ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2018
2018 ΥΑΜΑΗΑ TRACER 900/GT

Test Ride: Yamaha Tracer 900/GT 2018 28/4

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Βρεθήκαμε στην πανέμορφη Granada της Ισπανίας, για να δοκιμάσουμε το ανανεωμένο Tracer 900 αλλά και τη νέα έκδοση Tracer 900 GT. Οι πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές βάζουν το best seller της Yamaha σε νέα τροχιά εμπορικής επιτυχίας με την μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρίας να προτάσσει ένα φρέσκο και πιο ώριμο χαρακτήρα χωρίς να έχει θυσιάσει το κομμάτι της διασκέδασης.

Αν μη τι άλλο, με την παρουσίαση του Tracer 900 (ΜΤ-09 Tracer τότε) το 2015, η Yamaha βρήκε αμέσως στόχο στην καρδιά των αναβατών όλου του κόσμου. Βασισμένο στον φιλικό... κανίβαλο που ακούει στο όνομα MT-09, η sport touring της Yamaha ακολούθησε τα εμπορικά βήματα της γυμνής ξαδέρφης της και έγινε αμέσως best seller στην κατηγορία της, όπως και εκείνη άλλωστε.

Δεν υπήρχε κάτι που να μην σου αρέσει πραγματικά στην πρώτη γενιά Tracer 900. Ο κινητήρας της είχε δύναμη και χαρακτήρα που περίσσευε (ακόμη δηλαδή). H θέση οδήγησης ήταν άνετη για όλες τις περιστάσεις: από καθημερινή χρήση και ταξίδια, μέχρι κυνήγι με την ταυτότητα στο στόμα στον επαρχιακό. Παράλληλα η ποιότητα κατασκευής ήταν πραγματικά προσεγμένη, τα φρένα είχαν εξαιρετική απόδοση και η τιμή της δεν άφηνε περιθώρια για να κοιτάξει κάποιος αλλού. Οι Euro 4 προδιαγραφές δεν άλλαξαν στο ελάχιστο την ολοκληρωμένη της εικόνα και η Yamaha θα μπορούσε να κρατήσει το Tracer 900 έτσι για πολλά χρόνια ακόμη. Ωστόσο η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ και αν θέλεις να κρατήσεις την μερίδα του λέοντος σε μια κατηγορία που κυριαρχείς τα τελευταία χρόνια, με περισσότερες από 30.000 πωλήσεις για το Tracer 900 από το 2015, πρέπει να εξελιχθείς.

Η Yamaha δεν προχώρησε στις αλλαγές αφ΄ εαυτού της. Ρώτησε και άκουσε περίπου 1.000 ευτυχείς ιδιοκτήτες Tracer 900 και προχώρησε σε αλλαγές στοχευμένες ακριβώς στις ανάγκες τους. Αποτέλεσμα, ένα συνολικά βελτιωμένο Tracer 900 αλλαγμένο σε πολλά σημεία αλλά και η δημιουργία της έκδοσης GT με στόχο τους αναβάτες που γράφουν ακόμη περισσότερα χιλιόμετρα εκτός των τειχών της πόλης και θέλουν παράλληλα και έναν πιο premium χαρακτήρα στους τομείς του εξοπλισμού, της άνεσης και της συμπεριφοράς.

Οι αλλαγές που πραγματοποίησε η Yamaha στην Tracer 900, είχαν σαν στόχο να ολοκληρώσουν τον χαρακτήρα της, να την κάνουν πιο χρηστική, ειδικά στην καθημερινή μετακίνηση αλλά και πιο άνετη στο ταξίδι, ειδικά με δύο άτομα στη σέλα. Σχεδιαστικά η μοτοσυκλέτα μοιάζει πάρα πολύ με το απερχόμενο μοντέλο αλλά όλο σχεδόν το κοστούμι της, εκτός από τα φώτα έχει ανασχεδιαστεί και έχει γίνει ελαφρώς πιο στρογγυλεμένο αλλά και σοφιστικέ. Είπαμε, το Tracer 900 βρίσκεται σε περίοδο ωριμότητας. Οι αλλαγές είναι διακριτικές με την πρώτη ματιά αλλά γίνονται άμεσα αισθητές αν βάλεις τις δύο μοτοσυκλέτες δίπλα-δίπλα.

Ελαφρώς διαφορετικά τα πλαστικά γύρω από τα χαρακτηριστικά εμπρός φανάρια, κάτι που ισχύει και για τα πλαϊνά πλαστικά του ρεζερβουάρ, όπως και τα πλαστικά που κρύβουν μέρος του νέου υποπλαισίου. Ανασχεδιασμένη είναι και η ζελατίνα, που καλύπτει πλέον σαφώς με μεγαλύτερη επιφάνεια στο κάτω μέρος της και ρυθμίζεται σε ύψος από νέο μηχανισμό ακόμη και εν κινήσει με το ένα χέρι. Οι τεράστιες αιχμηρές χούφτες της προηγούμενης έκδοσης, έδωσαν την θέση τους σε άλλες. Είναι παρόμοιας αισθητικής όχι όμως τόσο ακραίας σχεδίασης και σαφώς πιο μαζεμένες σε διαστάσεις, με το τιμόνι να είναι επίσης νέο και 16,5 mm πιο στενό. Οι νέες χούφτες πάντως είναι υπεύθυνες για την εντυπωσιακή συνολική μείωση του πλάτους του τιμονιού κατά 100 mm (!), με το Tracer 900 να νιώθει πλέον σαφώς πιο άνετα στο ασφυχτικό μποτιλιάρισμα. Λίγο πιο έξω και ψηλά, κατά 30 mm έχουν έρθει και οι καθρέπτες που προσφέρουν πλέον καλύτερο οπτικό πεδίο προς τα πίσω ειδικά στους ψηλότερους αναβάτες. \

Οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ και συνεχίζονται και στις σέλες που είναι διαφορετικές για τον αναβάτη αλλά και τον συνεπιβάτη με νέες επενδύσεις και αφρώδες και για τους δύο. Η ρυθμιζόμενη σε δύο επίπεδα σέλα για τον αναβάτη έχει ψηλώσει κατά 5 mm (865/850) σε σχέση με πριν (860/845). Περισσότερο αφρώδες έχει και η σέλα του συνεπιβάτη με τα δικά του μαρσπιέ να φέρουν νέες και μακρύτερες βάσεις που φέρουν τα πόδια σε πιο ανοιχτές γωνίες, ενώ ανασχεδιασμένες είναι και οι χειρολαβές για υψηλότερα επίπεδα άνεσης. Όλα αυτά φιλοξενούνται στο νέας σχεδίασης υποπλαίσιο, πιο μακρύ από το προηγούμενο στο οποίο έχουν ενσωματωθεί και οι βάσεις για τις σκληρές πλαστικές βαλίτσες, διαθέσιμες για πρώτη φορά με την ιαπωνική μοτοσυκλέτα (πριν υπήρχαν επίσημα μόνο μαλακές). Τέλος, να προσθέσουμε και την ύπαρξη κεντρικού σταντ που βρίσκεται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό.

Η Yamaha ενίσχυσε τον τουριστικό χαρακτήρα του Tracer 900 και στην συμπεριφορά του. Έτσι, για πρώτη φορά το ασύμμετρης σχεδίασης ψαλίδι είναι διαφορετικό από του MT-09, πιο μακρύ και από τα 532 mm έφτασε σε μήκος τα 592 με στόχο η διασκεδαστική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας να επηρεάζεται λιγότερο από το βάρος συνεπιβάτη/αποσκευών στην ευθεία αλλά και τις στροφές. Ανάλογα έχει μακρύνει και το μεταξόνιο στα 1.500 mm από 1.440 που βρισκόταν πριν. Άλλες αλλαγές στην γεωμετρία της μοτοσυκλέτας δεν είχαμε αφού οι Ιάπωνες δεν ήθελαν να επηρεάσουν περαιτέρω τον διασκεδαστικό χαρακτήρα του Tracer 900 που κέρδισε 30.000 αναβάτες μέσα σε μόλις τρία χρόνια παραγωγής. Και καλά έκαναν!

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΒΙΚΕΙΤ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • TEST RIDE HONDA X-ADV 2018 9/10

    Δοκιμάζουμε την Honda X-ADV 2018

    Μετά από την πρώτη μας επαφή με το μοντέλο της Honda που συνδυάζει τον κόσμο των scooter με αυτό των adventure μοτοσυκλετών, διαπιστώσαμε μια πολυχρηστική και εύκολα προσαρμόσιμη φύση, ικανή να ανταποκριθεί σε πολλά πεδία κίνησης. Για το 2018, η Honda προχώρησε σε ορισμένες...

  • 2018 HARLEY-DAVIDSON 11/6

    First Ride: 2018 Harley-Davidson Softail Fatbob

    Νοσταλγία στη σύγχρονη εποχή. Διατηρώντας ήχο και κραδασμούς σε επιθυμητά επίπεδα ''Harley'', προσφέροντας ευκολία στην οδήγηση αλλά και sport χαρακτήρα, οι νέες Softail της Harley-Davidson για το 2018, είναι κάτι παραπάνω από νέες.

  • 2018 SYM JET14 200 EURO 4 29/4

    Δοκιμάζουμε το σκούτερ SYM Jet14

    Η χαμηλή τιμή πώλησης, η οικονομική κατανάλωση και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής τα βασικά ατού του σκούτερ της SYM απέναντι στους ανταγωνιστές του.

  • 2018 ΥΑΜΑΗΑ TRACER 900/GT 28/4

    Δοκιμάζουμε στην Ισπανία το νέο Yamaha Tracer 900/GT

    Οι πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές βάζουν το best seller της Yamaha σε νέα τροχιά εμπορικής επιτυχίας με την μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρίας να προτάσσει ένα φρέσκο και πιο ώριμο χαρακτήρα χωρίς να έχει θυσιάσει το κομμάτι της διασκέδασης.

  • 2018 HONDA CB1000R 27/4

    Δοκιμάζουμε στην Ισπανία τη 2018 Honda CB1000R

    Ύστερα από ατελείωτη αναμονή, φήμες και πρωτότυπα, η Honda επιτέλους παρουσίασε το CB1000R, τo μοντέλο που σήμανε την επιστροφή της εταιρείας στα naked του λίτρου.

  • ΔΟΚΙΜΗ KTM 250 DUKE 2018 25/4

    2018 KTM DUKE: 250 ποιοτικά κυβικά σε τιμή 125!

    Η οικογένεια Duke αριθμεί πλέον 7 μοντέλα, από 125 έως 1.290 κυβικά. Το KTM 250 Duke έρχεται το 2018 και στην Ελλάδα, με κορυφαίο εξοπλισμό και αντίστοιχα υψηλή ποιότητα κατασκευής, σε τιμή που συνήθως βρίσκονται τα μοντέλα των 125 κυβικών!

  • DUCATI 21/4

    Δοκιμή: Ducati Supersport S 2017

    Οι Supersport & Supersport S του 2017 είναι οι πιο οικονομικές αλλά και φιλικές "ντυμένες" μοτοσυκλέτες της Ducati, που θα τα καταφέρουν το ίδιο καλά σε καθημερινή sport χρήση, όσο και σε track days στην πίστα.

  • SYMPHONY ST 200I ABS 2017 - EURO 4 18/4

    Δοκιμάζουμε το νέο Symphony ST 200i ABS

    Ακόμα πιο οικονομικό και ξανά κορυφαίο το νέο Symphony ST 200i ABS 2017 (Euro 4) με τις τιμές του να ξεκινούν από τα 2.295 ευρώ.

  • TEST RIDE BMW G 310 GS 16/4

    BMW G 310 GS: Η πολυπόθητη καθημερινή περιπέτεια

    Μια μικρή σε κυβισμό μοτοσυκλέτα με στιλιστικά στοιχεία GS & κορυφαία ποιότητα BMW, οικονομική σε τιμή, κατανάλωση και συντήρηση και παράλληλα εύκολη, φιλική και χρηστική, που οδηγείται με Α2 δίπλωμα, και σας παίρνει από το χέρι” για να ζήσετε κι εσείς εύκολα την...

  • ΗONDA 21/3

    Δοκιμή: Honda CBR1000RR

    Λιγότερο βάρος, περισσότερη δύναμη, ηλεκτρονικά βοηθήματα. Αυτό ήταν το τρίπτυχο πάνω στο οποίο δούλεψε η Honda για τη βελτίωση του νέου CBR1000RR Fireblade.