FIM E-Xplorer World Cup 2022: Πρώτη επίσημη συμμετοχή η Mugen


Με το ηλεκτρικό πρωτότυπο E.Rex η ιαπωνική εταιρεία γίνεται η πρώτη που καπαρώνει θέση στον νεοσύστατο θεσμό.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 24/1/2022

Η FIM ανακοίνωσε το περασμένο Καλοκαίρι την πρόθεσή της να διοργανώσει μια ηλεκτρική κατηγορία για τους αγώνες εκτός δρόμου και το όνομα αυτής θα είναι E-Xplorer World Cup – παγκόσμιο κύπελλο και όχι πρωτάθλημα, προφανώς λόγω των λίγων αγώνων που αναμένεται να έχει γι’ αρχή. Σε πρώτη φάση αυτός ο νέος αγωνιστικός θεσμός θα πατά στο enduro και απευθύνεται σε όποιον κατασκευαστή ενδιαφέρεται να τρέξει ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου σε ένα κύπελλο που προφανώς θα του εξασφαλίζει παγκόσμια προβολή.

Σύμφωνα με τις εξαγγελίες της FIM, θα συμμετάσχουν 10 ομάδες δύο αναβατών με έναν άνδρα και μια γυναίκα έκαστη, σε μια ανάμικτη κλάση με μοτοσυκλέτες που πρέπει να είναι 100% ηλεκτρικές (με ένα μοτέρ, άρα δεν παίζουν 2x2) και να έχουν μέγιστο βάρος τα 130 κιλά.

Η πρώτη επίσημη συμμετοχή οριστικοποιήθηκε πριν από μερικές μέρες, καθώς η Mugen θα λάβει μέρος με την ηλεκτρική παραλλαγή των Honda CR, E.Rex. Πρόκειται για μια πρωτότυπη ηλεκτρική ΜΧ μοτοσυκλέτα που πρωτοείδαμε στο Tokyo Motor Show το 2017 και η οποία επέστρεψε και το 2019 ελαφρώς παραλλαγμένη και δίπλα σε μια Honda CR που σαφέστατα ήταν η ίδια μοτοσυκλέτα με άλλα πλαστικά και εμβλήματα.

Αυτή ωστόσο είναι η πρώτη φορά που το E.Rex συνδέεται με μια υπαρκτή αγωνιστική δραστηριότητα, γεγονός που αναμφίβολα εμπλέκει και τη Honda στο υπόβαθρο, έστω κι αν τυπικά στις συμμετοχές του E-Xplorer η ομάδα πιθανότατα θα αναφέρεται ως M-TEC (όπου Μ εκ του Mugen).

Με δηλωμένο τον στόχο της FIM να ξεκινήσει το νέο Παγκόσμιο Κύπελλο αυτό στο τρίτο τρίμηνο του 2022, θα περιμένουμε στο κοντινό μέλλον να μάθουμε και ποιες άλλες εταιρείες δείχνουν ενδιαφέρον, με αρκετές θεωρητικές υποψηφιότητες.

Η ΚΤΜ για παράδειγμα δεν βλέπουμε πώς θα μείνει έξω από ένα παραδοσιακό της πεδίο, το χώμα, ειδικά όταν έχει το e-Freeride στη γκάμα της – το οποίο μάλιστα πρωταγωνιστεί και στο πρώτο προωθητικό βίντεο του E-Xplorer.

Η ύπαρξη ενός ηλεκτρικού trial στο ίδιο βίντεο μας αποκαλύπτει μια ακόμη υποψήφια δεξαμενή συμμετοχών, καθώς σε αυτήν την κατηγορία σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές έχουν ένα ηλεκτρικό μοντέλο – από την ανάλογη ηλεκτρική κατηγορία του Παγκοσμίου Trial.

Λέτε να δούμε και καμιά αναπάντεχη άφιξη, όπως λ.χ. το εντυπωσιακό Stark VARG των 80 ίππων και 110 κιλών; Μακάρι, λέμε εμείς.