Δοκιμάζουμε την Lambretta V-Special 125


Για πρώτη φορά ίσως, η απόδοση ενός νεορετρό μοντέλου παραγκωνίζει το φαίνεσθαι και το βάζει σε δεύτερο ρόλο. Γιατί το V-Special 125 είναι ένα πάρα πολύ καλό scooter, που τυγχάνει να έχει κλασική εμφάνιση και όχι ένα μοντέλο που ποντάρει τα πάντα αποκλειστικά και μόνο στην σχεδίαση του.

  • 19/2/2019

Η Lambretta ξεκίνησε λίγο μετά τον ΒΠΠ, στην Βόρεια Ιταλία, και γνώρισε μεγαλεία στις δεκαετίες του 50 και του 60, αποτελώντας το αντίπαλο δέος της Vespa.  Το 1972 όμως, η εταιρεία κλείνει και μετά από μια περιπετειώδη διαδρομή των τίτλων ιδιοκτησίας, τελικά φτάνουμε στο σήμερα, σε μια κατά πως φαίνεται, σίγουρη επιστροφή.  

Την αρχή της νέας προσπάθειας την είδαμε στην EICMA του 2017, με την παρουσίαση του μοντέλου V-Special σε εκδόσεις 50, 125 και 200 κ.εκ. Εμείς, είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το μεσαίο βάση κυβισμού μοντέλο, την V-Special 125.

Με την υπογραφή KISKA 

Tην σχεδίαση των V-Special την υπογράφει ο σχεδιαστικός οίκος KISKA, γνωστός για την επί σειρά ετών συνεργασία του με την KTM και όχι μόνο. Οι γραμμές (και το πορτοκαλί χρώμα), έχουν βασιστεί στο μοντέλο της Lambretta Grand Prix DL του 1979, με την V-Special να αποτελεί μια πιο σύγχρονη εκδοχή αυτού του σχήματος. Χαρακτηριστικό σημείο, το σταθερό φτερό του μπροστινού τροχού πού όπως και στην GP DL του 79 έτσι και στην V-Special του 2017, είναι σταθερά προσαρμοσμένο πάνω στην ποδιά του scooter. 

Οι μαύρες γραμμές στα πίσω πλαϊνά τμήματα απουσιάζουν στην σύγχρονη εκδοχή, όμως την αντίθεση με το πορτοκαλί χρώμα αναλαμβάνουν οι λωρίδες αντιολισθητικού λάστιχου στο πάτωμα της ποδιάς και ο αεραγωγός πάνω από το μπροστινό φτερό. Εντύπωση προκαλεί και η σχεδίαση του ενιαίου σώματος πλαστικών που αποτελούν ουσιαστικά το “καβούκι” του προβολέα. Σε μια περιοχή όπου παραδοσιακά έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε καμπύλες, η V-Special είναι γωνιώδης και “τετράγωνη”, θυμίζοντας κάτι από τον φουτουρισμό των 60s σχεδιαστικά.

To πιο ενδιαφέρον τμήμα, δεν φαίνεται! 

Ο λόγος για το πλαίσιο του scooter, που είναι υβριδικό, αποτελούμενο από στρατζαριστά μεταλλικά φύλλα σε συνδυασμό με σωληνωτή διάταξη που καταλήγει σε μονή ραχοκοκαλιά στην ποδιά. Πέραν όμως αυτού του ξεχωριστού δομικού τμήματος όλα τα υπόλοιπα επί μέρους στοιχεία του scooter είναι... normal. Τροχοί αλουμινίου 12” ιντσών μπροστά και πίσω, με ελαστικά σε διαστάσεις 110/70-12 και 120/70-12 αντιστοίχως και μονά δισκόφρενα 220 χλστ. τα οποία έχουν συνδυασμένο σύστημα ενεργοποίησης (CBS). Oι αναρτήσεις είναι απλές, αποτελούμενες από συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και μονό αμορτισέρ πίσω, ενώ σε ότι αφορά στις διαστάσεις, το scooter χωρίς να είναι μικρό, είναι αρκετά μαζεμένο, με το μήκος του να μην ξεπερνά τα δύο μέτρα (1.900 χλστ.) ενώ το πλάτος του είναι 690 χλστ. και το ύψος της σέλα στα 770 χλστ.

Δεν του λείπει κάτι 

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από ένα αναλογικό ημικυκλικό ταχύμετρο πλαισιωμένο από ενδεικτικές λυχνίες και ακριβώς από κάτω, υπάρχει μεγάλη, ευανάγνωστη και ωραία φωτιζόμενη το βράδυ LCD οθόνη. 
Μιλώντας για φώτα, αυτά είναι Full LED στο V -Special 125, συμπεριλαμβανομένων και των φλας. Κάτω από την πολύ όμορφη σέλα, που συνδυάζει διαφορές υφές και σχέδια στο κάλυμμα της, έχοντας κόκκινη εξωτερική ραφή, βρίσκεται ένα αρκετά βαθύς... “κουβάς” αποθηκευτικού χώρου. Το μέγεθος του είναι χορταστικό στο μάτι, αλλά στην πράξη, χωράει μόνο jet κράνη και όχι full face. Λίγο πιο πίσω, βρίσκεται επίσης η πολύ όμορφα σχεδιασμένη (προσοχή στην λεπτομέρεια λέγεται αυτό) τάπα του ρεζερβουάρ.
Συνεχίζοντας με τους αποθηκευτικούς χώρους, στην ποδιά υπάρχει επίσης ενιαίο ντουλαπάκι με δυνατότητα κλειδώματος, το οποίο φέρει δύο μεγάλες θήκες δεξιά και αριστερά στο εσωτερικό του. Υπάρχει επίσης και διακόπτης στα δεξιά που ουσιαστικά κόβει την ανάφλεξη στο scooter, έτσι ώστε να είναι αδύνατη η εκκίνηση του σε περίπτωση κλοπής. 

Εντυπωσιακό στον δρόμο

Το παραλάβαμε άστρωτο, με σχεδόν 0 χιλιόμετρα στο κοντέρ, όποτε τις πρώτες ημέρες ήμασταν κάπως ευλαβικοί στο γκάζι. Ο κινητήρας, για τον οποίο λέγεται ότι “έχει βάλει η SYM το χεράκι της”, είναι ένα μονοκύλινδρο αερόψυκτο σύνολο στα 124,7 κ.εκ. χωρητικότητας. Η απόδοση του είναι 10 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ. και 0,93 kg-m ροπής στις 7.000 σ.α.λ. To μοτέρ εντυπωσιάζει με τον πολιτισμένο τρόπο λειτουργίας του και για τις ανάγκες  της αστικής μετακίνησης, η ισχύς του είναι σίγουρα ικανοποιητική. Ο τρόπος που ελίσσεται το V-Special μέσα στην κίνηση είναι απλά εκπληκτικός, δεν υπάρχει κυκλοφοριακή συνθήκη που να το φοβίσει και δεν υπάρχει δίτροχο, που να του βγει πρώτο στο φανάρι. 

Οι μικροί τροχοί προσδίδουν τρομερή ευελιξία και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού κάνει τους ελιγμούς παιχνίδι. Ακόμη πιο εντυπωσιακό όμως είναι το πως ένα scooter με μικρούς τροχούς αποδείχθηκε τόσο άνετο και ανεπηρέαστο από κακοτεχνίες και λακκούβες. Σίγουρα ένα μεγάλο ποσοστό αυτής της συμπεριφοράς οφείλεται στην καλή λειτουργιά των αναρτήσεων αλλά είναι και το υβριδικό πλαίσιο που αποδεικνύει την στιβαρότητα του και την ιδιότητα του να κρατά την συνοχή του συνόλου, σε κάθε περίπτωση. Σε ότι αφορά στα φρένα, αυτά κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους και το γεγονός ότι η ισχύς τους μεταφέρεται στον δρόμο από τα πολύ καλά ελαστικά Angel της Pirelli, σημαίνει άμεσες και ασφαλείς ακινητοποιήσεις όποτε χρειαστεί. 

Δεν ποντάρει μόνο στην εμφάνιση και στο όνομα 

Το V-Special 125 της Lambretta αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη! Θα περίμενε κανείς, όπως συμβαίνει συχνά σε αντίστοιχες περιπτώσεις, ορισμένα πράγματα να συγχωρούνταν λόγο ονόματος και κλασικής εμφάνισης, αλλά το συγκεκριμένο scooter δεν έχει ανάγκη από τέτοιες αβάντες. Αφήνοντας στην άκρη το τι γράφει “στην ούγια” και το πως δείχνει, αποδειχθηκε ένα από τα καλύτερα scooter της κατηγορίας του! Πολύ καλή συμπεριφορά, που εκμεταλλεύεται στο έπακρο τα πλεονεκτήματα των μικρών τροχών, κρύβοντας επιμελώς τα μειονεκτήματα τους. Προσθέστε τώρα σε αυτά το γεγονός ότι είναι Lambretta και πανέμορφο και έχετε ένα πολύ δελεαστικό σύνολο. Τα 3.390 ευρώ που κοστίζει σίγουρα δεν είναι λίγα, αλλά ένα τόσο ολοκληρωμένο σύνολο, τα αξίζει!