ΤΕST – Benelli TRK 251


Τα TRK 502 και 502 Χ, με τους δικύλινδρους κινητήρες των 500 κ.εκ. δημιούργησαν πολύ “ντόρο” γύρω από το όνομα τους και όχι άδικα, αφού πρόκειται για πολύ καλά και προσιτά δείγματα της κατηγορίας των μεσαίων Adventure / Adventure Street μοντέλων. Tώρα η Benelli “πατά” πάνω σε αυτή την επιτυχία και γεμίζει την γκάμα με μικρότερους κυβισμούς, όπως το TRK 251, το οποίο αποτελεί και την μοτοσυκλέτα της συγκεκριμένης δοκιμής.

  • 6/3/2020

Το TRK 251 παρουσιάστηκε αρχικά ως “πρόθεση” της Benelli, στην EICMA του 2017, για να ακολουθήσει ένα χρόνο αργότερα, στο ίδιο μέρος, η αποκάλυψη του μοντέλου παραγωγής. Η ιδέα ήταν απλή, αφού ήδη υπήρχε ο κινητήρα των 250 κ.εκ. του BN 251, δημιουργήθηκε μια μικρότερη έκδοση των TRK 502, διατηρώντας την ίδια φιλοσοφία στην σχεδίαση αλλά και στην τοποθέτηση εντός του πλαισίου των σύγχρονων κατηγοριών.

Σε ότι αφορά στον κινητήρα, αυτός είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος και υγρόψυκτος, με δύο επί κεφαλής εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες. Καθαρά υπερτετράγωνος, με 71 Χ 61,2 χλστ. διάμετρο Χ διαδρομή πιστονιού και χωρητικότητα 249,2 κ.εκ., αποδίδει ονομαστικά 24,5 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 2,1 kg-m ροπής στις 7.500 σ.α.λ. 

Σχεδιαστικά, το TRK 251 ακολουθεί τις γραμμές του μεγαλύτερου, “502” μοντέλου, με χαρακτηριστικότερο σημείο το –αρκετά- προτεταμένο ρύγχος μπροστά. 
Το ύψος της σέλας είναι στα απολύτως αποδεκτά για τα δεδομένα της κατηγορίας, στα 835 χλστ.
 
Δομικά, το TRK 251 αναπτύσσεται πάνω σε ένα ατσάλινο πλαίσιο με σωλήνες κυκλικής διατομής, το οποίο έχει στοιχεία χωροδικτυώματος. Στην μπροστινή πλευρά τοποθετείται ανεστραμμένο πιρούνι 41 χλστ. με διαδρομή 120 χλστ. και μονός δίσκος τύπου “μαργαρίτα”, με διάμετρο 280 χλστ., ο οποίος συνεργάζεται με τετραπίστονη δαγκάνα.
Αντιστοίχως πίσω, έχουμε ατσάλινο ψαλίδι, μονό αμορτισέρ ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου με διαδρομή 41 χλστ. (η τιμή αυτή δεν αφορά την διαδρομή τροχού) και δίσκο 240 χλστ., με μονή δαγκάνα. Αμφότερα τα δισκόφρενα της μοτοσυκλέτας δε, ελέγχονται από δικάναλο ABS. 

Η οδήγηση του TRK 251 επιφυλάσσει εκπλήξεις και πριν πάει ο νους σας στο κακό, ξεκαθαρίζουμε ότι πρόκειται για ευχάριστου είδους. 
Το στήσιμο της μοτοσυκλέτας, σέβεται το γεγονός της ιταλικής  καταγωγής του ονόματος και είναι πάρα πολύ καλό, με το μπροστινό να είναι “όλα τα λεφτά”. Aρκετά σβέλτη γεωμετρία, γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, ακρίβεια, κατευθυντικότητα και πλούσια πληροφόρηση, με τα όρια της πρόσφυσης να είναι μεγάλα ακόμα και σε ποιότητες ασφάλτου όχι και τόσο καλές.  
 Στην πόλη τα πάει περίφημα, ενώ αν κανείς βγει πιο έξω και βρει καλά κομμάτι ασφάλτου θα το διασκεδάσει αρκετά. 

Ταξιδάκια και αποδράσεις με το TRK 251; Nαι, άνετα, πόσο μάλλον δε όταν η μοτοσυκλ’ετα προφέρει αρκετά καλή για τα δεδομένα έκτασης της ζελατίνας, προστασία στον οδηγό. Από κατανάλωση, με… νορμάλ οδήγηση, καταγράψαμε τιμές γύρω στα 3.8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Τιμιότατο.

Η τιμή του, στα 3.960 ευρώ (χωρίς Τέλη Ταξινόμησης) κρίνεται λογική για αυτά που προσφέρει. Αν είστε λοιπόν στην “γύρα” ψάχνοντας σε αυτή την κατηγορία, θα πρέπει απαραίτητα να συμπεριλάβατε το TRK 251 στις πιθανές σας επιλογές!