H μεγάλη ηλεκτρική σπορ μοτοσυκλέτα της Honda


Η υπεύθυνος για τη μετάβαση στην Ηλεκτροκίνηση της Honda αποκάλυψε τι να περιμένουμε από την εταιρεία του τα επόμενα δύο χρόνια.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 4/5/2023

Το περασμένο Σεπτέμβριο η Honda παρουσίασε ένα εκτενές και ιδιαίτερα φιλόδοξο σχέδιο για τη μετάβαση στην οικονομία της Ηλεκτροκίνησης, αποκαλύπτοντας πως τα πλάνα της προβλέπουν έναν ηλεκτρικό οργασμό στη διάρκεια αυτής της δεκαετίας, τόσο στις μοτοσυκλέτες όσο και στα αυτοκίνητα.

Της προσπάθειας αυτής ηγείται ο κύριος Shinji Aoyama, ο οποίος ανέλαβε να οδηγήσει τον Ιάπωνα γίγαντα στον δρόμο του εξηλεκτρισμού από τον Απρίλιο του 2021, προαχθείς από την πρότερη θέση του ως γενικός διευθυντής της American Honda Motor.

Σε συνέντευξη που έδωσε ο κ. Aoyama στον ιαπωνικό Τύπο, μας χαρίζει μερικές ενδιαφέρουσες αποκαλύψεις, με πρώτη και καλύτερη αυτήν που αφορά την πρώτη ηλεκτρική σπορ μοτοσυκλέτα που ετοιμάζει η Honda.

Αυτή λοιπόν αναμένεται να εμφανιστεί κάποια στιγμή το 2024 ως μοντέλο 2025 και θα παρέχει δύναμη ανάλογη μιας δικύλινδρης 500 ή 750. Η τελική της μορφή δεν έχει καθοριστεί ακόμη, κατά τον κ. Aoyama πάντως θα είναι μια μοτοσυκλέτα με σαφή σπορ προσανατολισμό, ξεπερνώντας τις απλές ανάγκες αστικής μετακίνησης, με ανάλογη απόδοση.

Κάπου εδώ θυμόμαστε την περσινή παρουσίαση της Honda που προέβλεπε για το διάστημα αυτό την έλευση τριών μεγάλων FUN EV μοντέλων, με τα σκοτεινά σχέδια να δείχνουν δύο γυμνές μοτοσυκλέτες, roadster και cruiser, καθώς και ένα μεγάλο σκούτερ. Πιθανότατα αυτό που περιγράφει ο Ιάπωνας είναι το πρώτο από αυτήν την οικογένεια μοντέλων.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον ωστόσο έχει και η συνολική θεώρηση του κ. Aoyama για τη θέση των ηλεκτρικών οχημάτων της Honda, τα οποία δε βλέπει μόνο ως οχήματα, αλλά ως μέρη ενός ευρύτερου ενεργειακού δικτύου, όπου τα δίκυκλα και τετράκυκλα οχήματα δεν φορτίζουν απλώς από το σπίτι, αλλά παρέχουν και αυτά ενέργεια στις οικιακές ανάγκες όταν χρειάζεται. Επεκτείνοντας αυτήν την ιδέα, οραματίζεται όλα τα ηλεκτρικά οχήματα που θα κυκλοφορούν στις πόλεις του μέλλοντος ως μέρη του συνολικού ενεργειακού δικτύου, δίνοντας, παίρνοντας και αποθηκεύοντας ηλεκτρική ενέργεια.

Στο σημείο αυτό στη συνέντευξη ξεκαθαρίζεται πως η εν λόγω μοτοσυκλέτα που προαναγγέλλεται θα είναι 100% ηλεκτρική με μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid state) και όχι κάποιας υβριδικής μορφής με κυψέλες υδρογόνου, καθώς κατά τη Honda αυτή η τεχνολογία είναι εφαρμόσιμη σε ογκώδη οχήματα, όπως τα επαγγελματικά (φορτηγά κλπ), ή σε τουριστικές κατασκευές, αλλά δύσκολα θα λειτουργήσουν σε μικρότερου μεγέθους δίκυκλα όπως μια σπορ μοτοσυκλέτα. Στο σημείο αυτό πάντως η Kawasaki ίσως να έχει τις αντιρρήσεις της...

Επιπλέον, αναγνωρίζεται η κρισιμότητα της ανάπτυξης δικτύου παροχής υδρογόνου για υβριδικές εφαρμογές με κυψέλες καυσίμου που τόσο πολύ προσπαθεί να προωθήσει η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, κάτι που όμως δεν είναι καθόλου σίγουρο πως θα συμβεί εκτός Ιαπωνίας.

Τέλος, ο κ. Aoyama δε χάνει την ευκαιρία να στηλιτεύσει μια από τις βασικές αδυναμίες των ηλεκτρικών οχημάτων, την τιμή τους:

“Τα αυτοκίνητα πόλης που σήμερα πωλούνται στην Ασία θα κόστιζαν σχεδόν τα διπλάσια αν έπρεπε αν γίνουν ηλεκτρικά. Παρόλα αυτά, αν συγκρίνουμε τα αθροιστικά κόστη όχημα βενζίνη και όχημα ηλεκτρική ενέργεια, θα δούμε πως αυτές οι δύο καμπύλες συμπίπτουν σε περίπου 5 χρόνια με τα σημερινά δεδομένα. Πώς μπορεί να συντομευθεί αυτός ο χρόνος, ας πούμε σε 3 χρόνια;"

Με βάση αυτά, ο κ. Aoyama εκτιμά πως η πραγματική μετάβαση στην Ηλεκτροκίνηση ίσως να αργήσει λίγο, ενδεχομένως να φτάσουμε ως τη δεκαετία του 2050 για να έχουμε 100% ηλεκτρικούς στόλους οχημάτων στους δρόμους του κόσμου.

Ανάμεσά τους η Honda φιλοδοξεί να έχει μια μεγάλη γκάμα μοντέλων, έχοντας ήδη κάνει το ντεμπούτο της με το μικρό σκούτερ EM1 e: που παρουσιάστηκε στην EICMA 2022, ενώ έπεται συνέχεια με αρκετά μοντέλα ως και το 2025.