ΜΟΤΟ ΑΝD BIKER ΜΑΪΟΣ-ΙΟΥΛΙΟΣ
TEST RIDE

Δοκιμάζουμε το Royal Enfield Himalayn 14/1

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η σημερινή εταιρεία ωστόσο είναι Ινδική και αποτελεί μέρος του γιγάντιου ομίλου Eicher Group, ωστόσο μετρά μια ιστορία από τα μέσα της δεκαετίας του ’50 βασισμένη σε έναν και μόνο κινητήρα.

Ο δεύτερος κινητήρας της εμφανίστηκε μόλις το 2015 και ήταν ο μονοκύλινδρος LS410 που σήμερα δοκιμάζουμε στο Himalayan.

Μια κατηγορία μόνο του

Στην πρώτη επαφή δείχνει σκληροτράχηλο και καλοφτιαγμένο. Ξεχωρίζει από τα κάγκελα στα πλαϊνά του ρεζερβουάρ, το στρογγυλό του ρετρό φανάρι και φυσικά τον μαύρο μονοκύλινδρο κινητήρα με το μικρό ψυγειάκι λαδιού.

Ελαφρύ δεν το λες στα 194 κιλά γεμάτο και με 24.5 ονομαστικούς ίππους ξέρεις πως δε θα βάλεις φωτιά πουθενά. Περνώντας το πόδι πάνω από τη σέλα του βρίσκεσαι σε μια θέση «μέσα» στη μοτοσυκλέτα, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση στο έδαφος σε κάθε ανάστημα. Η σέλα είναι πολύ μαλακή και όσο φαρδιά χρειάζεται ώστε να μην είναι άβολη, αλλά ούτε και να εμποδίζει τα πόδια να φτάσουν κάτω.

Απέναντί σου βρίσκεται ένα σύμπλεγμα οργάνων ψηλά τοποθετημένο, το οποίο περιλαμβάνει ταχύμετρο, στροφόμετρο, στάθμη καυσίμου, μια εύχρηστη οθόνη LCD και μια ευχάριστη πρωτοτυπία, την ηλεκτρονική πυξίδα που δείχνει με βελάκι πάντα τον βορά και αναγράφει στα αγγλικά την κατεύθυνση στην οποία κινείται η μοτοσυκλέτα.

Η ιστορία μιας μακριάς μπιέλας

Η αλήθεια των αριθμών είναι αμείλικτη και το Himalayan επιταχύνει από στάση όπως ακριβώς περιμένει κανείς από έναν μονοκύλινδρο 22 ίππων. Η ροπούλα των 411 κυβικών εκατοστών είναι εκεί και η εκκίνηση έχει τσαγανό, μαζεύει χιλιόμετρα αρκετά σβέλτα ως τα 100 km/h και φτάνει άνετα στα 120, αλλά από κει και πάνω ό,τι έρθει απαιτεί υπομονή. Η τελική του ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 140 και ειδικά η τελευταία δεκάδα στο κοντέρ μαζεύεται πετραδάκι-πετραδάκι.

Εδώ να σημειώσουμε πως ο κινητήρας LS410 περιγράφεται από τη Royal Enfield ως Long Stroke, δηλαδή Μακριά Διαδρομή και προφανώς αναφέρεται στη διαδρομή του πιστονιού. Αυτή είναι σαφώς μεγαλύτερη της διαμέτρου, γεγονός που επιλέχθηκε για να εξυπηρετήσει τη ροπάτη λειτουργία, εις βάρος βέβαια της ευστροφίας.

Το Himalayan θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του καίγοντας γύρω στα 4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, ενώ , ακόμη και σε παρατεταμένες διαδρομές με το γκάζι κλειδωμένο ανοικτό και το κοντέρ καρφωμένο στα 120 και πάνω, δύσκολα θα ξεπεράσει τα 5 lt / 100 km σε μέση κατανάλωση.

Κοιτώντας έξω από τον δρόμο

Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα προσέξει κανείς καβαλώντας το Himalayan είναι το μπροστινό του φρένο. Με μια λέξη είναι αδύναμο, τόσο ώστε να ζητά πολλή δύναμη στη μανέτα στην πλειοψηφία των περιπτώσεων.

Στην πράξη τελικά ο όλος συμβιβασμός δουλεύει, διότι το φρένο θα κάνει τη δουλειά του και το μαξιλαράκι του άριστου ABS κάνει την όλη διαδικασία ασφαλή και απαλλαγμένη από άγχος.

Οι αναρτήσεις του επίσης έχουν στηθεί με γνώμονα τη χωμάτινη χρήση, προσφέροντας μαλακή συμπεριφορά αλλά με αποσβέσεις που κρατούν τα πράγματα σε ισορροπία και του επιτρέπουν να εκμεταλλευτεί τα εξαιρετικά Pirelli MT60 για να στρίβει με καθησυχαστική ασφάλεια.

Στην άσφαλτο και δη στο ταξίδι η σέλα αποδείχθηκε κάπως κουραστική, καθώς μετά από αρκετή ώρα πάνω στο πολύ μαλακό αφρώδες της αρχίζεις να νιώθεις πως κάθεσαι κατευθείαν στο πλαίσιο.

Κατά τα λοιπά, η εργονομία της θέσης οδήγησης ήταν ευχάριστα ουδέτερη, με τον κορμό ξεκούραστα όρθιο, τα μαρσπιέ σε βολικότατη θέση, το τιμόνι εκεί που πρέπει και καλή κάλυψη του στήθους και του κράνους από τη μικρή ζελατίνα.

Μπαίνοντας στο χώμα, το Himalayan δείχνει έναν πειθήνιο και φιλικό χαρακτήρα. Δεν έχει τη δύναμη που θα τρομάξει και η όλη του προοδευτικότητα, από το πώς επιταχύνει ως το πώς φρενάρει, είναι ιδιαιτέρως εκτιμητέα. Είναι εδώ, στο χώμα που αντιλαμβάνεται κανείς γιατί επιλέχθηκε αυτό το μπροστινό φρένο.

Στην ουσία του on-off

Tο Himalayan απευθύνεται σε εκείνους που δεν ψάχνουν τον εντυπωσιασμό μέσω των αριθμών και δεν τους νοιάζει που δε θα δουν ποτέ τα 160 στο κοντέρ τους ή ποιος τους πέρασε στο φανάρι.

Προσεγγίζει την ουσία της on-off μοτοσυκλέτας, προσφέροντας ρεαλιστική, αποδοτική και φιλική απόδοση για μια πληθώρα χρήσεων που ξεκινάει από την πόλη και φτάνει ως το ταξίδι σε κάθε έδαφος.

Σχεδιάστηκε ως η Adventure μοτοσυκλέτα της Ασίας, εκεί όπου τα 400 κυβικά είναι πολλάΚοιτά στα μάτια μια στρατιά μικρομεσαίων μοτοσυκλετών που θέλουν να το παίξουν on-off μα σε πολλές περιπτώσεις είναι περισσότερο SUV παρά τζιπ. Το Himalayan μοιάζει σαν ένα τέλεια αναπαλαιωμένο Willys, στημένο στην εκκίνηση της χωμάτινης ανάβασης, ανάμεσα σε στρατιές Cayenne, Χ6 και Evoque.

Η τιμή του στα €5,290 το φέρνει σε αρκετά καλή θέση απέναντι στους βασικούς του ανταγωνιστές, οι οποίοι περιλαμβάνουν μοτοσυκλέτες όπως τα BMW G 310 GS, Honda CRF250L, Kawasaki Versys 300 και Suzuki V-Strom 250.

Όπως πάντα, βέβαια, η απάντηση στο τελικό ερώτημα «να το πάρω ή όχι» επαφίεται στον πελάτη και την απολύτως προσωπική του ζυγαριά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ROYAL ENFIELD 10/6

    Πρώτη επαφή - Royal Enfield Interceptor 650

    Υπάρχουν στιγμές που μια μοτοσυκλέτα είναι κάτι παραπάνω από ένα μεταφορικό μέσο. Όλοι μας το έχουμε διαπιστώσει αυτό σε κάποια στιγμή της ζωή μας. Άλλοι με το που βρέθηκαν σε μια σέλα, άλλοι συνειδητοποιώντας το σιγά-σιγά.

  • TEST RIDE 13/5

    KYMCO People-S 150i ABS

    Τα People, αποτελούν την σειρά μοντέλων με την οποία η KYMCO δραστηριοποιείται από το 1999 στην κατηγορία των αστικών πολυτελών scooter και το νέο S 150, φιλοδοξεί να γίνει ο… “άνθρωπος σου”, στα δύσκολα της καθημερινής μετακίνησης.

  • SYM 7/5

    TEST – SYM HD300 F4s 2019

    H SYM, παρουσιάζοντας το HD300 στην έκθεση του Μιλάνου, το φθινόπωρο του 2018, δημιούργησε το πιο ισχυρό και καλώς εξοπλισμένο μοντέλο της σειράς, που φέρνει βάση κυβισμού, το όνομα των HD σε μια πολύ απαιτητική και ανταγωνιστική κατηγορία.

  • TEST RIDE 24/4

    Οδηγούμε το Honda Monkey 125 2019

    Me and my monkey λοιπόν, για μια μόλις εβδομάδα -που ήθελα να μην τελείωνε ποτέ. Εγώ και το πιθηκάκι μου. Ουρά δεν έχει, είναι όμως μικρό, σβέλτο και δεν χορταίνεις να το χαζεύεις. Η Honda έβαλε τα δυνατά της, για τη νέα έκδοση της εμβληματικής μινιόν μοτοσυκλέτας, ανεβάζοντας...

  • TEST RIDE 8/4

    Οδηγούμε το Gemini Scrambler 125 2019

    Ακολουθεί τις τελευταίες τάσεις της μόδας στους δύο τροχούς, μπορεί να κινηθεί σαν σίφουνας στο αστικό τοπίο αλλά πατάει και χώμα αν έχετε την ανάλογη όρεξη. Είναι επίσης τόσο προσιτή όσο και ένα… προσιτό παπί. Ποια μοτοσυκλέτα; Μα η Gemini Scrambler 125 φυσικά!

  • DAYTONA 2/4

    Οδηγούμε το Daytona Velos R 125i (2019)

    Έχει στεφθεί από μεγάλη επιτυχία η συνεργασία της Γκοργκόλης Α.Ε. με τη Daytona Motors και η κατηγορία των παπιών είναι ο θεμέλιος λίθος της. Με τα εξαιρετικά οικονομικά DY125 και Sprinter έχει καταφέρει να βρεθεί στην πρωτιά των πωλήσεων στη συγκεκριμένη κατηγορία, η οποία...

  • ΔΟΚΙΜΗ BMW F750GS 2018 | TEST RIDE BMW F750GS 2018 12/3

    Δοκιμάζουμε το BMW F750GS 2018

    H περίπτωση του BMW F750GS, είναι μοναδική στον κόσμο των μοτοσυκλετών.

  • 2018 HONDA NC750X DCT 27/2

    Δοκιμάζουμε το Honda ΝC750X DCT

    Όλες οι μοτοσυκλέτες Honda έχουν το χαρακτηριστικό "φτερό" στο ρεζερβουάρ αλλά υπάρχουν κάποια μοντέλα που απλά ταυτίζονται με το ζεν της εταιρίας που θέλει το δίτροχο Honda να είναι με σχετικά συντηρητική σχεδίαση αλλά να ενσωματώνει κορυφαία τεχνολογία και να στοχεύει...

  • TEST RIDE 19/2

    Δοκιμάζουμε την Lambretta V-Special 125

    Για πρώτη φορά ίσως, η απόδοση ενός νεορετρό μοντέλου παραγκωνίζει το φαίνεσθαι και το βάζει σε δεύτερο ρόλο. Γιατί το V-Special 125 είναι ένα πάρα πολύ καλό scooter, που τυγχάνει να έχει κλασική εμφάνιση και όχι ένα μοντέλο που ποντάρει τα πάντα αποκλειστικά και μόνο στην...

  • TEST RIDE 14/1

    Δοκιμάζουμε το Royal Enfield Himalayn

    Η Royal Enfield, όπως και να το δει κανείς, είναι μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας. Ήταν κάποτε μια από τις πιο ονομαστές κατασκευάστριες της Αγγλίας, με την παραδοσιακή της έδρα στο Redditch και παραγωγή μοτοσυκλετών με ρίζες στο μακρινό 1901.

  • TEST RIDE 7/1

    Benelli Leoncino 2018 - Λιονταράκι για κατοικίδιο

    Η επιστροφή του Leoncino αποτίνει φόρο τιμής σε ένα από τα πιο ιστορικά μοντέλα στην πολύχρονη ιστορία της Benelli. Το αυθεντικό Λιονταράκι (όπως ερμηνεύεται στα Ελληνικά το Leoncino) εμφανίστηκε το 1951 και έχτισε το όνομά του πρωτίστως ως τετράχρονο 125 που πολλαπλασιάστηκε...

  • TEST RIDE 2/1

    Symphony ST 200i ABS 2017 - Euro 4: Πιο απολαυστικό και οικονομικό

    Το Symphony ST 200i έγινε Euro 4 αντικαθιστώντας παράλληλα το CBS με ABS, ενώ παρουσιάζεται ακόμα πιο οικονομικό σε κατανάλωση, διατηρώντας όλα τα δυνατά στοιχεία που το έκαναν best-seller τις προηγούμενες χρονιές.

  • TEST RIDE HONDA X-ADV 2018 9/10/2018

    Δοκιμάζουμε την Honda X-ADV 2018

    Μετά από την πρώτη μας επαφή με το μοντέλο της Honda που συνδυάζει τον κόσμο των scooter με αυτό των adventure μοτοσυκλετών, διαπιστώσαμε μια πολυχρηστική και εύκολα προσαρμόσιμη φύση, ικανή να ανταποκριθεί σε πολλά πεδία κίνησης. Για το 2018, η Honda προχώρησε σε ορισμένες...

  • 2018 HARLEY-DAVIDSON 11/6/2018

    First Ride: 2018 Harley-Davidson Softail Fatbob

    Νοσταλγία στη σύγχρονη εποχή. Διατηρώντας ήχο και κραδασμούς σε επιθυμητά επίπεδα ''Harley'', προσφέροντας ευκολία στην οδήγηση αλλά και sport χαρακτήρα, οι νέες Softail της Harley-Davidson για το 2018, είναι κάτι παραπάνω από νέες.

  • 2018 SYM JET14 200 EURO 4 29/4/2018

    Δοκιμάζουμε το σκούτερ SYM Jet14

    Η χαμηλή τιμή πώλησης, η οικονομική κατανάλωση και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής τα βασικά ατού του σκούτερ της SYM απέναντι στους ανταγωνιστές του.