Yamaha Tracer 9 / GT 2021: Περισσότερη δύναμη, μικρότερο βάρος, μεγαλύτερη ευελιξία


Πέντε χρόνια μετά την κυκλοφορία της πρώτης Tracer, η Yamaha δημιούργησε νέες εκδόσεις σχεδιασμένες να επιβεβαιώσουν τη θέση της ως της πιο δημοφιλούς Sport Touring στην Ευρώπη.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 18/11/2020

Η πρώτη Yamaha Tracer 900 έφτασε στην Ευρώπη το 2015, συνδυάζοντας τη συναρπαστική απόδοση μιας sport μοτοσυκλέτας με τη δυνατότητα για μακρινά ταξίδια και αποτελώντας το ιδανικό μέσο για μετακίνηση στην πόλη. Η δεύτερη γενιά παρουσιάστηκε το 2018, κάλυπτε τις προδιαγραφές EU4 και γρήγορα καταξιώθηκε στην αγορά ως το κορυφαίο μοντέλο Sport Touring, έχοντας τριπλάσιες πωλήσεις από τον πλησιέστερο ανταγωνιστή της το 2019.

Η νέα Tracer 9 για το 2021 είναι εφοδιασμένη με έναν πλήρως ανασχεδιασμένο κινητήρα CP3 890 cc με αρχιτεκτονική crossplane, ο οποίος είναι ελαφρύτερος, πιο ισχυρός και ακόμα πιο εξελιγμένος από τον προηγούμενο που είχε αλλάξει ριζικά την εικόνα της κατηγορίας Sport Touring. Πρόκειται για την ίδια μονάδα που παρουσιάστηκε πριν μερικές μέρες με τη νέα γενιά ΜΤ-09.

Πλήρως συμβατός με τις προδιαγραφές EU5, ο νέος τρικύλινδρος εν σειρά κινητήρας μεγάλωσε στα 890 cc (από 847 cc) χάρη στην αύξηση της διαμέτρου των κυλίνδρων κατά 3 mm, προσφέροντας μεγαλύτερη ροπή κατά 7%. Το νέο μέγιστο των 9.5 kg.m αποδίδεται στις 7,000 rpm, δηλαδή 1,500 χαμηλότερα από το προηγούμενο μοντέλο.Η ισχύς αυξήθηκε κατά 4 ίππους σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα και φτάνει τους 119 hp στις 10,000 rpm.

Το πλαίσιο είναι επίσης νέο, πάντα στη σχεδιαστική βάση του Deltabox από χυτό αλουμίνιο CF. Είναι ελαφρύτερο, μικρότερων διαστάσεων και στοχεύει σε καλύτερο κράτημα.

Μια ακόμη σημαντική βελτίωση που έγινε στο μοντέλο του 2021 είναι η αναθεωρημένη τοποθέτηση του νέου κινητήρα CP3 σε πιο όρθια γωνία 52.3 μοιρών, σε σύγκριση με τη γωνία 47,5º του προηγούμενου μοντέλου. Αυτές οι αλλαγές βελτιώνουν τη συνολική ισορροπία του ελαφριού πλαισίου από χυτό αλουμίνιο CF και παρέχουν καλύτερο έλεγχο του μπροστινού συστήματος, καθώς και αυξημένη πρόσφυση στις στροφές.

Προκειμένου να ανταποκριθεί στην αυξημένη ακαμψία και τις μικρότερες διαστάσεις του νέου πλαισίου, η TRACER 9 εφοδιάστηκε με ένα πλήρως ανασχεδιασμένο, ελαφρύ ψαλίδι αλουμινίου που εδράζεται εντός της εξωτερικής δομής του πλαισίου, σε αντίθεση με τα εξωτερικά σημεία άρθρωσης του προηγούμενου μοντέλου. Παρόλο που στην εμφάνιση είναι σχεδόν ίδιο με αυτό που έχει τοποθετηθεί στην MT-09 του 2021, το ψαλίδι της TRACER 9 είναι μακρύτερο κατά 60 mm για μεταξόνιο 1,500 mm, ίδιο με της προηγούμενης Tracer 900.

Για βελτιστοποίηση της ευελιξίας και του ταξιδιωτικού χαρακτήρα του, το νέο μοντέλο μπορεί να δεχτεί τρεις σκληρές βαλίτσες (δύο πλαϊνές και μία κεντρική). Χάρη στο "πλευστό" σύστημα στήριξης των πλαϊνών βαλιτσών αυξάνεται η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και ελαχιστοποιείται η μετακίνηση των αποσκευών, ενώ η ενιαία περιμετρική χειρολαβή συνεπιβάτη διευκολύνει την τοποθέτηση της κεντρικής βαλίτσας. Το νέο πλαίσιο μπορεί να διαχειριστεί συνολικό ωφέλιμο φορτίο αναβατών και αποσκευών ίσο με 193 κιλά, που σημαίνει αύξηση της δυνατότητας μεταφοράς φορτίου κατά 7%.

Κορυφαία ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού: Αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU) 6 αξόνων για απόλυτο έλεγχο

Η αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU) 6 αξόνων της Yamaha αναπτύχθηκε αρχικά για την R1 και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοτοσυκλέτα Sport Touring. Η μονάδα αυτή μετρά διαρκώς την επιτάχυνση προς όλες τις κατευθύνσεις (εμπρός-πίσω, πάνω-κάτω και αριστερά-δεξιά), καθώς και τη γωνιακή ταχύτητα ως προς το διαμήκη, τον εγκάρσιο και τον κατακόρυφο άξονα της μοτοσυκλέτας (pitch, roll, yaw).

Από το 2015 που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στην R1, αυτή η IMU 6 αξόνων αναπτύχθηκε περαιτέρω και αυτή που τοποθετήθηκε στη νέα Tracer 9 είναι μικρότερη κατά 50% και ελαφρύτερη κατά 40%, καθώς υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο και ελέγχει αποτελεσματικά τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), ολίσθησης (SCS), σούζας (LIF) και πέδησης (BC).

Yamaha D-Mode: Τέσσερις τρόποι λειτουργίας για κάθε περίπτωση

Το σύστημα D-Mode της Yamaha προσφέρει στον αναβάτη της Tracer 9 συνολικά τέσσερεις τρόπους λειτουργίας, δηλαδή έναν παραπάνω από το προηγούμενο μοντέλο. Αυτές οι λειτουργίες αντιστοιχούν στις πολλές διαφορετικές συνθήκες οδήγησης που καλείται να αντιμετωπίσει μια Sport Touring μοτοσυκλέτα. Ο τρόπος λειτουργίας 1 είναι ιδανικός για άμεση και πιο επιθετική ανταπόκριση του κινητήρα. Ο τρόπος λειτουργίας 2 είναι μια γενική ρύθμιση για πολλές διαφορετικές περιπτώσεις και ο τρόπος λειτουργίας 3 παρέχει ομαλότερα χαρακτηριστικά για πιο χαλαρή οδήγηση, ενώ ο νέος τρόπος λειτουργίας 4 είναι τέλειος για οδήγηση σε συνθήκες βροχής.

Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός απευθύνεται και στην τουριστική πλευρά της μοτοσυκλέτας, με σύστημα Cruise Control, παρόμοιο με αυτό που διέθετε το προηγούμενο μοντέλο GT. Μπορεί να ενεργοποιηθεί κατά την οδήγηση με ταχύτητα 50 km/h όταν είναι επιλεγμένη η 4η σχέση στο κιβώτιο ή υψηλότερη και στη συνέχεια μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί σε στάδια των 2 km/h. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί αμέσως με χρήση των φρένων ή του συμπλέκτη ή με το κλείσιμο του γκαζιού.

Μια ακόμη σημαντική αλλαγή για το 2021 είναι το ολοκαίνουργιο σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου με μπεκ ψεκασμού που έχουν τοποθετηθεί στην πλευρά της πεταλούδας του γκαζιού, σε αντίθεση με τον προηγούμενο σχεδιασμό, όπου τα μπεκ ήταν τοποθετημένα απευθείας στην κυλινδροκεφαλή. Μαζί με τα νέα, ελαφριά εσωτερικά εξαρτήματα του κινητήρα, το νέο σύστημα τροφοδοσίας βελτιώνει την αποδοτικότητα της καύσης, συμβάλλοντας στην κατά 9% αύξηση της οικονομίας καυσίμου και προσφέροντας σε αυτή τη Sport Touring μοτοσυκλέτα, διευρυμένη αυτονομία περισσοτέρων των 350 χιλιομέτρων με το ίδιο ρεζερβουάρ καυσίμου 18 λίτρων, χωρίς δηλαδή να προσθέτει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ, άρα και περισσότερο βάρος.

Βελτιωμένο κιβώτιο ταχυτήτων με αναβαθμισμένο συμπλέκτη A&S: Καλύτερη αίσθηση, ομαλότερη αλλαγή ταχυτήτων

Στον νέο κινητήρα χρησιμοποιείται ελαφρώς υψηλότερη σχέση μετάδοσης στην 1η και 2η ταχύτητα, που ταιριάζει με την υψηλότερη ροπή εξόδου στις χαμηλότερες σ.α.λ. του νέου κινητήρα, ενώ η φουρκέτα αλλαγής ταχυτήτων έχει ανασχεδιαστεί για ομαλότερες αλλαγές. Πραγματοποιήθηκαν επίσης τροποποιήσεις στο συμπλέκτη Assist & Slip (υποβοήθηση και μονόδρομος), για παράδειγμα χρήση νέου υλικού για τις πλάκες τριβής και ανανεωμένη γωνία εκκέντρου, για ελαφρύτερο τράβηγμα στη μανέτα και πιο ήρεμη συμπεριφορά του πλαισίου κατά το κατέβασμα ταχύτητας, με αποτέλεσμα πιο ομαλή, εύκολη και απολαυστική οδήγηση.

Βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις ανάρτησης: Ομαλή, σταθερή και άνετη

Το νέο ανεστραμμένο πιρούνι 41 mm είναι κοντύτερο του προηγούμενου μοντέλου κατά 30 mm, ώστε να ταιριάζει με τον χαμηλότερο σωλήνα του αλουμινένιου πλαισίου, ενώ το πίσω αμορτισέρ διαθέτει νέο μοχλικό που έχει ανασχεδιαστεί για μεγαλύτερη εξοικονόμηση χώρου και για να ταιριάξει με την αναθεωρημένη σχεδίαση του πλαισίου και του ψαλιδιού. Αμφότερες οι αναρτήσεις φέρουν την υπογραφή της ΚΥΒ (Kayaba) και είναι πλήρως ρυθμιζόμενες.

Παράλληλα, στον έξτρα εξοπλισμό μπορεί να προστεθεί το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, ημι-ενεργό σύστημα ανάρτησης που οι Yamaha και KYB ανέπτυξαν από κοινού. Επισήμως γνωστή ως KYB Actimatic Damper System (KADS), αυτή η υπερσύγχρονη ανάρτηση προσαρμόζεται σε πραγματικό χρόνο στις οδηγικές συνθήκες.

Η χρήση αυτού του ημι-ενεργού συστήματος ανάρτησης έγινε δυνατή χάρη στη νέα μονάδα IMU της μοτοσυκλέτας, που συνεργάζεται τόσο με την ECU, όσο και με την υδραυλική μονάδα (HU) και τη μονάδα ελέγχου ανάρτησης (SCU), υπολογίζοντας τις βέλτιστες ρυθμίσεις της ανάρτησης, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης: μεγάλη ή μικρή ταχύτητα, βρεγμένος ή στεγνός δρόμος, ομαλό ή ανώμαλο οδόστρωμα, σόλο οδήγηση ή με συνεπιβάτη.

Ρυθμιζόμενη εργονομία

Η θέση οδήγησης της Tracer 9 προσαρμόζεται εργονομικά στη σωματική διάπλαση και το στυλ οδήγησης του αναβάτη, με σέλα που ρυθμίζεται σε δύο θέσεις καθ' ύψος χωρίς τη χρήση εργαλείων. Περαιτέρω προσαρμογές μπορούν να γίνουν με ρύθμιση των μαρσπιέ κατά 15 mm επάνω ή κάτω, ενώ το τιμόνι μπορεί επίσης να μετακινηθεί προς τα εμπρός κατά 9 mm και προς τα πάνω κατά 4 mm με αναστροφή των καβαλέτων, προσφέροντας συνολικά 8 διαφορετικές θέσεις οδήγησης.

Ομοίως ο νέος μεγάλος ανεμοθώρακας μπορεί να ρυθμιστεί καθ' ύψος κατά 50 mm συνολικά, σε 10 στάδια των 5 πέντε χιλιοστών.

Η νέα Tracer 9 συνιστά το πρώτο Sport Touring μοντέλο της Yamaha που διαθέτει ακτινική κεντρική αντλία μπροστινού φρένου τύπου R1. Αυτό το υψηλής τεχνολογίας σύστημα πέδησης κατηγορίας supersport κατασκευάζεται από την Nissin και διαθέτει έμβολο που κινείται παράλληλα με τη διαδρομή της μανέτας του φρένου, προσφέροντας μια πιο γραμμική αίσθηση στο φρενάρισμα και καλύτερο έλεγχο.

Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά

Νέος 3-κύλινδρος, 4-βάλβιδος, εν σειρά υδρόψυκτος κινητήρας 2ΕΕΚ, 890 cc προδιαγραφών EU5

Μικρότερο βάρος και αυξημένη ισχύς σε όλο το εύρος των στροφών

7% αύξηση της μέγιστης ροπής στις χαμηλότερες σ.α.λ.

Αύξηση της μέγιστης ισχύος κατά 4 ίππους

Ελαφρύτερο και ανθεκτικότερο πλαίσιο Deltabox από χυτό αλουμίνιο CF

Συνολική μείωση βάρους 2 κιλά για μεγαλύτερη ευελιξία

Νέο ελαφρύ ψαλίδι αλουμινίου

Στυλ επόμενης γενιάς, τέλειος συνδυασμός sport και ταξιδιωτικών λειτουργιών

Πλήρης φωτισμός LED με "κρυφούς" προβολείς και μοναδικό πίσω φως TRACER

Συμπλέκτης ακριβείας A&S

Ελαφριά και μικρού μεγέθους μονάδα IMU 6 αξόνων, για πρώτη φορά σε Sport Touring μοτοσυκλέτα της Yamaha

Ευαίσθητα στην κλίση βοηθήματα για τον αναβάτη: Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS), σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS) και σύστημα ελέγχου σούζας (LIFt) με τρία επίπεδα παρέμβασης

ABS και σύστημα ελέγχου πέδησης (BC)

Προγράμματα λειτουργίας κινητήρα D-MODE κατ' επιλογή

Νέοι, εξαιρετικά χαμηλού βάρους τροχοί SpinForged 17 ιντσών με 10 ακτίνες

Πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι KYB 41 χιλιοστών με βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις

Ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ KYB με ανανεωμένες ρυθμίσεις και νέο μοχλικό

Όργανα με διπλή έγχρωμη οθόνη TFT 3.5 ιντσών και απομακρυσμένο διακόπτη τιμονιού

Ακτινική κεντρική αντλία μπροστινού φρένου και δύο δίσκοι 298 mm

Χρώματα: Redline (κόκκινο) και Tech Kamo (γκριζοπράσινο).

Οι παραδόσεις στους Επίσημους Συνεργάτες της Yamaha στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν το Μάρτιο του 2021.

JOIN US