Ε.Λ.Π.Α: Υπενθυμίσεις για την ασφαλή οδήγηση δικύκλων


Xρήσιμες συμβουλές-υπενθυμίσεις για την ασφαλή οδήγηση και χρήση των δικύκλων ·μοτοποδηλάτων / μοτοσυκλετών- δίνει η ΕΛΠΑ, στη γενικότερη προσπάθεια για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
  • 27/6/2002
&00 Xρήσιμες συμβουλές-υπενθυμίσεις για την ασφαλή οδήγηση και χρήση των δικύκλων ·μοτοποδηλάτων / μοτοσυκλετών- δίνει η ΕΛΠA, στη γενικότερη προσπάθεια για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία (ΕΣΥΕ, Υπ. Δημ.Τάξης, Ε.Μ.Πολυτεχνείο, ΕΚΑΒ) τα δίκυκλα συμμετέχουν με υψηλά ποσοστά στα τροχαία ατυχήματα:
- 34% στο σύνολο των ατυχημάτων της Αττικής και 20% σε πανελλαδικό επίπεδο, ενώ:
-Για κάθε 100 μοτοσυκλετιστές που εμπλέκονται σε ατύχημα, οι 4 χάνουν τη ζωή τους και οι 70 τραυματίζονται, έναντι 2 απωλειών ζωής και 32 τραυματισμών για 100 οδηγούς αυτοκινήτων που συμμετέχουν σε ατύχημα αντίστοιχα.
-Ειδικά στην Αττική με αναλογία ΙΧ / μοτοσυκλετών 2/1, η μέση αναλογία συμμετοχής δικύκλων σε ατύχημα είναι 35% έναντι 55% των ΙΧ αυτοκινήτων.
Στη γλώσσα των "ψυχρών αριθμών" αυτό σημαίνει ότι:
- Κάθε χρόνο περισότεροι από 600 οδηγοί -συνεπιβάτες μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών αφήνουν στην άσφαλτο την τελευταία τους πνοή, άλλοι 2.000 τραυματίζονται σοβαρά και άλλοι σχεδόν 10.000 τραυματίζονται ελαφρά, με το σπουδαιότερο όλων: Η συντριπτρική πλειοψηφία είναι νέοι 18-30 ετών!

Όπως τονίζει η ΕΛΠΑ:
- Παρά το ότι η μοτοσυκλέτα παραμένει σήμερα μια από τις τελευταίες ελεύθερες ιδέες, παρέχοντας πέρα από την αξεπέραστη και ανυπέρβλητη αίσθηση, ελευθερία κινήσεων, σημαντικά κέρδη πολύτιμου χρόνου, αποφυγή ταλαιπωρίας, χαμηλό κόστος κίνησης και χρήσης και πολλά ακόμη σημαντικά πλεονεκτήματα, δυστυχώς ο τρόπος χρήσης και οδήγησης δεν είναι ο ενδεδειγμένος, με οδυνηρά αποτελέσματα.
Έτσι λοιπόν, πέρα από τη χρήση κράνους που είναι επιβεβλημένη και αποτελεί το "Α και το Ω" της προστασίας των αναβατών -αφού μειώνει στο 1/3 τον κίνδυνο τραυματισμών , η ΕΛΠΑ υπενθυμίζει τις υποχρεώσεις του σωστού μοτοσυκλετιστή προκειμένου να κυκλοφορεί με ασφάλεια στις διαδρομές εντός και εκτός πόλεων και να απολαμβάνει τα πλεονεκτήματα της μοτοσυκλέτας.
- Ευγενική και ενδεδειγμένη συμπεριφορά σε οδηγούς αλλά και πεζούς.
- "Συνεργασία" με τους οδηγούς των υπόλοιπων οχημάτων στην κυκλοφορία.
- Οδήγηση χωρίς ακρότητες ή προκλήσεις, αλλά με σεβασμό στα σήματα και στους γραπτούς και άγραφους κανόνες της κυκλοφορίας και της οδικής ασφάλειας.
- Σωστή, ενδεδειγμένη κατάσταση μοτοποδήλατου-μοτοσυκλέτας με χρήση που συνιστά ο κατασκευαστής του.
- Αποφυγή οδήγησης ύστερα από κατανάλωση αλκοόλ καθώς στο 41% των ατυχημάτων, οι παθόντες είχαν καταναλώσει αλκοόλ άνω των επιτρεπτών ορίων.