Οδηγούμε στην Ιταλία: Honda SH 300i


Όταν έχεις ένα best seller στα χέρια σου όπως το SH 300i, τότε σε καμία περίπτωση δεν το αλλάζεις εντελώς. Το βελτιώνεις σε συγκεκριμένα σημεία και η επιτυχία είναι δεδομένη. 

  • 2/7/2015

Βρεθήκαμε στην πρώτη πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Honda SH 300i στην Ρώμη, μιας και οι Ιταλοί δείχνουν σταθερά την αγάπη τους για το συγκεκριμένο μοντέλο διατηρώντας το στην κορυφή των πωλήσεων της κατηγορίας.

Εμφανισιακά με την πρώτη βιαστική ματιά πιθανώς να μην μπορέσεις να καταλάβεις ότι πρόκειται για καινούριο μοντέλο. Μόλις όμως κάνεις άμεσα την σύγκριση με το προηγούμενο, τότε αντιλαμβάνεσαι πραγματικά ότι το σχεδιαστικό τμήμα έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Ο κύριος στόχος ήταν τα πλαστικά τμήματα να αποκτήσουν περισσότερες γωνίες και να δείχνουν σαν «γλυπτό», κάτι που είναι εμφανέστατο τόσο στο πλαϊνό όσο και στο μπροστά μέρος του SH. Επίσης στο κάτω μέρος και ειδικά κοντά στην ποδιά επικρατεί πλέον το χρώμα και όχι το μαύρο, δίνοντας έτσι μία άλλη δυναμική. Τα φώτα LED, οι τροχοί έξι μπράτσων και μερικές ακόμα λεπτομέρειες όπως το ενσωματωμένο στα πλαστικά λογότυπο SH και λωρίδες χρωμίου

κάτω από την σέλα, ολοκληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο την αισθητική αναβάθμιση. 
Από εκεί και πέρα συναντούμε για πρώτη φορά smart key, το οποίο δίνει σήμα από απόσταση δύο μέτρων για την εκκίνηση του κινητήρα, ο οποίος εν προκειμένω περνάει τις προδιαγραφές Euro 4 και έχει δεχτεί μικρές επεμβάσεις ώστε να μειωθεί η κατανάλωση στα 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και να αποκτήσει περισσότερη ροπή χαμηλά.

Το πλαίσιο είναι εντελώς νέο, με μακρύτερο μεταξόνιο κατά 16 χλστ, ενώ με την αύξηση του ύψους της σέλας υπάρχει πια η δυνατότητα τοποθέτησης στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από αυτήν ενός full face κράνους. Επίσης βρίσκουμε υποδοχή για την στήριξη της τάπας του ρεζερβουάρ κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού.

Παρά τις δυσοίωνες προβλέψεις για καταιγίδες ο καιρός μας έκανε την χάρη και μπορέσαμε να οδηγήσουμε το νέο SH 300i  σε επαρχιακούς δρόμους, στην εθνική οδό αλλά και μέσα από το μποτιλιαρισμένο κέντρο της Ρώμης σε ένα κύκλο περίπου 150 χιλιομέτρων. Αβίαστα λοιπόν μπορούμε να πούμε ότι διατηρεί όλα τα κορυφαία χαρακτηριστικά που έχουμε αγαπήσει στο συγκεκριμένο σκούτερ.

Απόλυτα σταθερό μέχρι την τελική του λίγο πάνω από τα 140 χιλιόμετρα ανά ώρα, με σφιχτές αναρτήσεις που δεν δυσανασχετούν στο πολύ άσχημο οδόστρωμα του κέντρου της πόλης, εύστροφο και δυνατό κινητήρα και πολύ καλά φρένα με στάνταρ το ABS. Η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 3.6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα αλλά αυτή η μέτρηση δεν αντικατοπτρίζει μία μέση κατανάλωση, μιας και κινούμασταν στο μεγαλύτερο κομμάτι της διαδρομής με το γκάζι κολλημένο στο τέρμα. Εντός πόλης και στους πιο αργούς δρόμους η στιγμιαία κατανάλωση ήταν 3.1 λίτρα. Επομένως είναι σαφές ότι ο στόχος για μεγαλύτερη οικονομία επετεύχθη.

Το νέο SH αναμένεται να κυκλοφορήσει στην χώρα μας μετά το καλοκαίρι, με τιμή που δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί.