Test Ride: Yamaha Tracer 900/GT 2018


ΟΙ ΠΟΛΛΕΣ ΜΙΚΡΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΒΑΖΟΥΝ ΤΟ BEST SELLER ΤΗΣ YAMAHA ΣΕ ΝΕΑ ΤΡΟΧΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑ ΤΗΣ ΙΑΠΩΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΝΑ ΠΡΟΤΑΣΣΕΙ ΕΝΑ ΦΡΕΣΚΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΩΡΙΜΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΘΥΣΙΑΣΕΙ ΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗΣ.

  • 28/4/2018

Βρεθήκαμε στην πανέμορφη Granada της Ισπανίας, για να δοκιμάσουμε το ανανεωμένο Tracer 900 αλλά και τη νέα έκδοση Tracer 900 GT. Οι πολλές μικρές και μεγάλες αλλαγές βάζουν το best seller της Yamaha σε νέα τροχιά εμπορικής επιτυχίας με την μοτοσυκλέτα της ιαπωνικής εταιρίας να προτάσσει ένα φρέσκο και πιο ώριμο χαρακτήρα χωρίς να έχει θυσιάσει το κομμάτι της διασκέδασης.

Αν μη τι άλλο, με την παρουσίαση του Tracer 900 (ΜΤ-09 Tracer τότε) το 2015, η Yamaha βρήκε αμέσως στόχο στην καρδιά των αναβατών όλου του κόσμου. Βασισμένο στον φιλικό... κανίβαλο που ακούει στο όνομα MT-09, η sport touring της Yamaha ακολούθησε τα εμπορικά βήματα της γυμνής ξαδέρφης της και έγινε αμέσως best seller στην κατηγορία της, όπως και εκείνη άλλωστε.

Δεν υπήρχε κάτι που να μην σου αρέσει πραγματικά στην πρώτη γενιά Tracer 900. Ο κινητήρας της είχε δύναμη και χαρακτήρα που περίσσευε (ακόμη δηλαδή). H θέση οδήγησης ήταν άνετη για όλες τις περιστάσεις: από καθημερινή χρήση και ταξίδια, μέχρι κυνήγι με την ταυτότητα στο στόμα στον επαρχιακό. Παράλληλα η ποιότητα κατασκευής ήταν πραγματικά προσεγμένη, τα φρένα είχαν εξαιρετική απόδοση και η τιμή της δεν άφηνε περιθώρια για να κοιτάξει κάποιος αλλού. Οι Euro 4 προδιαγραφές δεν άλλαξαν στο ελάχιστο την ολοκληρωμένη της εικόνα και η Yamaha θα μπορούσε να κρατήσει το Tracer 900 έτσι για πολλά χρόνια ακόμη. Ωστόσο η εξέλιξη δεν σταματά ποτέ και αν θέλεις να κρατήσεις την μερίδα του λέοντος σε μια κατηγορία που κυριαρχείς τα τελευταία χρόνια, με περισσότερες από 30.000 πωλήσεις για το Tracer 900 από το 2015, πρέπει να εξελιχθείς.

Η Yamaha δεν προχώρησε στις αλλαγές αφ΄ εαυτού της. Ρώτησε και άκουσε περίπου 1.000 ευτυχείς ιδιοκτήτες Tracer 900 και προχώρησε σε αλλαγές στοχευμένες ακριβώς στις ανάγκες τους. Αποτέλεσμα, ένα συνολικά βελτιωμένο Tracer 900 αλλαγμένο σε πολλά σημεία αλλά και η δημιουργία της έκδοσης GT με στόχο τους αναβάτες που γράφουν ακόμη περισσότερα χιλιόμετρα εκτός των τειχών της πόλης και θέλουν παράλληλα και έναν πιο premium χαρακτήρα στους τομείς του εξοπλισμού, της άνεσης και της συμπεριφοράς.

Οι αλλαγές που πραγματοποίησε η Yamaha στην Tracer 900, είχαν σαν στόχο να ολοκληρώσουν τον χαρακτήρα της, να την κάνουν πιο χρηστική, ειδικά στην καθημερινή μετακίνηση αλλά και πιο άνετη στο ταξίδι, ειδικά με δύο άτομα στη σέλα. Σχεδιαστικά η μοτοσυκλέτα μοιάζει πάρα πολύ με το απερχόμενο μοντέλο αλλά όλο σχεδόν το κοστούμι της, εκτός από τα φώτα έχει ανασχεδιαστεί και έχει γίνει ελαφρώς πιο στρογγυλεμένο αλλά και σοφιστικέ. Είπαμε, το Tracer 900 βρίσκεται σε περίοδο ωριμότητας. Οι αλλαγές είναι διακριτικές με την πρώτη ματιά αλλά γίνονται άμεσα αισθητές αν βάλεις τις δύο μοτοσυκλέτες δίπλα-δίπλα.

Ελαφρώς διαφορετικά τα πλαστικά γύρω από τα χαρακτηριστικά εμπρός φανάρια, κάτι που ισχύει και για τα πλαϊνά πλαστικά του ρεζερβουάρ, όπως και τα πλαστικά που κρύβουν μέρος του νέου υποπλαισίου. Ανασχεδιασμένη είναι και η ζελατίνα, που καλύπτει πλέον σαφώς με μεγαλύτερη επιφάνεια στο κάτω μέρος της και ρυθμίζεται σε ύψος από νέο μηχανισμό ακόμη και εν κινήσει με το ένα χέρι. Οι τεράστιες αιχμηρές χούφτες της προηγούμενης έκδοσης, έδωσαν την θέση τους σε άλλες. Είναι παρόμοιας αισθητικής όχι όμως τόσο ακραίας σχεδίασης και σαφώς πιο μαζεμένες σε διαστάσεις, με το τιμόνι να είναι επίσης νέο και 16,5 mm πιο στενό. Οι νέες χούφτες πάντως είναι υπεύθυνες για την εντυπωσιακή συνολική μείωση του πλάτους του τιμονιού κατά 100 mm (!), με το Tracer 900 να νιώθει πλέον σαφώς πιο άνετα στο ασφυχτικό μποτιλιάρισμα. Λίγο πιο έξω και ψηλά, κατά 30 mm έχουν έρθει και οι καθρέπτες που προσφέρουν πλέον καλύτερο οπτικό πεδίο προς τα πίσω ειδικά στους ψηλότερους αναβάτες. \

Οι αλλαγές δεν σταματούν εδώ και συνεχίζονται και στις σέλες που είναι διαφορετικές για τον αναβάτη αλλά και τον συνεπιβάτη με νέες επενδύσεις και αφρώδες και για τους δύο. Η ρυθμιζόμενη σε δύο επίπεδα σέλα για τον αναβάτη έχει ψηλώσει κατά 5 mm (865/850) σε σχέση με πριν (860/845). Περισσότερο αφρώδες έχει και η σέλα του συνεπιβάτη με τα δικά του μαρσπιέ να φέρουν νέες και μακρύτερες βάσεις που φέρουν τα πόδια σε πιο ανοιχτές γωνίες, ενώ ανασχεδιασμένες είναι και οι χειρολαβές για υψηλότερα επίπεδα άνεσης. Όλα αυτά φιλοξενούνται στο νέας σχεδίασης υποπλαίσιο, πιο μακρύ από το προηγούμενο στο οποίο έχουν ενσωματωθεί και οι βάσεις για τις σκληρές πλαστικές βαλίτσες, διαθέσιμες για πρώτη φορά με την ιαπωνική μοτοσυκλέτα (πριν υπήρχαν επίσημα μόνο μαλακές). Τέλος, να προσθέσουμε και την ύπαρξη κεντρικού σταντ που βρίσκεται πλέον στον στάνταρ εξοπλισμό.

Η Yamaha ενίσχυσε τον τουριστικό χαρακτήρα του Tracer 900 και στην συμπεριφορά του. Έτσι, για πρώτη φορά το ασύμμετρης σχεδίασης ψαλίδι είναι διαφορετικό από του MT-09, πιο μακρύ και από τα 532 mm έφτασε σε μήκος τα 592 με στόχο η διασκεδαστική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας να επηρεάζεται λιγότερο από το βάρος συνεπιβάτη/αποσκευών στην ευθεία αλλά και τις στροφές. Ανάλογα έχει μακρύνει και το μεταξόνιο στα 1.500 mm από 1.440 που βρισκόταν πριν. Άλλες αλλαγές στην γεωμετρία της μοτοσυκλέτας δεν είχαμε αφού οι Ιάπωνες δεν ήθελαν να επηρεάσουν περαιτέρω τον διασκεδαστικό χαρακτήρα του Tracer 900 που κέρδισε 30.000 αναβάτες μέσα σε μόλις τρία χρόνια παραγωγής. Και καλά έκαναν!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΒΙΚΕΙΤ