Dakar Rally 2021: Δεύτερος συνεχόμενος θρίαμβος και 1-2 για τη Honda


Πρώτη νίκη στο Dakar για τον Kevin Benavides και δεύτερη θέση για τον περσινό νικητή, Ricky Brabec

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 15/1/2021

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το Dakar Rally 2021 που φιλοξενήθηκε για δεύτερη χρονιά από τη Σαουδική Αραβία. Λίγο πριν τις γιορτές προέκυψαν ανησυχίες για τη διοργάνωση όταν η κυβέρνηση της χώρας πήρε έκτακτα περιοριστικά μέτρα λόγω νέας έξαρσης της πανδημίας covid-19, ωστόσο η οργάνωση πρόλαβε να φέρει όλον τον κόσμο του ράλι στη χώρα έγκαιρα.

Φτάνοντας στο κλείσιμο της 11ης και προτελευταίας μέρας του δυσκολότερου αγώνα ράλι στον κόσμο, οι Honda και KTM, δηλαδή οι κ.κ. Kevin Benavides (Αργεντινή) και Sam Sunderland (Αγγλία), μονομαχούσαν για τη νίκη με διαφορά μόλις 4 λεπτών μεταξύ τους. Για πρώτη φορά εδώ και πολλά-πολλά χρόνια στον αγώνα των Μοτοσυκλετών του Dakar Rally φαινόταν πως η πρωτιά θα κριθεί στο νήμα.

Την τελευταία μέρα ωστόσο οι ελπίδες της ΚΤΜ για τίτλο εξανεμίστηκαν όταν ο Sunderland χάθηκε στην πλοήγηση μετά τα πρώτα 99 χιλιόμετρα της διαδρομής, κάτι που του κόστισε άλλα 12 λεπτά επιπλέον των 4 που είχε διαφορά από τον Benavides.

Έτσι ο φετινός αγώνας εξελίχθηκε σε θρίαμβο της Honda, που κυριάρχησε για 2η συνεχόμενη χρονιά στο Dakar, ενώ έκανε και το 1-2 στη γενική κατάταξη με τους Benavides και Ricky Brabec (ΗΠΑ)!

Ο περσινός νικητής, Brabec, πάλεψε αλλά μάλλον άργησε να κάνει την επίθεση του στο φετινό Dakar, κι έτσι αρκέστηκε στην 2η θέση, λίγα λεπτά μόλις πίσω από τον ομόσταυλό του.

Ο Sunderland, νικητής το 2017, στο τέλος κατάφερε παρά την περιπλάνησή του να διατηρήσει τη θέση του στο χαμηλότερο σκαλί του βάθρου.

Είχε προηγηθεί την 9η μέρα η εγκατάλειψη από πτώση και τραυματισμό του δις νικητή (2016, 2019), Toby Price (Αυστραλία, ΚΤΜ), ο οποίος ωστόσο είχε μείνει λίγο πίσω από τη μάχη κορυφής έχοντας χάσει αρκετό χρόνο στα πρώιμα στάδια του αγώνα εξαιτίας μηχανικής βλάβης.

Ο Sam Sunderland (δεξιά) συγχαίρει τον νικητή Kevin Benavides (αριστερά)

Το ράλι του 2021 θα θέλει πιθανότατα να το σβήσει από τη μνήμη της η Yamaha, καθώς δεν τερμάτισε καμιά από τις 5 εργοστασιακές της συμμετοχές, με 4 από αυτές να εγκαταλείπουν με σπασμένο μοτέρ. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται και ο Adrien van Beveren στο WR450F Rally του οποίου είχαν αλλάξει προληπτικά τον κινητήρα με φρέσκο τη 10η μέρα, παρά τα 15 λεπτά καπέλο που συνεπαγόταν αυτή η κίνηση. Το Βατερλώ της Yamaha είχε ανοίξει με την εγκατάλειψη του Andrew Short μόλις τη δεύτερη μέρα, εξαιτίας νερού που περιείχε η βενζίνη που έβαλε σε επίσημο ανεδοφιασμό - εικάζεται πως είναι το ίδιο πρόβλημα που κόστισε πολύ χρόνο στον Price την ίδια μέρα.

Σημειώστε πως τελευταία φορά που η Honda είχε κάνει το 1-2 στο Dakar Rally ήταν το 1987 με τους Cyril Neveu και Edi Orioli, ενώ πριν τον περσινό θρίαμβό της είχε να δει μοτοσυκλέτα της στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου από το 1989.

Η νίκη αυτή στον αγώνα του 2020, τον πρώτο που φιλοξενήθηκε στη Σαουδική Αραβία, σήμανε το τέλος της μονοκρατορίας της ΚΤΜ, η οποία είχε κερδίσει όλα τα Dakar από το 2001 ως και το 2019!