To Honda C125 Super Cub στον κόσμο των Euro 5


Το Honda C125 Super Cub του 2021 πληροί πλέον τις Euro 5 προδιαγραφές, έρχεται σε νέα χρώματα, έχει νέα ελατήρια στα πίσω αμορτισέρ, και το σημαντικότερο έχει σέλα και μαρσπιέ συνεπιβάτη στον στάνταρ εξοπλισμό πλέον.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΑΖΗΣ
  • 28/6/2021

Μέχρι πρότινος, η αναβίωση του θρυλικού Super Cub ερχόταν με σέλα και μαρσπιέ αποκλειστικά για τον αναβάτη, ενώ η Honda παρείχε τη σέλα και τα μαρσπιέ συνεπιβάτη στον έξτρα εξοπλισμό.

Θυμίζουμε πως το πρώτο Super Cub C100 έκανε το ντεμπούτο του το μακρινό 1958, στην 10η επέτειο από την ίδρυση της Honda. Ήταν δημιούργημα του Soichiro Honda και του συνεργάτη του Takeo Fujisawa με στόχο πρωτίστως την χρηστικότητα στη ζωή των αναβατών.

Περίπου 60 χρόνια αργότερα, το 2017, φτάσαμε στο ορόσημο της κατασκευής 100 εκατομμυρίων Super Cub, γεγονός που μιλά από μόνο του για την διαχρονική επιτυχία του σούπερ παπιού της Honda.

Μέχρι το 2018 το Super Cub κατασκευαζόταν αποκλειστικά για τις αγορές της Ασίας, όταν η Honda αποφάσισε να δημιουργήσει μια σύγχρονη έκδοση προορισμένη και για τις αγορές της Ευρώπης.

Για το 2022, το σύγχρονο Super Cub 125 εισέρχεται στην Euro 5 εποχή, με έναν νέο, αερόψυκτο τετράχρονο κινητήρα 124 κ.εκ. με αλλαγές σε ECE, εισαγωγή και εξαγωγή και με αναβαθμισμένη μίζα ACG.

Εμφανισιακά το C125 δεν αλλάζει σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, όμως τώρα η Honda το διαθέτει με σέλα και μαρσπιέ συνεπιβάτη στον στάνταρ εξοπλισμό.

Ο κινητήρας των 124 κ.εκ. συνδυάζει το κάτω μέρος (με ξανασχεδιασμένα κάρτερ) του C110 της ιαπωνικής αγοράς, με την κεφαλή του ενός εκκεντροφόρου και των δύο βαλβίδων από το MSX Grom. Νέες είναι οι βάσεις του κινητήρα στο πλαίσιο.

Η διάμετρος βρίσκεται στα 50mm, η διαδρομή στα 63.1mm, η συμπίεση στο 10.0:1 και τα επίσημα νούμερα κάνουν λόγο για ιπποδύναμη 9.65 hp / 7.500 rpm (αύξηση 0,1 hp από πριν) και για 1 κιλό ροπής στις 6.250 rpm.

Νέο είναι το φίλτρο αέρα, νέα και η θέση του μπεκ του ψεκασμού, ενώ παρόλο που η εμφάνιση της εξάτμισης δεν αλλάζει, νέα είναι τα Euro 5 εσωτερικά της.

Αντί των 2 καταλυτών του προηγούμενου μοντέλου, και με τη βοήθεια του νέου κινητήρα, η Honda χρησιμοποιεί τώρα έναν, πιο αποδοτικό, καταλύτη,.

Νέος είναι ο προγραμματισμός της ECU, ενώ πιο δυνατή η γεννήτρια Alternating Current Generator (ACG).

Το κιβώτιο παραμένει 4τάχυτο, με ημί-αυτόματο συμπλέκτη.

Οι υπόλοιπες αλλαγές αφορούν στα νέα ελατήρια των 2 πίσω αμορτισέρ για καλύτερη απόδοση σε κακό οδόστρωμα, και στο νέο ματ σκούρο γκρι χρώμα.

Το C125 συνεχίζει να έρχεται με στρογγυλό πίνακα οργάνων που συνδυάζει ψηφιακές και αναλογικές ενδείξεις, αλλά και με σύστημα Smart Key στον στάνταρ εξοπλισμό του.