Δοκιμάζουμε το Honda ΝC750X DCT


ΟΛΕΣ ΟΙ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΕΣ HONDA ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ "ΦΤΕΡΟ" ΣΤΟ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ ΑΛΛΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΠΟΥ ΑΠΛΑ ΤΑΥΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΖΕΝ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΔΙΤΡΟΧΟ HONDA ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΣΧΕΤΙΚΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΝΣΩΜΑΤΩΝΕΙ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΥΚΟΛΙΑ, ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣΗ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ. ΔΗΛΑΔΗ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΟ HONDA NC 750 X DCT. ΗΤΑΝ ΤΟ 2012 ΟΤΑΝ Η HONDA ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΟ ΚΟΙΝΟ ΤΟ NC 700 X. ΑΠΟ ΤΟΤΕ ΛΙΓΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΑΛΛΑΞΑΝ, ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΒΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΕΝΑ FACE-LIFT, ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΙ ΤΗΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ.

  • 18/8/2019

Κλασσική Συνταγή 

Όποιος ανέβει για πρώτη φορά στο NC 750  X DCT, ίσως βρει το τιμόνι αρκετά ψηλά και μπροστά, ενώ η ύπαρξη μονού δίσκου μπροστά, είναι πιθανό να δημιουργήσει ερωτήματα σχετικά με την αποτελεσματικότητα του φρεναρίσματος.  

Αυτά όμως δεν αποτελούν κάποιο ουσιώδες πρόβλημα στη γενικότερη χρήση του NC, καθώς η θέση του τιμονιού γρήγορα συνηθίζεται και παράλληλα βοηθά να μην πέφτει βάρος στα χέρια, ενώ όσο κρατάς σε καλή κατάσταση τους δίσκους και τα τακάκια έχεις ένα αρκετά δυνατό και αποτελεσματικό φρενάρισμα, και με τη βοήθεια του ABS.

Η θέση οδήγησης σε τοποθετεί πολύ μπροστά δίνοντας σου ένα πολύ καλό έλεγχο της μοτοσυκλέτας, ενώ ο 17άρης τροχός εμπρός διευκολύνει ακόμα περισσότερο με την ευελιξία που προσφέρει μέσα στην πόλη. Η ζελατίνα αν και πολύ κοντά στον αναβάτη δεν εμποδίζει καθόλου το οπτικό του πεδίο ενώ προσφέρει αρκετά καλή προστασία από τον αέρα.

Η πρώτη επαφή 

Ο κινητήρας έρχεται άμεσα σε λειτουργία μόλις πατηθεί το κουμπί της μίζας, αλλά με σχεδόν αθόρυβη λειτουργία ενώ ένας ψίθυρος μόλις που καταφέρνει να ξεφύγει από την εξάτμιση. Η επόμενη κίνηση δεν ανήκει στο αριστερό πόδι όπως σε μια συμβατική μοτοσυκλέτα αλλά ο λόγος είναι πάλι στον δεξιό αντίχειρα, που λίγο πριν εκκίνησε τον κινητήρα. Εκείνος είναι που θα πατήσει το αντίστοιχο μπουτόν στο δεξί διακόπτη για να επιλέξει τη λειτουργία «D» (Drive) και το αυτόματο κιβώτιο να κουμπώσει την πρώτη ταχύτητα.

Αν για πρώτη φορά βρεθείς στη σέλα ενός Honda με κιβώτιο DCT θα χρειαστείς κάποιο χρονικό διάστημα για να συνηθίσεις τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Αυτός ο χρόνος ποικίλει βέβαια από αναβάτη σε αναβάτη, αλλά δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλος καθώς η σχεδόν αψεγάδιαστη λειτουργία του DCT θα κάνει τα αδύνατα δυνατά για να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος προσαρμογής.

Εδώ θα θέλαμε να κάνουμε μια παρένθεση και να ομολογήσουμε ότι κανένα αυτόματο κιβώτιο δεν θα ξεπεράσει την ακρίβεια ενός κλασικού, αλλά και ένα μηχανικό κιβώτιο δεν θα είναι τόσο πρακτικό και εύκολο όσο ένα αυτόματο. Και ειδικά εάν είναι το DCT της Honda, που ουσιαστικά είναι ότι καλύτερο υπάρχει στα δίτροχα, ενώ μπορεί να κοιτά «επί ίσοις όροις» τα αντίστοιχα κιβώτια διπλού συμπλέκτη σε κάποια supercars.

Στο συγκεκριμένο NC το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ανοίγεις το γκάζι και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά ακολουθούν τις εκάστοτε επιθυμίες σου. Δηλαδή εάν οδηγείς χαλαρά ή αν σου αρέσει να στύβεις το γκάζι. Οι αλλαγές στο κιβώτιο γίνονται σχεδόν χωρίς καν να το αντιληφθείς, για αυτό υπάρχει και η αντίστοιχη ένδειξη στο ψηφιακό όργανο.

Δίτροχo Jazz 

Όσοι οδηγούν με απαλό γκάζι μέσα στην πόλη θα πάρουν το 100% των δυνατοτήτων του NC 750 X, που συνοδεύεται και από μία πολύ μικρή κατανάλωση. Το ίδιο θα συμβεί και με όσους το οδηγήσουν με τον ίδιο τρόπο στους στενούς γεμάτους στροφές επαρχιακούς δρόμους της χώρας μας. Μάλιστα όσο πιο “ευγενικός” είσαι με το γκάζι τόσο περισσότερος χαλαρωτικός θα είναι ο τρόπος που θα αποδίδει η δικύλινδρη μοτοσυκλέτα.

Χωρίς να ακούγεται κανένας μηχανικός θόρυβος από τον κινητήρα, η εξάτμιση ίσα-ίσα να σιγομουρμουρίζει, και οι κραδασμοί παρόντες (αλλά ποτέ να μην γίνονται ενοχλητικοί) λες και οδηγάς V2. Και όλα αυτά με τις στροφές μόλις να ξεπερνούν το ρελαντί καθώς ο υπό-τετράγωνος κινητήρας έχει σχεδιαστεί να αποδίδει πολύ χαμηλά.

Για αυτό και οι πολύ μακριές σχέσεις, που τον κάνουν να δείχνει πιο αδύναμος από ότι είναι. Ειδικά στον αυτοκινητόδρομο όταν για κάποιο λόγο θελήσεις να επιταχύνεις γρήγορα ενώ ήδη κινείσαι με 120 χλμ/ώρα, το NC θα αρχίσει να ανεβάζει χιλιόμετρα σχετικά ράθυμα έως την τελική ταχύτητα κοντά στα 180. Δηλαδή σαν ένα δίτροχο Honda Jazz.

Το καλά ζυγισμένο βάρος βοηθά να ελίσσεσαι ανάμεσα στην κίνηση, ενώ η χαλαρή λειτουργία του κινητήρα σε ωθεί και εσένα σε αντίστοιχους ρυθμούς. Έτσι δεν είναι άκυροι όσοι αποκαλούν το NC 750 X ένα "μεγάλο παπί".

DCT Δαγκωτό! 

Όπως προαναφέραμε στον πρόλογο μια "αυθεντική" μοτοσυκλέτα Honda είναι συντηρητική, με κορυφαία τεχνολογία, εύκολη, φιλική, χωρίς πολύ γκάζι αλλά συνοδεύεται σχεδόν πάντα και με μια υψηλή τιμή πώλησης.

Τα 9.550 € που στοιχίζει το NC 750 X  DCT σίγουρα είναι περισσότερα σε σχέση με μοτοσυκλέτες του ανταγωνισμού που υπερτερούν σε επιδόσεις αλλά καμία από αυτές δεν έχει DCT.

Για αυτή τους τη μοναδικότητα τα μοντέλα της Honda με το συγκεκριμένο κιβώτιο παραμένουν ψηλά στις προτιμήσεις των φαν της Honda.