Honda C50 Super Cub: Οριστικό φινάλε για το σημαντικότερο δίκυκλο της Iστορίας;


Ποιοι είναι οι λόγοι που ίσως φέρουν το τέλος στο ιστορικό παπί από την Ιαπωνία, αλλά πιθανώς και σε όλα τα 50άρια που έχουν απομείνει σε κυκλοφορία.

  • ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΜΙΣΤΙΛΟΓΛΟΥ
  • 28/3/2024

Σύμφωνα με κάποιες πληροφορίες που πηγάζουν από την Ιαπωνία, πιθανώς σύντομα θα γίνουμε μάρτυρες του εμπορικού τέλους του πιο σημαντικού δικύκλου στην ιστορία της Μοτοσυκλέτας. Μιλάμε για το Honda Super Cub, η σημασία του οποίου για τη διάδοση της μοτοσυκλέτας σε παγκόσμιο επίπεδο δε χρειάζεται επαναληπτική μνεία. Παρά το ότι το μοντέλο δεν υπάρχει στην αγορά μας ως 50άρι εδώ και χρόνια, στην Ιαπωνία η παραγωγή του συνέχισε, 66 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του το 1958.

Ωστόσο σημαντικές αλλαγές στη νομοθεσία της Ιαπωνίας πιθανώς θα γίνουν αφορμή για το τέλος της καριέρας του C50. Όπως έχουμε γράψει και σε προηγούμενα άρθρα μας (δείτε εδώ και εδώ), η Ιαπωνία σκέφτεται να αναθεωρήσει τον ορισμό των μοτοποδηλάτων, απαγκιστρώνοντάς τα από τα 50 κυβικά και αναβαθμίζοντάς τα σε μοντέλα 110 και 125 κυβικών με περιορισμένη ισχύ στο επίπεδο των 5.4 ίππων. Αυτό φυσικά καθιστά τα μοντέλα 50 κυβικών παρωχημένα πλέον και δεν ξαφνιάζει μια απόφαση παραγκωνισμού τους από τις γκάμες των εταιρειών. Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της απόφασης αναφέρεται στον Νοέμβριο του 2025.

Εννοείται, φυσικά, ότι το Honda Super Cub C50 είναι μια διαφορετική περίπτωση, ως πρωτοπόρος στην κατηγορία που αργότερα γνωρίσαμε ως παπιά. Οι Ιαπωνικές πηγές αναφέρουν, ότι η Honda θα σταματήσει μεν την παραγωγή του, αλλά ίσως παρουσιάσει και μία τελευταία έκδοση ως φόρο τιμής στην πολύχρονη πορεία του. Η έκδοση αυτή θα βασίζεται χρωματικά στα ιστορικά Super Cub μοντέλα, ωστόσο περισσότερες πληροφορίες για αυτή αναμένονται ακόμα. Η ιστορία του παπιού, λοιπόν, αναμένεται να συνεχιστεί σε μία νέα εποχή, με νέο μοντέλο στα 110 ή 125 κυβικά να διαδέχεται το ιστορικό πενηντάρι.