Suzuki Hayabusa 2021: Η τρίτη γενιά είναι εδώ


Ο διαστημικός πύραυλος Hayabusa της Suzuki φτάνει φέτος αισίως στην τρίτη του γενιά, κουρδισμένος στις Euro 5 προδιαγραφές και με βελτιώσεις σε όλο το πακέτο.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 5/2/2021

Όταν εμφανίστηκε το 1999, το πρώτο Hayabusa κυριολεκτικά διέλυσε τον ανταγωνισμό, προσφέροντας επιδόσεις που ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα δεν έβλεπαν οι αναβάτες σπορ μοτοσυκλετών της εποχής. Αξίζει να σημειωθεί πως «Hayabusa» είναι το ιαπωνικό όνομα του γερακιού Peregrin Falcon, γνωστό και ως Πετρίτης στην Ελλάδα, γεράκι με ικανότητα να ξεπερνά τα 320 χλμ/ώρα στις βουτιές του όταν κυνηγά!

Εκείνο το πρώτο, και πλέον συλλεκτικό, Hayabusa της Suzuki είχε ζεμμένα στο άρμα του εκατόν εβδομήντα δύο άλογα, ενώ γεννήθηκε ακριβώς πριν τη «συμφωνία κυρίων» μεταξύ εργοστασίων μοτοσυκλέτας για κόφτη τελικής ταχύτητας στα 299 χλμ/ώρα. Αυτό μεταφράζονταν σε καθημερινές 300άρες, με το κοντέρ να ξεπερνά ακόμα και τα 310 χλμ/ώρα!

Παρά τις υπεραισιόδοξες και συχνά υπερφίαλες φήμες που προηγήθηκαν, η συντηρητική αναβάθμιση του Hayabusa για το 2021 στοχεύει κυρίως σε αισθητικό φρεσκάρισμα, στα καλύτερα φρένα και στο ολοκληρωμένο πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων.

Το αλουμινένιο πλαίσιο, το αλουμινένιο ψαλίδι και ο κινητήρας διατηρήθηκαν από την προηγούμενη γενιά (νέο όμως είναι το ελαφρύτερο κατά 700 γραμμάρια υποπλαίσιο), με την απόδοση του τετρακύλινδρου μοτέρ να δίνεται επίσημα στους 187 hp, που είναι 7 λιγότεροι από το Hayabusa 2ης γενιάς, ενώ ο κόφτης διατηρήθηκε στα 299 χλμ/ώρα.

Η Suzuki σημειώνει όμως πως το Hayabusa ήταν πάντα εξαιρετικό σε χαμηλές και μεσαίες στροφές, όπου χάρη και στην κτηνώδη ροπή των 15,3 kgm / 7.000 rpm (15,8 / 7.200 rpm στη 2η γενιά), το νέο μοντέλο παραμένει απολαυστικό χαμηλά, ενώ οι νέες ρυθμίσεις το κάνουν ακόμα πιο γεμάτο μέχρι τις 6.000 rpm.

Όσον αφορά στο νέο design, νέο είναι το φέρινγκ (εξελιγμένο σε αεροσήραγγα, τοποθετώντας το Busa στις 3 πιο αεροδυναμικές μοτοσυκλέτες παραγωγής), νέα η ζελατίνα, νέοι οι προβολείς μπροστά και τα δυο φωτιστικά σώματα πίσω, νέοι οι καθρέπτες, νέα η ρυθμιζόμενη μανέτα φρένου, και νέοι οι τροχοί με τα 7 μπράτσα, νέα η χειρολαβή του συνεπιβάτη, ενώ νέο είναι και το σχήμα του ρεζερβουάρ των 20 λίτρων, πιο χαμηλό στον καβάλο, με πιο γλυκιά κλίση.

Νέα είναι και η θέση του τιμονιού, 12 mm πιο κοντά στον αναβάτη για πιο άνετη, όρθια θέση, και καλύτερο έλεγχο σε καθημερινή οδήγηση.

Τέλος, νέα είναι τα χρώματα (3 χρωματικοί συνδυασμοί), νέα και τα μεγαλύτερα γραφικά.

Euro 5 κινητήρας

Ο βελτιωμένος κινητήρας του νέου Hayabusa επικεντρώνεται στους ακόλουθους στόχους σχεδιασμού.

1. Βελτιώσεις στη διάρκεια και τη μακροζωία του.

2. Μεγαλύτερη δύναμη και ροπή στο φάσμα των χαμηλών και μεσαίων στροφών.

3. Χρήση των τελευταίων ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου που βοηθούν στην οικοδόμηση της εμπιστοσύνης του αναβάτη και παρέχουν μια ακόμα πιο ευχάριστη εμπειρία οδήγησης.

4. Ευθυγράμμιση με τις προδιαγραφές Euro 5 χωρίς να θυσιάσει την τελική ταχύτητα.

Στο Hayabusa του 2021, η Suzuki ξανασχεδίασε τις εξατμίσεις για τις Euro 5 προδιαγραφές, αλλά και για πιο δυνατές χαμηλομεσαίες στροφές. Οι πολλές αλλαγές στον κινητήρα του Hayabusa 3ης γενιάς περιλαμβάνουν:

• Διαφορετικό προφίλ εκκεντροφόρων

• Νέος χρονισμός βαλβίδων και νέα ελατήρια

• Ελαφρύτερα πιστόνια με νέο σχήμα

• Κωνικές τρύπες για τους πείρους

• Κοντύτεροι πείροι

• Βελτιωμένο design θαλάμου καύσης

• Νέος σχεδιασμός των διπλών μπεκ ψεκασμού

• Νέο κύκλωμα λίπανσης στροφάλου

• Νέες μπιέλες

• Διαφορετικά ρουλεμάν

• Νέος μονόδρομος συμπλέκτης με υποβοήθηση

• Νέο design στον τεντωτήρα των εκκεντροφόρων

• Νέο Ride by Wire

• Βελτιωμένο φιλτροκούτι

Εκτός τώρα από τη νέα μονάδα ECM το νέο Hayabusa εξοπλίζεται με ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου γκαζιού Ride By Wire, για γραμμικό έλεγχο παρόμοιο με των συστημάτων με ντίζα.

Ηλεκτρονικός οργασμός

Το Hayabusa του 2021 διαθέτει μονάδα μέτρησης αδρανειακών δυνάμεων IMU 6 αξόνων, που του επιτρέπει να φέρει μια πλειάδα ηλεκτρονικών βοηθημάτων με βελτιστοποιημένη συμπεριφορά ανάλογα με την κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας. Η Suzuki αποκαλεί την πλατφόρμα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων του Hayabusa «Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.)».

Η παραπάνω πλατφόρμα περιλαμβάνει:

• Ρυθμιζόμενο Cornering Traction Control (η Suzuki το αποκαλεί Motion Track Traction Control System) 10 επιπέδων, με δυνατότητα απενεργοποίησης

• Riding Modes (τα αποκαλεί Power Mode Selector, με αρκτικόλεξο PW) τριών επιπέδων

• Ηλεκτρονικό και ρυθμιζόμενο σε 2 επίπεδα shifter (πάνω και κάτω) που μπορεί να απενεργοποιηθεί

• Σύστημα ελέγχου σούζας Wheelie Control (Anti-lift Control System LF το αποκαλεί η Suzuki), ρυθμιζόμενο σε 10 επίπεδα, με δυνατότητα απενεργοποίησης

• Ρυθμιζόμενο φρένο κινητήρα σε 3 επίπεδα

• Κόφτης ταχύτητας (δεν είναι pit-limiter, αλλά σύστημα… αυτοελέγχου, περιορίζοντας την τελική σου)

• Launch Control System 3 επιπέδων, για γρήγορες εκκινήσεις

• Emergency Stop Signal, όπου τα φλας αναβοσβήνουν σε φρενάρισμα πανικού

• Suzuki Easy Start System, μίζα δηλαδή που θέλει μόνο ένα πάτημα, και συνεχίζει να γυρίζει μέχρι να βάλει μπροστά τον κινητήρα

• Low RPM Assist, σύστημα που ανεβάζει ελάχιστα στροφές κατά την απελευθέρωση του συμπλέκτη, ώστε να μην σβήσει ο κινητήρας από άγαρμπη χρήση

• Cruise Control System, για πιο άνετο ταξίδι

• Combined Brake System, σύστημα συνδυασμένης πέδησης

• Δικάναλο Cornering ABS (Motion Track Brake System) της Bosch

• Slope Dependent Control System, για αποτροπή ανύψωσης οπίσθιου τροχού σε φρενάρισμα σε κατηφόρα

• Hill Hold Control System, που ενεργοποιεί αυτόματα το πίσω φρένο για εύκολες εκκινήσεις από στάση σε ανηφόρες

Νέοι είναι οι εργονομικοί διακόπτες, νέα είναι και τα όργανα της μοτοσυκλέτας, διατηρώντας όμως την αισθητική των προηγούμενων, με 4 «ρολόγια» αναλογικών ενδείξεων –κοντέρ με μέγιστη ένδειξη 280, στροφόμετρο με κόκκινο στις 11.000, δείκτης καυσίμου και δείκτης θερμοκρασίας κινητήρα- σε συνδυασμό με μια μικρή TFT οθόνη τοποθετημένη στη μέση.

Σε αυτήν ο αναβάτης μπορεί να δει ενδείξεις Trip Computer, ενδείξεις ηλεκτρονικών βοηθημάτων, σχέση κιβωτίου, ρολόι και θερμοκρασία περιβάλλοντος. Δυστυχώς όχι, το Suzuki Hayabusa του 2021 ΔΕΝ περιλαμβάνει κανενός είδους συνδεσιμότητα, μια αρκετά αναχρονιστική πινελιά, την εποχή που ακόμα και scooter 150 κυβικών έρχονται με ανάλογη δυνατότητα.

Τρεις γενιές Hayabusa, παραταγμένες από την πρώτη του 1999 (αριστερά) ως την τρίτη (δεξιά) του 2021

Revalving στις αναρτήσεις

Το ανάποδο πιρούνι των 43 mm της KYB, καθώς και το πίσω αμορτισέρ της ίδιας εταιρείας παραμένουν πλήρως ρυθμιζόμενα, έχοντας δεχθεί νέο σετάρισμα, για καλύτερη επαφή με τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, για πιο γλυκιά λειτουργία και βελτιωμένο κράτημα. Σε συνδυασμό με το μακρύ μεταξόνιο και τα νέα ελαστικά BATTLAX HYPERSPORT S22 της Bridgestone, η Suzuki υποστηρίζει πως πέτυχε απαράμιλλη ευελιξία μαζί με κορυφαία σταθερότητα.

Νέα φρένα

Μπροστά βρίσκουμε τις κορυφαίες ακτινικές δαγκάνες Brembo Stylema, με 2 δίσκους, για απόλυτη πληροφόρηση μαζί με κτηνώδη δύναμη. Σημειώστε πως οι δίσκοι έχουν μεγαλώσει σε διάμετρο κατά 10 mm, για να φτάσουν τα 320 mm, ενώ διαθέτουν νέο μοτίβο στις τρύπες τους, για βελτιωμένη ψύξη.

Χρωματικοί συνδυασμοί

Το Suzuki Hayabusa του 2021 θα κυκλοφορήσει στους εξής τρεις χρωματικούς συνδυασμούς:

Μαύρο-χρυσό: B5L (Glass Sparkle Black / Candy Burnt Gold)

Ασημί-κόκκινο: B5M (Metallic Mat Sword Silver / Candy Daring Red)

Λευκό-μπλε: B5N (Pearl Brilliant White / Metallic Mat Stellar Blue)

Οι τρεις διαθέσιμοι χρωματισμού του νέου Hayabusa

JOIN US