκίνητα): το Tricity μπορεί να οδηγηθεί νόμιμα με αυτού του τύπου το δίπλωμα, αφού το μετατρόχιο του είναι στα 470 χλστ., ενώ φέρει και πεντάλ στο πάτωμα της ποδιάς για την ενεργοποίηση των φρένων.