ΜΟΤΟ ΑΝD BIKER ΜΑΪΟΣ-ΙΟΥΛΙΟΣ
TEST RIDE

Οδηγούμε το Honda Monkey 125 2019 15/8

  • img

Me and my monkey λοιπόν, για μια μόλις εβδομάδα -που ήθελα να μην τελείωνε ποτέ. Εγώ και το πιθηκάκι μου. Ουρά δεν έχει, είναι όμως μικρό, σβέλτο και δεν χορταίνεις να το χαζεύεις. Η Honda έβαλε τα δυνατά της, για τη νέα έκδοση της εμβληματικής μινιόν μοτοσυκλέτας, ανεβάζοντας τις διαστάσεις του από mini σε midi για να χωρέσουν όλοι πάνω του, καταφέρνοντας παράλληλα να διατηρήσει την απόλαυση se maxi επίπεδα, και το design σε επιτυχημένους vintage τόνους.

Του Κώστα Γκαζή 

Σύντομο ιστορικό Monkey

Το Honda Monkey άφησε εποχή τη δεκαετία 1970, ενώ παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1961. Σχεδιασμένο αρχικά με προδιαγραφές παιδικού παιχνιδιού 49cc (με τροχούς 5 ιντσών, δίχως ανάρτηση!) για το Tama Tech, ένα ψυχαγωγικό πάρκο στο Τόκιο, σύντομα έγινε τόσο δημοφιλές, ώστε η εταιρία δημιούργησε μία έκδοση δρόμου, που άρχισε να εξάγεται σε ΗΠΑ και Ευρώπη το 1963. 

Το 2018, μετά από 58 χρόνια εφηβείας, το πιθηκάκι της Honda… μεγάλωσε, ψήλωσε, φάρδυνε, δυνάμωσε, εκσυγχρονίστηκε και ενηλικιώθηκε εν μια νυκτί! 

Η Honda σχεδίασε το νέο Monkey 125 παίρνοντας ως βάση το MSX 125, ή Grom όπως είναι γνωστό στις Η.Π.Α., και το στιλ μπορεί να παρέμεινε παρόμοιο με το παλιό Monkey, όμως όλα μεγάλωσαν πάνω του, με τις διαστάσεις να απογειώνονται. 

Χαοτικές οι διαφορές παντού. Από τους 8άρηδες τροχούς στους 12άρηδες. Από τις στοιχειώδεις αναρτήσεις του παλιού, σε ανάποδο πιρούνι και καλύτερα πίσω αμορτισέρ στο νέο. Από τα 68 στα… 107 κιλά! Από τα 4,3 λίτρα του ρεζερβουάρ στα 5,6. Από τα 50 κυβικά του παλαιού κινητήρα στα 125 του νέου, και από τους 3,3 ίππους στους 9,3 μαζί με τριπλάσια και βάλε ροπή! Δείτε όμως και τις άλλες διαστάσεις. Μήκος, πλάτος, ύψος, αλλά και ίχνος, και απόσταση από το έδαφος και ακτίνα στροφής. Αμ το μεταξόνιο; Από τα 895mm στα 1.155mm. Και το ύψος σέλας από τα λιλιπούτεια 660, στα 776mm.

Στα φρένα, τη δουλειά έχει αναλάβει η Nissin, με ένα δίσκο σε κάθε τροχό, διπίστονη δαγκάνα μπροστά και μονή πίσω. Προσοχή στο ABS, το οποίο επενεργεί μόνο στον μπροστινό τροχό, κάνοντας παρόλα αυτά εξαιρετική δουλειά λόγω και της IMU για τον περιορισμό της ανύψωσης του πίσω τροχού σε οριακό φρενάρισμα, που διαθέτει το πιθηκάκι.

Οι καλαίσθητοι (τυπικοί Honda) διακόπτες στο τιμόνι είναι λιτοί, καθώς στο αριστερό γκριπ έχουμε μεγάλα και μεσαία φώτα, κόρνα και φλας, και στο δεξί Run-Off και μίζα.

Για ατελείωτες βόλτες στην αστική ζούγκλα

Το πιθηκάκι εξακολουθεί να είναι φιλικό για τα χαμηλά αναστήματα, και ο υπογράφων με ύψος 1.70 το ένιωθε σαν ποδηλατάκι. Εύκολα πατάς κάτω, τα 107 γεμάτα κιλά του κάνουν τις μανούβρες παιχνιδάκι, ενώ η φαρδιά σέλα και το ψηλό τιμόνι κάνουν άνετη την παραμονή του αναβάτη πάνω στο Monkey ακόμα και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, το Monkey οδήγησε και αναβάτης ύψους 1.90, ο οποίος δήλωσε έκπληκτος από την άνεση που προσφέρει και στους ψηλούς το νέο πιθηκάκι.

Τα φαρδιά ελαστικά μαζί με την παχιά σέλα παίζουν τον ρόλο δεύτερης, συμπληρωματικής ανάρτησης -κρατώντας μαζί με τα διπλά αμορτισέρ άνετο τον αναβάτη στις περισσότερες ανωμαλίες του δρόμου. Την ίδια στιγμή τα ελαστικά είναι μαλακά, προσφέροντας κράτημα που δυσκολεύεσαι να πιστέψεις, ακόμα και στο κακό ελληνικό οδόστρωμα.

Το εξαιρετικά ήσυχο αερόψυκτο μοτέρ παράγει 9,3hp/7.000rpm με 1.12 κιλά ροπής στις 5.250rpm, νούμερα που από μόνα τους δεν εντυπωσιάζουν, όμως παίρνουν άλλη διάσταση μαζί αν υπολογίσει κανείς πως έχουν να κινήσουν 107 κιλά. 

Το μικρό βάρος, μαζί με το μικρό μεταξόνιο, τους 12άρηδες τροχούς και τη γεωμετρία-ξυράφι μεταφράζονται σε απίθανη ευελιξία τόσο στην πόλη, όσο και σε δρόμο με στροφές, με το μικρό Honda να χαρίζει απλόχερα ευδαιμονία και ενθουσιασμό στον αναβάτη του!

Μπορεί τώρα το ρεζερβουάρ να χωράει μόνο 5,6 λίτρα καυσίμου, όμως κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας μετρήσαμε το απίστευτα χαμηλό νούμερο μέσης κατανάλωσης των 2,57 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα (τέρμα γκάζι όπως συνήθως), που μεταφράζεται σε αυτονομία 218 χιλιομέτρων! 

Βγάζει το παιδί από μέσα σου

Το πιθηκάκι βγάζει αβίαστα το παιδί μέσα από τον αναβάτη του, άσχετα με την ηλικία του τελευταίου. Το χαζεύεις… θέλεις να το οδηγήσεις. Το καβαλάς… θέλεις να παίξεις. Παίζεις… δεν θέλεις να σταματήσεις! 

Κι αν υπολογίσει κανείς πως μέσα στο παιχνίδι περιλαμβάνονται και χρηστικά στοιχεία όπως η ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει, το εξαιρετικά χαμηλό κόστος χρήσης του και οι άριστες αστικές ικανότητες μετακίνησης, τότε το θέλεις στο γκαράζ σου, ακόμα και σαν δεύτερο όχημα. 

Δεν είναι να απορείς που παρά την τιμή των 4.100 ευρώ τα πηγαίνει πολύ καλά στις ταξινομήσεις της ελληνικής αγοράς δικύκλου το 2019. 

The monkey is dead. Long live the monkey!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • TEST RIDE 19/8

    Δοκιμάζουμε το Royal Enfield Himalayn

    Η Royal Enfield, όπως και να το δει κανείς, είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας. Ήταν κάποτε μια από τις πιο ονομαστές κατασκευάστριες της Αγγλίας, με την παραδοσιακή της έδρα στο Redditch και παραγωγή μοτοσυκλετών με ρίζες στο μακρινό 1901.

  • 2018 HONDA NC750X DCT 18/8

    Δοκιμάζουμε το Honda ΝC750X DCT

    Όλες οι μοτοσυκλέτες Honda έχουν το χαρακτηριστικό "φτερό" στο ρεζερβουάρ αλλά υπάρχουν κάποια μοντέλα που απλά ταυτίζονται με το ζεν της εταιρίας που θέλει το δίτροχο Honda να είναι με σχετικά συντηρητική σχεδίαση αλλά να ενσωματώνει κορυφαία τεχνολογία και να στοχεύει...

  • ΔΟΚΙΜΗ BMW F750GS 2018 | TEST RIDE BMW F750GS 2018 17/8

    Δοκιμάζουμε το BMW F750GS 2018

    H περίπτωση του BMW F750GS, είναι μοναδική στον κόσμο των μοτοσυκλετών.

  • DAYTONA 16/8

    Οδηγούμε το Daytona Velos R 125i (2019)

    Έχει στεφθεί από μεγάλη επιτυχία η συνεργασία της Γκοργκόλης Α.Ε. με τη Daytona Motors και η κατηγορία των παπιών είναι ο θεμέλιος λίθος της. Με τα εξαιρετικά οικονομικά DY125 και Sprinter έχει καταφέρει να βρεθεί στην πρωτιά των πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία...

  • SYM 15/8

    TEST – SYM HD300 F4s 2019

    H SYM, παρουσιάζοντας το HD300 στην έκθεση του Μιλάνου, το φθινόπωρο του 2018, δημιούργησε το πιο ισχυρό και καλώς εξοπλισμένο μοντέλο της σειράς, που φέρνει βάση κυβισμού, το όνομα των HD σε μια πολύ απαιτητική και ανταγωνιστική κατηγορία.

  • TEST RIDE 15/8

    Οδηγούμε το Honda Monkey 125 2019

    Me and my monkey λοιπόν, για μια μόλις εβδομάδα -που ήθελα να μην τελείωνε ποτέ. Εγώ και το πιθηκάκι μου. Ουρά δεν έχει, είναι όμως μικρό, σβέλτο και δεν χορταίνεις να το χαζεύεις. Η Honda έβαλε τα δυνατά της, για τη νέα έκδοση της εμβληματικής μινιόν μοτοσυκλέτας, ανεβάζοντας...

  • TEST RIDES 11/8

    KYMCO X-Town 300i ABS

    H μεσαία κατηγορία των GT scooter αποτελεί “πονοκέφαλο” για τους κατασκευαστές και αυτό γιατί βασική προϋπόθεση σε αυτά, είναι να συνδυαστούν επιτυχώς, διαμετρικά αντίθετα χαρακτηριστικά.

  • TEST RIDE 11/8

    KYMCO People-S 150i ABS

    Τα People, αποτελούν την σειρά μοντέλων με την οποία η KYMCO δραστηριοποιείται από το 1999 στην κατηγορία των αστικών πολυτελών scooter και το νέο S 150, φιλοδοξεί να γίνει ο… “άνθρωπος σου”, στα δύσκολα της καθημερινής μετακίνησης.

  • ROYAL ENFIELD 10/6

    Πρώτη επαφή - Royal Enfield Interceptor 650

    Υπάρχουν στιγμές που μια μοτοσυκλέτα είναι κάτι παραπάνω από ένα μεταφορικό μέσο. Όλοι μας το έχουμε διαπιστώσει αυτό σε κάποια στιγμή της ζωή μας. Άλλοι με το που βρέθηκαν σε μια σέλα, άλλοι συνειδητοποιώντας το σιγά-σιγά.

  • TEST RIDE 8/4

    Οδηγούμε το Gemini Scrambler 125 2019

    Ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις της μόδας στους δύο τροχούς, μπορεί να κινηθεί σαν σίφουνας στο αστικό τοπίο αλλά πατάει και χώμα αν έχετε την ανάλογη όρεξη. Είναι επίσης τόσο προσιτή όσο και ένα… προσιτό παπί. Ποια μοτοσυκλέτα; Μα η Gemini Scrambler 125 φυσικά!

  • TEST RIDE 19/2

    Δοκιμάζουμε την Lambretta V-Special 125

    Για πρώτη φορά ίσως, η απόδοση ενός νεορετρό μοντέλου παραγκωνίζει το φαίνεσθαι και το βάζει σε δεύτερο ρόλο. Γιατί το V-Special 125 είναι ένα πάρα πολύ καλό scooter, που τυγχάνει να έχει κλασική εμφάνιση και όχι ένα μοντέλο που ποντάρει τα πάντα αποκλειστικά και μόνο στην...

  • TEST RIDE 7/1

    Benelli Leoncino 2018 - Λιονταράκι για κατοικίδιο

    Η επιστροφή του Leoncino αποτίνει φόρο τιμής σε ένα από τα πιο ιστορικά μοντέλα στην πολύχρονη ιστορία της Benelli. Το αυθεντικό Λιονταράκι (όπως ερμηνεύεται στα Ελληνικά το Leoncino) εμφανίστηκε το 1951 και έχτισε το όνομά του πρωτίστως ως τετράχρονο 125 που πολλαπλασιάστηκε...

  • TEST RIDE 2/1

    Symphony ST 200i ABS 2017 - Euro 4: Πιο απολαυστικό και οικονομικό

    Το Symphony ST 200i έγινε Euro 4 αντικαθιστώντας παράλληλα το CBS με ABS, ενώ παρουσιάζεται ακόμα πιο οικονομικό σε κατανάλωση, διατηρώντας όλα τα δυνατά στοιχεία που το έκαναν best-seller τις προηγούμενες χρονιές.

  • TEST RIDE HONDA X-ADV 2018 9/10/2018

    Δοκιμάζουμε την Honda X-ADV 2018

    Μετά από την πρώτη μας επαφή με το μοντέλο της Honda που συνδυάζει τον κόσμο των scooter με αυτό των adventure μοτοσυκλετών, διαπιστώσαμε μια πολυχρηστική και εύκολα προσαρμόσιμη φύση, ικανή να ανταποκριθεί σε πολλά πεδία κίνησης. Για το 2018, η Honda προχώρησε σε ορισμένες...

  • 2018 HARLEY-DAVIDSON 11/6/2018

    First Ride: 2018 Harley-Davidson Softail Fatbob

    Νοσταλγία στη σύγχρονη εποχή. Διατηρώντας ήχο και κραδασμούς σε επιθυμητά επίπεδα ''Harley'', προσφέροντας ευκολία στην οδήγηση αλλά και sport χαρακτήρα, οι νέες Softail της Harley-Davidson για το 2018, είναι κάτι παραπάνω από νέες.