Οδηγούμε το Honda Monkey 125 2019


ME AND MY MONKEY ΛΟΙΠΟΝ, ΓΙΑ ΜΙΑ ΜΟΛΙΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ -ΠΟΥ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕ ΠΟΤΕ. ΕΓΩ ΚΑΙ ΤΟ ΠΙΘΗΚΑΚΙ ΜΟΥ. ΟΥΡΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ, ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΜΙΚΡΟ, ΣΒΕΛΤΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΟΡΤΑΙΝΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΧΑΖΕΥΕΙΣ. Η HONDA ΕΒΑΛΕ ΤΑ ΔΥΝΑΤΑ ΤΗΣ, ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΜΒΛΗΜΑΤΙΚΗΣ ΜΙΝΙΟΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ, ΑΝΕΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΠΟ MINI ΣΕ MIDI ΓΙΑ ΝΑ ΧΩΡΕΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΠΑΝΩ ΤΟΥ, ΚΑΤΑΦΕΡΝΟΝΤΑΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΝΑ ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΛΑΥΣΗ SE MAXI ΕΠΙΠΕΔΑ, ΚΑΙ ΤΟ DESIGN ΣΕ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΥΣ VINTAGE ΤΟΝΟΥΣ.

  • 15/8/2019

Του Κώστα Γκαζή 

Σύντομο ιστορικό Monkey

Το Honda Monkey άφησε εποχή τη δεκαετία 1970, ενώ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc (με τροχούς 5 ιντσών, δίχως ανάρτηση!) για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963. 

Το 2018, μετά από 58 χρόνια εφηβείας, το πιθηκάκι της Honda… μεγάλωσε, ψήλωσε, φάρδυνε, δυνάμωσε, εκσυγχρονίστηκε και ενηλικιώθηκε εν μια νυκτί! 

Η Honda σχεδίασε το νέο Monkey 125 παίρνοντας ως βάση το MSX 125, ή Grom όπως είναι γνωστό στις Η.Π.Α., και το στιλ μπορεί να παρέμεινε παρόμοιο με το παλιό Monkey, όμως όλα μεγάλωσαν πάνω του, με τις διαστάσεις να απογειώνονται. 

Χαοτικές οι διαφορές παντού. Από τους 8άρηδες τροχούς στους 12άρηδες. Από τις στοιχειώδεις αναρτήσεις του παλιού, σε ανάποδο πιρούνι και καλύτερα πίσω αμορτισέρ στο νέο. Από τα 68 στα… 107 κιλά! Από τα 4,3 λίτρα του ρεζερβουάρ στα 5,6. Από τα 50 κυβικά του παλαιού κινητήρα στα 125 του νέου, και από τους 3,3 ίππους στους 9,3 μαζί με τριπλάσια και βάλε ροπή! Δείτε όμως και τις άλλες διαστάσεις. Μήκος, πλάτος, ύψος, αλλά και ίχνος, και απόσταση από το έδαφος και ακτίνα στροφής. Αμ το μεταξόνιο; Από τα 895mm στα 1.155mm. Και το ύψος σέλας από τα λιλιπούτεια 660, στα 776mm.

Στα φρένα, τη δουλειά έχει αναλάβει η Nissin, με ένα δίσκο σε κάθε τροχό, διπίστονη δαγκάνα μπροστά και μονή πίσω. Προσοχή στο ABS, το οποίο επενεργεί μόνο στον μπροστινό τροχό, κάνοντας παρόλα αυτά εξαιρετική δουλειά λόγω και της IMU για τον περιορισμό της ανύψωσης του πίσω τροχού σε οριακό φρενάρισμα, που διαθέτει το πιθηκάκι.

Οι καλαίσθητοι (τυπικοί Honda) διακόπτες στο τιμόνι είναι λιτοί, καθώς στο αριστερό γκριπ έχουμε μεγάλα και μεσαία φώτα, κόρνα και φλας, και στο δεξί Run-Off και μίζα.

Για ατελείωτες βόλτες στην αστική ζούγκλα

Το πιθηκάκι εξακολουθεί να είναι φιλικό για τα χαμηλά αναστήματα, και ο υπογράφων με ύψος 1.70 το ένιωθε σαν ποδηλατάκι. Εύκολα πατάς κάτω, τα 107 γεμάτα κιλά του κάνουν τις μανούβρες παιχνιδάκι, ενώ η φαρδιά σέλα και το ψηλό τιμόνι κάνουν άνετη την παραμονή του αναβάτη πάνω στο Monkey ακόμα και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το Monkey οδήγησε και αναβάτης ύψους 1.90, ο οποίος δήλωσε έκπληκτος από την άνεση που προσφέρει και στους ψηλούς το νέο πιθηκάκι.

Τα φαρδιά ελαστικά μαζί με την παχιά σέλα παίζουν τον ρόλο δεύτερης, συμπληρωματικής ανάρτησης -κρατώντας μαζί με τα διπλά αμορτισέρ άνετο τον αναβάτη στις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου. Την ίδια στιγμή τα ελαστικά είναι μαλακά, προσφέροντας κράτημα που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις, ακόμα και στο κακό ελληνικό οδόστρωμα.

Το εξαιρετικά ήσυχο αερόψυκτο μοτέρ παράγει 9,3hp/7.000rpm με 1.12 κιλά ροπής στις 5.250rpm, νούμερα που από μόνα τους δεν εντυπωσιάζουν, όμως παίρνουν άλλη διάσταση μαζί αν υπολογίσει κανείς πως έχουν να κινήσουν 107 κιλά. 

Το μικρό βάρος, μαζί με το μικρό μεταξόνιο, τους 12άρηδες τροχούς και τη γεωμετρία-ξυράφι μεταφράζονται σε απίθανη ευελιξία τόσο στην πόλη, όσο και σε δρόμο με στροφές, με το μικρό Honda να χαρίζει απλόχερα ευδαιμονία και ενθουσιασμό στον αναβάτη του!

Μπορεί τώρα το ρεζερβουάρ να χωράει μόνο 5,6 λίτρα καυσίμου, όμως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας μετρήσαμε το απίστευτα χαμηλό νούμερο μέσης κατανάλωσης των 2,57 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα (τέρμα γκάζι όπως συνήθως), που μεταφράζεται σε αυτονομία 218 χιλιομέτρων! 

Βγάζει το παιδί από μέσα σου

Το πιθηκάκι βγάζει αβίαστα το παιδί μέσα από τον αναβάτη του, άσχετα με την ηλικία του τελευταίου. Το χαζεύεις… θέλεις να το οδηγήσεις. Το καβαλάς… θέλεις να παίξεις. Παίζεις… δεν θέλεις να σταματήσεις! 

Κι αν υπολογίσει κανείς πως μέσα στο παιχνίδι περιλαμβάνονται και χρηστικά στοιχεία όπως η ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει, το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης του και οι άριστες αστικές ικανότητες μετακίνησης, τότε το θέλεις στο γκαράζ σου, ακόμα και σαν δεύτερο όχημα. 

Δεν είναι να απορείς που παρά την τιμή των 4.100 ευρώ τα πηγαίνει πολύ καλά στις ταξινομήσεις της ελληνικής αγοράς δικύκλου το 2019. 

The monkey is dead. Long live the monkey!