MotoGP 2021, 4ος αγώνας, Jerez


Θρίαμβος των δύο εργοστασιακών Ducati στο αναπάντεχο Βατερλό του Fabio Quartararo και ανακατατάξεις στην κορυφή της βαθμολογίας.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 5/5/2021

Ο τέταρτος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος MotoGP πήγε στην Ισπανική Jerez, μια από τις “παλιές” πίστες, για να δοθεί συνέχεια σε μια σεζόν που και στα τρία πρώτα GP είχε χρώμα Yamaha.

Ήδη από το Σάββατο είχε ξεχωρίσει ένα αδιαφιλονίκητο φαβορί στο πρόσωπο του Fabio Quartararo, ο οποίος πήρε την τέταρτη pole position σε ισάριθμους αγώνες και απειλούσε με την τρίτη του συνεχόμενη νίκη.

Στον αγώνα ο νεαρός Γάλλος δεν έκανε καλή εκκίνηση, ωστόσο γρήγορα ανέκαμψε από την τέταρτη θέση που είχε στην πρώτη στροφή του αγώνα και έφτασε να τον οδηγεί. Λίγους γύρους αργότερα άρχιζε να χτίζει διαφορά, η οποία έφτασε σχεδόν στα 2 δευτερόλεπτα και όλα έδειχναν πως ο “El Diablo” θα έκανε άνετα το χατ-τρικ νικών.

Τότε,  εντελώς ξαφνικά, με 13 γύρους να απομένουν ως την καρό σημαία, ο Quartararo έχασε ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο σε έναν γύρο και φαινόταν πως αντιμετώπιζε κάποιο σοβαρό πρόβλημα με τη μοτοσυκλέτα του. Ο αναβάτης της Yamaha άρχισε σταδιακά να χάνει θέσεις δίχως προφανή λόγο και τελικά κατάφερε να τερματίσει μόλις 13ος, με εμφανέστατο τον εκνευρισμό του.

Η αιτία αποκαλύφθηκε αμέσως μετά από τον ίδιο: ένα πρόβλημα στο χέρι του (arm pump), δυστυχώς σύνηθες για τους αναβάτες MotoGP, του προκάλεσε απώλεια αίσθησης και δύναμης, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να οδηγήσει όπως ήθελε.

Ο Quartararo εγχειρίστηκε την επομένη του αγώνα για το σύνδρομο arm pump, θυσιάζοντας την επίσημη δοκιμή που ακολούθησε στην ίδια πίστα προκειμένου να μην ρισκάρει τη θέση του φαβορί για τον τίτλο εξαιτίας αυτού του προβλήματος. Άλλωστε έπεται ο αγώνας της πατρίδας του, το LeMans, στις 16 Μαΐου.

Στο μεταξύ, η αποχώρηση του Quartararo από την κεφαλή του αγώνα άνοιξε τον δρόμο στις δύο εργοστασιακές Ducati που ακολουθούσαν, με τον Jack Miller να αναλαμβάνει την πρωτοπορία και να την κρατά πειστικά, διατηρώντας την απόσταση ασφαλείας του από τον ταχύτατο (και) φέτος Pecco Bagnaia που αρχικά έδειχνε απειλητικός.

Στο τέλος το 1-2 της Ducati ήρθε εν μέσω ξέφρενων πανηγυρισμών, με τον Αυστραλό να ξεσπά δείχνοντάς μας πόση πίεση είχε μαζευτεί στις πλάτες του μετά από τρεις πρώτους αγώνες με μάλλον κακή απόδοση για τα όσα αναμένονται από αυτόν.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο Franco Morbidelli με την πιο παλιά και αδύναμη Yamaha M1 εκ των τεσσάρων, σε μια ακόμη επίδειξη του Ιταλο-Βραζιλιάνου αναβάτη που άφησε πολύ πίσω τον εργοστασιακό Maverick Vinales (7η θέση) και τον λαοθρύλητο Valentino Rossi  (με νέα θλιβερή επίδοση στη 17η θέση).

Από τη Honda ξεχώρισε ο Takaaki Nakagami που τερμάτισε 4ος, ενώ εξαιρετικός για μιαν ακόμη φορά ήταν ο Aleix Espargaro (Aprilia), τερματίζοντας 6ος πίσω από τον πρωταθλητή Joan Mir (Suzuki).

Ο Marc Marquez συνεχίζει να ψάχνεται σε όλα τα επίπεδα, τόσο σε φυσική κατάσταση, όσο και σε εξέλιξη της μοτοσυκλέτας του. Το τριήμερο του GP είχε αρκετές δύσκολες στιγμές για τον Ισπανό, με αποκορύφωμα την πολύ τρομακτική πτώση του στις ελεύθερες δοκιμές που τον έστειλε στο νοσοκομείο για αξονική προληπτικά, μιας και είχε χτυπήσει κεφάλι και πλάτη με πολλή δύναμη στον αεροφράκτη. Τέλος καλό όλα καλά για τον οκτάκις πρωταθλητή, ο οποίος έκλεισε τον αγώνα στην 9η θέση.

Στην κατάταξη πλέον ο Bagnaia προσπέρασε τον Quartararo και με 66 βαθμούς οδηγεί το πρωτάθλημα με την ισχνή διαφορά των 2 βαθμών από τον Γάλλο. Οι δυο τους έχουν ανοίξει ένα μικρό χάσμα 14 βαθμών από τη δεύτερη θέση ως την τρίτη και τον Vinales (50 βαθμοί).