TEST – SYM HD300 F4s 2019


H SYM, παρουσιάζοντας το HD300 στην έκθεση του Μιλάνου, το φθινόπωρο του 2018, δημιούργησε το πιο ισχυρό και καλώς εξοπλισμένο μοντέλο της σειράς, που φέρνει βάση κυβισμού, το όνομα των HD σε μια πολύ απαιτητική και ανταγωνιστική κατηγορία. 

  • 15/8/2019

Αναβάθμιση πάνω σε δοκιμασμένες βάσεις 

To νέο HD300, βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό πάνω στο Citycom S 300, φέροντας το ίδιο πλαίσιο και τον ίδιο κινητήρα. Έχει σημειωθεί μια γενναία μείωση στα κιλά, με το νέο HD300 να είναι κατά 15 κιλά ελαφρύτερο του Citycom S 300 (174 έναντι 189 κιλών), κάτι που οφείλεται εν πολλοίς, στην πιο λεπτή και κομψή σιλουέτα του HD300. Το HD300, έχει πιο αστικό προσανατολισμό και οι γραμμές του είναι πιο εκλεπτυσμένες.

 Συγκρίνοντας τα όποια διαθέσιμα τεχνικά χαρακτηριστικά των δύο  μοντέλων, το ύψος της σέλας, η απόσταση από το έδαφος, το μεταξόνιο αλλά και η αναλογική ποσόστωση στην κατανομή βάρους μπροστά και πίσω, δεν παρουσιάζουν καμία απολύτως διαφορά.  

 Σε ότι αφορά στα υπόλοιπα περιφερειακά, τα φρένα έχουν επίσης τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά, δηλαδή μιλάμε για δίσκους 288 και 260 χλστ., μπροστά και πίσω αντιστοίχως, ελεγχόμενους από δικάναλο ABS, ενώ οι αναρτήσεις είναι επίσης ίδιες, συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο μονά αμορτισέρ. 

Οι τροχοί με διάμετρο 16 ιντσών μπροστά και πίσω, φέρουν ελαστικά διαστάσεων 110/70-16 και 140/70-16.  Συνοψίζοντας λοιπόν, θα λέγαμε ότι πρόκειται για ένα ελαφρύτερο και πιο λιτό Citycom S 300. 

Καλοφτιαγμένο, πρακτικό και άνετο 

Η σχεδίαση του HD300, είναι σύγχρονη και κυριαρχείται από τις “ρευστές” γραμμές στα πλαστικά. Πρόκειται για ένα όμορφο scooter το οποίο συμπλέει με τα σημερινά αισθητικά πρότυπα, 

Στους αποθηκευτικούς χώρους τώρα, κάτω από την σέλα, θα φιλοξενηθεί ένα full face κράνος και θα περισσέψει χώρος για αρκετά πράγματα επιπλέον. Στην δεξιά πλευρά της ποδιάς βρίσκεται ένα ντουλαπάκι, το οποίο κλειδώνει. Χωρά αρκετά πράγματα και προσφέρει επίσης και παροχή USB για την φόρτιση συσκευών, ενώ σε αυτό έχει τοποθετηθεί και αντικλεπτικός διακόπτης που στην θέση OFF αποτρέπει την εκκίνηση του scooter. 

Yπάρχει επίσης ο κλασικός πτυσσόμενος γάντζος στην ποδιά για το κρέμασμα τσαντών και στην ουρά, καλαίσθητη σχάρα, η οποία είναι απόλυτη συμβατή με τα συστήματα στερέωσης Top Case των εταιρειών SHAD και GIVI.   

Η θέση οδήγησης δεν επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις, οι προσφερόμενοι χώροι και η εργονομία, ανταποκρίνονται στα συνήθη standard της κατηγορίας. Άνετη η σέλα και το αυτό ισχύει και για το τμήμα του συνεπιβάτη, ο οποίος έχει στην διάθεση του πτυσσόμενα φαρδιά μαρσπιέ σε καλή θέση και εργονομικές χειρολαβές για την στήριξη του. 

Οδηγώντας

Το γεγονός ότι το HD300 μοιράζεται πολλά με το Citycom 300 αλλά είναι παράλληλα 15 κιλά ελαφρύτερο, καθορίζει σε μεγάλο βαθμό την αίσθηση που εισπράττει κανείς όταν το οδηγά. Το χαρακτηριστικό στο οποίο το HD300 διαπρέπει, είναι η περιβόητη ποιότητα κύλισης, όπου η λειτουργία των αναρτήσεων η γεωμετρία και το στήσιμο η στιβαρότητα η απουσία κραδασμών, καθώς και  η άνεση, συνδυάζονται σε ισορροπία μεταξύ τους, διαμορφώνουν την ποιότητα κύλισης. 

Ο κινητήρας του ΗD300 είναι ο γνωστός υγρόψυκτος μονοκύλινδρος F4 της SYM, που έχει δοκιμαστεί και έχει αποδείξει την άξια του σε προγενέστερα μοντέλα της εταιρείας. Τα 278,3 κ.εκ. της χωρητικότητας του, αποδίδουν 27,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 2,6 kg-m ροπής στις 6.250 σ.α.λ. τιμές που ανάγουν το scooter, σε ένα από τα ισχυρότερα της κατηγορίας! Στην πράξη, ο κινητήρας αποδείχθηκε “γεμάτος” σε όλο το φάσμα των στροφών της λειτουργία του, χωρίς να καταγραφούν “τρύπες” η ανομοιομορφία στον τρόπο που έβγαζε την ισχύ του, η οποία μεταφέρεται στο πίσω ελαστικό γραμμικά.

Εντός πόλης, το HD300 μπορεί –ως οφείλει- να οδηγηθεί πολύ γρήγορα. Τα -15 κιλά βάρους εδώ κάνουν μεγάλη διαφορά, με το scooter να εκτελεί πιο άμεσα τις εντολές που το δίνει ο οδηγός του. Φυσικά μοντέλα στα 200 και 125 κ.εκ. έχουν ακόμα πιο ελαφριά αίσθηση, ωστόσο αυτό που δεν έχουν είναι την σιγουριά που “αποπνέει” το HD300, ειδικά από το μπροστινό του.

Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, με αστική ήπια οδήγηση, το HD300 σημείωσε μια μέση τιμή στα 3,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Αν όμως τα δρομολόγια γίνονται κατά κύριο λόγο σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, τότε η κατανάλωση μπορεί να φτάσει τα 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. πολύ εύκολα. 

Full HD!

Το HD300 είναι καλύτερο σε κάθε σημείο από τις προγενέστερες εκδόσεις και αυτό δεν έχει να κάνει απλά με την μεγαλύτερη χωρητικότητα. Ολοκληρωμένο και απόλυτα ισορροπημένο δείχνει έτοιμο να πέσει στην μάχη μιας κατηγορίας αρκετά δύσκολης και απαιτητικής. Δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τον ανταγωνισμό και οι όποιες παρατηρήσεις αφορούν σε περιορισμένης έκτασης θέματα αισθητικής και φινιρίσματος, που δεν έχουν μεγάλη σημασία. Το κόστος αγοράς  του, συγκαταλέγεται στα χαμηλότερα της κατηγορίας, χωρίς όμως να βρίσκεται μόνο του πλέον σε αυτό το τιμολογιακό πλαφόν. Οι υποψήφιοι αγοραστές, θα πρέπει φυσικά να εξετάσουν όλες τις επιλογές, αυτό είναι το σωστό. Το λάθος, θα ήταν να μην συμπεριλάβουν το ΗD300 στην αναζήτηση τους. Το αξίζει.