Honda - Κατέθεσε πατέντα με στερεοσκοπικές κάμερες σε μοτοσυκλέτα


Αιτήσεις για πατέντες διαφόρων τεχνολογιών κατατίθενται συνέχεια από τους κατασκευαστές, συχνά δε για αντικείμενα που τελικά δε φτάνουν ποτέ στην παραγωγή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μεταφέρουμε μια είδηση από τον Αγγλικό Τύπο, σύμφωνα με την οποία η Honda κατέθεσε το 2016 μια αίτηση για τον εξοπλισμό μοτοσυκλέτας με δύο μπροστινές κάμερες που συνδυαζόμενες αποδίδουν τρισδιάστατη απεικόνιση του χώρου.

  • 20/2/2019

Το συγκεκριμένο σύστημα παρουσιάζεται στα γραφήματα της πατέντας σε μια μοτοσυκλέτα που σχεδιαστικά παραπέμπει στις χαρακτηριστικές γραμμές του VFR1200F, ωστόσο για κάποιον λόγο οι Άγγλοι συνάδελφοι επιμένουν να αναφέρονται στο Gold Wing.

Η ουσία είναι πως η πατέντα αυτή φωτίζει μια μελέτη της Honda σε ένα πεδίο που αναμφίβολα είναι μέσα στο κάδρο των μελλούμενων εξελίξεων. Ήδη έχουμε δει σχετικές εφαρμογές από τη Ducati και την ΚΤΜ, οπότε δε θα έπρεπε να μας κάνει εντύπωση μια τέτοια τεχνολογική εφαρμογή με στόχο την ενεργητική ασφάλεια της μοτοσυκλέτας.

Οι μπροστινές αυτές κάμερες θα μπορούσαν να ανιχνεύουν τον χώρο για οποιοδήποτε εν δυνάμει επικίνδυνο εμπόδιο, από πεζό ως ένα όχημα που κινείται σε απειλητική τροχιά ως προς τη μοτοσυκλέτα μας και να προβαίνει είτε σε ειδοποιήσεις ή, σε πιο ακραία σενάρια επιστημονικής φαντασίας, να επεμβαίνει φρενάροντας αυτομάτως πριν καν τα ανθρώπινα αντανακλαστικά επεξεργαστούν την κατάσταση και εκτελέσουν μιαν απόφαση.

Αν και το δεύτερο σενάριο ακούγεται μάλλον ουτοπικό εφαρμοζόμενο σε ένα όχημα που μπορεί να πέσει αν φρενάρει χωρίς να είναι προετοιμασμένος ο αναβάτης του, τα συστήματα αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον κίνησης της μοτοσυκλέτας είναι μια αναπόφευκτη πραγματικότητα και η Honda εδώ αποδεικνύει πως τουλάχιστον τα επεξεργάζεται.

Το αν και πώς θα τα βάλει και στην παραγωγή είναι ένα διαφορετικό θέμα, πάντως δε θα μας προκαλούσε καμία έκπληξη αν βλέπαμε ένα τέτοιο πρωτότυπο σύστημα σε μια μεγάλη τουριστική μοτοσυκλέτα στο επερχόμενο Σαλόνι του Τόκιο, τον Νοέμβριο του 2019, όπου οι Ιάπωνες κατασκευαστές παραδοσιακά παρουσιάζουν τις πιο προχωρημένες τους τεχνολογίες. Τώρα, αν θα είναι το Gold Wing ή το VFR ή και τα δύο, λίγη σημασία έχει.