Η Yamaha ετοιμάζει το νέο R1 - Τι περιμένουμε από την κορυφαία μοτοσυκλέτα της


Πολύ σύντομα, η Yamaha θα βρεθεί αντιμέτωπη με δύο ζητήματα: Από την μια η επιτακτική –βάση του χρόνου- ανανέωση του R1 μοντέλου της και από την άλλη, τις προδιαγραφές Euro 5, με τις οποίες θα πρέπει να συμπλέει η sport ναυαρχίδα της. 

  • 1/4/2019

H Υamaha, βάση της μέχρι τώρα εξέλιξης στη σειρά, πραγματοποιεί ριζικές αλλαγές ανά 5-6 χρόνια, οπότε δεδομένου ότι η τελευταία γενιά του R1 παρουσιάστηκε το 2015, το 2019 ή το 2020, θα είναι οι χρονιές που θα δούμε την νέα έκδοση της μοτοσυκλέτας.

Φυσικά το ενδιαφέρον εστιάζεται στο ποιες αλλαγές και νέα στοιχεία θα φέρει αυτή η νέα έκδοση. Βάση των μέχρι τώρα δεδομένων λοιπόν, το Bennetts.co.uk έφτιαξε μια λίστα με αυτές: 

-Στρόφαλος “ανάποδης” περιστροφής 

Είναι μια εφαρμογή την οποία η Yamaha χρησιμοποιεί για περισσότερα από δέκα χρόνια στις μοτοσυκλέτες της στα MotoGP και κάτι το οποίο έχει “περάσει” σε μοντέλα παραγωγής, όπως το F3 της MV Agusta και το Panigale V4 της Ducati. Πρόκειται ουσιαστικά για την ανάποδη περιστροφή του στροφάλου σε σχέση με την περιστροφή των τροχών και η όλη ιδέα έχει να κάνει με την εξισορρόπηση των –γυροσκοπικών- δυνάμεων που προκαλούνται από τις περιστροφές αυτές. Δοσμένο απλά, το γεγονός ότι ο στρόφαλος γυρίζει ανάποδα σε σχέση με τους τροχούς, εξισώνει τις ανεπιθύμητες δυνάμεις που προκαλούνται από αυτούς κατά την διάρκεια των εναλλαγών στις κλίσεις. Το αποτέλεσμα είναι μια μοτοσυκλέτα πιο δεκτική και γρήγορη στις εντολές του οδηγού. Αυτή η εφαρμογή λοιπόν,  συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες να συμπεριληφθεί στα νέα στοιχεία του R1 

-“Seamless” κιβώτιο ταχυτήτων 

Άλλη μια τεχνολογία που χρησιμοποιείται εκτεταμένα στα MotoGP, το seamless κιβώτιο, επιτρέπει ουσιαστικά μια λειτουργία ανάλογή του DCT της Honda, χωρίς όμως να υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά στον τρόπο που επιτυγχάνεται αυτό. Το ζητούμενο είναι να μην υπάρχει διακοπή παροχής ισχύος στον πίσω τροχό κατά τις αλλαγές των σχέσεων, κάτι το οποίο δεν μπορεί να επιτευχθεί με συμβατικά κιβώτια ταχυτήτων, όπου γίνεται αποσύμπλεξη ή με συστήματα quickshifter, όπου διακόπτεται η ανάφλεξη. H Υamaha έχει ήδη καταθέσει προς κατοχύρωση πατέντες που αφορούν στο σύστημα αυτό, ειδικά για “πολιτική” χρήση, με τα σχέδια να απεικονίζουν το seamless κιβώτιο ενσωματωμένο σε  κινητήρα R1 της τρέχουσας γενιάς, οπότε οι προθέσεις της είναι προφανείς. Στην περίπτωση που κάτι τέτοιο υλοποιηθεί στο επόμενο R1, κάτι πολύ πιθανό, τότε το μοντέλο θα αποκτήσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών του. 

-Μεταβλητός χρονισμός & βύθιση βαλβίδων

Αυτό είναι κάτι που θεωρείται δεδομένο στο νέο R1, αν αναλογιστεί κανείς ότι τόσο η BMW με το S1000RR όσο και η Suzuki με το GSX-R 1000, έχουν προχωρήσει στην ενσωμάτωση ανάλογων συστημάτων. Στην περίπτωση της Yamaha, η οποία έχει επίσης καταθέσει πατέντες και σχέδια και για αυτό το σύστημα, πρόκειται για μια εφαρμογή, όπου θα υπάρχουν δυο ζεύγη έκκεντρων για κάθε βαλβίδα, ένα για τις χαμηλές στροφές λειτουργίας, με μικρή βύθιση και μικρό overlapping και ένα για τις υψηλές στροφές λειτουργίας, με μεγάλη βύθιση και μεγάλο overlapping. 

Φυσικά πέραν αυτών (τα οποία δεν είναι και λίγα…) περιμένουμε πληθώρα ηλεκτρονικών βοηθημάτων με μεγάλες δυνατότητες παραμετροποίησης.