Η φίρμα των τριών διαπασών φέρνει μια νέα έκδοση για τη supersport ναυαρχίδα της, προορισμός της οποίας είναι μόνο η άσφαλτος της πίστας.
Ξεκινώντας από τα οφθαλμοφανή, συναντάμε τα αεροδυναμικά πτερύγια α λα MotoGP που τοποθετήθηκαν στο φέρινγκ και σχεδιάστηκαν και αναπτύχθηκαν από την ανατροφοδότηση της ομάδας Yamaha Factory Racing στο MotoGP. Είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα για να προσθέτουν όσο το δυνατόν λιγότερο βάρος, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα αντοχή και ακαμψία, δημιουργώντας όχι μόνο κάθετη δύναμη, αλλά και αυξημένη αίσθηση σταθερότητας στο μπροστινό μέρος.
Στα πιο ουσιαστικά ενδεχομένως είναι η αναβάθμιση των περιφερειακών, όπως το νέο ανεστραμμένο μπροστινό της KYB στα 43χλστ., του οποίου τα καλάμια έχουν επανασχεδιαστεί πλήρως και διαθέτουν πλέον μεμονωμένους ρυθμιστές για απόσβεση επαναφοράς και συμπίεσης στο αριστερό και το δεξιό καλάμι, τα οποία διαθέτουν επίσης νέα βαλβίδα, σχεδιασμένη να βελτιστοποιεί την πίεση στον κύλινδρο περιορίζοντας ή αποτρέποντας πλήρως τη ροή λαδιού στο κάτω μέρος του πιρουνιού.
Νέο είναι και το μπροστινό σύστημα πέδησης με την υπογραφή της Brembo και τις δαγκάνες Stylema να ανεβάζουν την ισχύ ακινητοποίησης του R1 Race, έχοντας βελτιστοποιημένη ροή αέρα για αποτελεσματική ψύξη, μειώνοντας το "βράσιμο" των φρένων στην πίστα.
Εντωμεταξύ, όπως προείπαμε και στον τίτλο, το R1 Race παραδίδεται χωρίς εξαρτήματα για χρήση στο δρόμο, κάτι που όχι μόνο μειώνει το βάρος του R1, αλλά αυξάνει και την ευκολία εργασιών στο pit box. Στα... πρακτικά, το κάθισμα του συνεπιβάτη αντικαθίσταται με μονόσελο, ενώ νέο είναι και το υλικό καλύμματος της σέλας, προσφέροντας μεγαλύτερη πρόσφυση ενώ εξακολουθεί να επιτρέπει στον αναβάτη να μετατοπίζει εύκολα το βάρος του.
Στις στροφές, αυτό -όπως λέει η Yamaha- βοηθά τον αναβάτη να αισθάνεται περισσότερο συνδεδεμένος με το R1 του και προσθέτει στην αίσθηση σταθερότητας από το πλαίσιο.
Τέλος, στα των επιδόσεων, ίδιος παραμένει ο τετρακύλινδρος κινητήρας crossplane των 998 κ.εκ. με την ανομοιόμορφη σειρά πυροδότησης των κυλίνδρων, διαθέτοντας ένα σύστημα εισαγωγής υψηλής απόδοσης, του οποίου οι 200 παρά κάτι ίπποι χαλιναγωγούνται από τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα, που ελέγχονται με τεχνολογία από το MotoGP με τη μορφή της IMU έξι αξόνων. Περιλαμβάνουν Έλεγχο πρόσφυσης (TCS), Έλεγχο ολίσθησης (SCS), Έλεγχο Φρένων (BC), Έλεγχο ανύψωσης (LIF), Έλεγχο εκκίνησης (LCS), διαχείριση πέδησης κινητήρα τριών λειτουργιών (EBM), Quickshift System (QSS) και Power Selection (PWR).
Αναμενόμενα παρόν είναι το ride-by-wire γκάζι της Yamaha (YCC-T) διαθέτοντας ελατήριο, ολισθητήρα και γρανάζι που δίνουν μια ομαλή και προοδευτική αίσθηση, με το APSG (Grap Accelerator Position Sensor Grip) να προσφέρει άμεση απόκριση στο γκάζι.
Η R1 Race θα είναι διαθέσιμη από τους Επίσημους Συνεργάτες της Yamaha από τον Νοέμβριο του 2024.