Honda Super Cub C 125: Θα αγοράζατε ένα παπί με Hossack μπροστινό;


Κατά καιρούς η Honda έχει δημοσιεύσει διάφορες πατέντες για εναλλακτικό μπροστινό σύστημα τύπου Hossack, ακόμα και για RC213V!

  • 8/4/2020

Τα πλεονεκτήματα του εναλλακτικού μπροστινού συστήματος Hossack είναι γνωστά εδώ και δεκαετίες, και με διαφορετική ονομασία (Duolever, Double Wishbone, κ.α.) έχουν βρει τον δρόμο τους σε πολλές μοτοσυκλέτες, όπως τα μεγάλα GS της BMW και το Goldwing της Honda. Τι θα λέγατε όμως για ένα… Honda Super Cub C 125 με αυτό το σύστημα;!

Κατά καιρούς η Honda έχει δημοσιεύσει διάφορες πατέντες για εναλλακτικό μπροστινό σύστημα τύπου Hossack, ακόμα και για RC213V!

Το 2018 η ιαπωνική φίρμα τοποθέτησε σύστημα Hossack στην τουριστική ναυαρχίδα Goldwing, ενώ όπως φαίνεται τώρα από τις νέες πατέντες που δημοσιεύθηκαν στο διαδίκτυο, εξερευνά τις πιθανότητες τοποθέτησης ανάλογους μπροστινού και σε άλλα δίκυκλα της, όπως το C 125 Super Cub αλλά και το CB1100.

Όταν μιλάμε για τη Honda, αναφερόμαστε σε μια πρωτοπόρα εταιρεία που πειραματίζεται συνεχώς με τεχνολογίες και λύσεις, σε μια διαρκή εξελικτική διαδικασία.

Η ανάρτηση τύπου Hossack σε μια βαριά μοτοσυκλέτα όπως το Goldwing λύνει εν μέρει το πρόβλημα της μεγάλης μετατόπισης του βάρους όταν χρησιμοποιείται το μπροστινό φρένο, καθώς με τη συγκεκριμένη λύση διαχωρίζεται η λειτουργία της ανάρτησης από εκείνη της πέδησης.

Ως εδώ καλά. Όμως η τοποθέτηση double wishbone συστήματος σε ένα… παπί, και σε ένα ρετρό μοντέλο (CB1100) πραγματικά μας ιντριγκάρει και μας μπερδεύει ταυτόχρονα.

Από τη μία, γιατί να βάλεις εναλλακτικό σύστημα σε μια ρετρό μοτοσυκλέτα; Δεν βγάζει νόημα. Εκτός κι αν πρόκειται για χρήση του εν λόγω μοντέλου για τις ανάγκες της πατέντας, με σκοπό να χρησιμοποιηθεί το σύστημα αργότερα σε άλλη μοτοσυκλέτα.

Η Honda μπορεί να χρειαζόταν απλώς μια οποιαδήποτε τετρακύλινδρη σε σειρά μοτοσυκλέτα για τη συγκεκριμένη πατέντα, καθώς η διάταξη αυτή έχει κάποια προβλήματα με την χρήση Hossack, όπου η κεφαλή του κινητήρα εμποδίζει τους βραχίονες του εναλλακτικού συστήματος.

Η πατέντα όμως που μας ιντριγκάρει ακόμα περισσότερο αφορά στο Super Cub παπί της Honda, με την εταιρεία να αλλάζει ελαφρώς και πάλι τη διάταξη του Double Wishbone συστήματος, για τις ανάγκες της κατηγορίας.

Αλήθεια πώς θα σας φαινόταν να βλέπαμε μια ακραία έκδοση παραγωγής του ήδη ακριβού Super Cub, με ακόμα περισσότερη τεχνολογία, και ιδιαίτερες τεχνολογικές λύσεις όπως το Hossack μπροστινό;

Ή ακόμα η λύση αυτή θα μπορούσε να βρει τον δρόμο της και στα scooter της Honda.

Τέλος, μην δέσετε κόμπο πως θα δούμε Super Cub με Hossack το 2021, καθώς η λύση αυτή θα μπορούσε να απορριφθεί για πολλούς λόγους από τη Honda (βλ. κόστος ή πρόβλεψη για χαμηλές πωλήσεις), και να παραμείνει στα στάδια της πατέντας.