ΜΟΤΟ ΑΝD BIKER ΜΑΪΟΣ-ΙΟΥΛΙΟΣ
ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ

KYMCO - Ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα στην παραγωγή το 2021! 29/11

  • img


Εν αρχή ήταν η SuperNEX, η ηλεκτρική σπορ μοτοσυκλέτα που έκανε το ντεμπούτο της στην EICMA 2018 με τυμπανοκρουσίες, αλλά και εμφανείς αποστάσεις από μια έκδοση παραγωγής. Εκείνη η μοτοσυκλέτα είχε εμφανιστεί σιωπηρά στη σκηνή, δε συνοδευόταν από βίντεο δράσης και έμοιαζε καθ’ όλα φιλόδοξη μα ουδόλως έτοιμη για παραγωγή.

Στον χρόνο που μεσολάβησε, ωστόσο, φαίνεται πως η KYMCO έκανε κάμποση δουλειά, έτσι στην ίδια έκθεση έναν χρόνο αργότερα εμφανίστηκε η γυμνή εκδοχή, RevoNEX, η οποία μπήκε στη σκηνή της παρουσίασης οδηγούμενη από άνθρωπο και εξοπλισμένη με κάποιες από τις τεχνολογίες που είχαν πρωτοανακοινωθεί για τη SuperNEX.

Από το στόμα του προέδρου της εταιρείας, Allen Ko, μαθαίνουμε πως η νέα ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της KYMCO είναι έτοιμη για παραγωγή και δη για τη γκάμα του 2021.

Σχετικά με τη μοτοσυκλέτα γνωρίζουμε λίγα πράγματα και όλα προέρχονται από την παρουσίασή της στην EICMA 2019. Αυτό σημαίνει πως ξέρουμε ότι επιταχύνει τα 0-100 km/h σε 3.9 δευτερόλεπτα, η τελική της ταχύτητα είναι 205 km/h και χρειάζεται συνολικά 11.8 δευτερόλεπτα από στάση για να τα πιάσει.

Η μοτοσυκλέτα διαθέτει εξατάχυτο κιβώτιο και συμπλέκτη, αλλά οι Ταϊβανοί μας πληροφορούν πως μέσα στην πόλη οι αλλαγές σχέσεων είναι προαιρετικές: απλά κουμπώνεις μια δευτέρα και έχεις δυνατή επιτάχυνση από στάση ως και τα 115 km/h. Ούτως ή άλλως, με άφθονη ροπή διαθέσιμη από πολύ χαμηλά, με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο μπορείς να ξεκινάς από το φανάρι. Η KYMCO το ονομάζει αυτό Electric Full-range Acceleration ή EFA.

Το πώς και τι ακριβώς συμβαίνει στην πράξη βέβαια θα το μάθουμε όταν με το καλό η μοτοσυκλέτα αποκτήσει σάρκα, οστά και press kit. Ως τότε μεταφέρουμε πληροφορίες και ερμηνεύουμε εικόνες, με πάσα επιφύλαξη πάντα.

 Ξέρουμε επίσης (και δε βλέπουμε την ώρα να το δοκιμάσουμε!) πως εξοπλίζεται με ένα ηχοσύστημα το οποίο μιμείται τον παραδοσιακό μοτοσυκλετιστικό ήχο. Πρόκειται για το Active Acoustic Motor (AAM) που χρησιμοποιεί μια γεννήτρια ήχων που συγχρονίζεται με τη μετάδοση του κινητήρα για να προσφέρει ρεαλιστικό ήχο. Είχε αναφερθεί για πρώτη φορά πέρυσι στην παρουσίαση του SuperNEX και φαίνεται πως φτάνει η ώρα να το δούμε και στην παραγωγή.
Ακόμη, η RevoNEX θα συνοδεύεται από δύο ακόμη ηλεκτρονικά συστήματα. Το Full Engagement Performance (FEP) που στην πράξη αποτελείται από το ζεύγος traction control και ABS που εγγυάται περιορισμό της απώλειας πρόσφυσης του τροχού για δυνατές επιταχύνσεις και ασφάλεια.

Το δεύτερο κολπάκι της μοτοσυκλέτας ονομάζεται Adaptive Machine Personality (AMP) και πίσω από τις φαντεζί εκφράσεις περιγράφει κάτι που μοιάζει με τις γνωστές μας riding modes. Η μοτοσυκλέτα θα διαθέτει τέσσερεις ρυθμίσεις για το AMP: Poised, Assertive, Bold, Extreme, οι οποίες αλλάζουν τον τρόπο απόδοσης. Αν και δεν εξηγούνται αναλυτικά, στην πράξη πρέπει απλά να είναι στάθμες απόδοσης του κινητήρα, κάτι σαν τις επιλογές χαρτογράφησης που συναντάμε πλέον στις περισσότερες συμβατικές μοτοσυκλέτες, μόνο που εδώ προτιμάται μια πιο σύγχρονη και λογοτεχνική περιγραφή από τα συνήθη sport, urban, touring, rain, track κ.ο.κ.

Ατυχώς, κάποιες βασικές πληροφορίες που θα θέλαμε να έχουμε - απόδοση κινητήρα, χωρητικότητα μπαταριών, αυτονομία, χρόνος φόρτισης και βάρος μοτοσυκλέτας γι’ αρχή - δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.
Για να συμβεί αυτό μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε περίπου έναν χρόνο, καθώς η επίσημη ανακοίνωση μιλά για παραγωγή το 2021. Αυτό σημαίνει πως άνετα θα περιμέναμε την τελική έκδοση σε ένα από τα μεγάλα σαλόνια του 2020, ή την Intermot στην Κολωνία ή την EICMA στο Μιλάνο.

Βέβαια, για τις αναρτήσεις της Ohlins και τα πανέμορφα ακτινικά Brembo δε θα παίρναμε και όρκο πως θα φτάσουν στην έκδοση παραγωγής.
Όπως και να έχει πάντως, εφόσον η KYMCO όντως παράξει τη RevoNEX όπως μας υποσχέθηκε το αφεντικό της και με τα στοιχεία που είχε η μοτοσυκλέτα της EICMA, τότε άνετα μπορούμε να μιλάμε για μια μικρή επανάσταση. Σε σύγκριση με ό,τι ηλεκτρικό κυκλοφορεί εκεί έξω σήμερα, αυτή η πρόταση δείχνει ικανή να κάνει μια τεράστια διαφορά από τον ανταγωνισμό και, αν συνοδευτεί κι από μια τιμή που να μη θυμίζει χειροποίητο custom περιορισμένης παραγωγής (όπως όλες οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες σήμερα δηλαδή), τότε θα μπορούμε να μιλάμε για μια νέα αρχή στον κόσμο της δίτροχης ηλεκτροκίνησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 29/11

    KYMCO - Ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα στην παραγωγή το 2021!

    Εν αρχή ήταν η SuperNEX, η ηλεκτρική σπορ μοτοσυκλέτα που έκανε το ντεμπούτο της στην EICMA 2018 με τυμπανοκρουσίες, αλλά και εμφανείς αποστάσεις από μια έκδοση παραγωγής. Εκείνη η μοτοσυκλέτα είχε εμφανιστεί σιωπηρά στη σκηνή, δε συνοδευόταν από βίντεο δράσης και έμοιαζε...

  • 2018 BOLT APPSCOOTER 20/7

    Bolt AppScooter: Η Tesla της… μοτοσυκλέτας!

    Μια σπουδή για την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα του αύριο παρουσιάζει η νεοσύστατη εταιρεία Bolt και αφορά ένα scooter με τεχνολογίες διασυνδεσιμότητας και ηλεκτροκίνηση με αυτονομία έως 400 km!

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 21/11

    Carbongatto - Oύτε μοτοσυκέτα

    Από την Ρωσία μας έρχεται το πρωτότυπο ενός “εξωτικού” e-δίτροχου, που δεν κατατάσσεται εύκολα σε κάποια κατηγορία.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 21/11

    SYM - To νέο Joymax Z 250 έφτασε στην ελληνική αγορά!

    Η νέα πρόταση της SYM στα scooter 250 κυβικών λέγεται Joymax Ζ, κι έρχεται για να προσφέρει ευελιξία, άνεση και πρακτικότητα μέσα από ένα στιβαρό, πολυτελές σύνολο, κι όλα αυτά σε προσιτή τιμή.

  • NEA MONTEΛΑ 12/11

    EICMA 2019 - Husqvarna Vitpilen 401 2020

    Για το 2020, το Vitpilen 401 διαθέτει νέο υποπλαίσιο, ανασχεδιασμένο και μακρύτερο κατά 4 εκατοστά, για μεγαλύτερη άνεση συνεπιβάτη. Παράλληλα διαθέτει νέο φινίρισμα, με μπρονζέ πινελιές.

  • NEA MONTEΛΑ 12/11

    ΕICMA - Nέα Orcal SK01 & SK03

    Η γκάμα της Γαλλικής Orcal μεγαλώνει και επεκτείνεται σε πιο σύγχρονες σχεδιαστικές νόρμες. Τη γνωρίσαμε στην Ελλάδα από τα γοητευτικότατα Astor, Sirio, Sprint και NK01, και τώρα στην EICMA η εταιρεία παρουσίασε τα δύο νέα της μοντέλα.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 11/11

    EICMA - Piaggio Medley 2020

    Μπορεί τα Beverly και Liberty να μην ανανεώθηκαν για το 2020, αντίθετα όμως το Medley δέχθηκε πολλές αλλαγές, κι έγινε πιο δυνατό, πιο χρηστικό, πιο τεχνολογικά προηγμένο και πιο ποθητό. Παράλληλα, η Piaggio παρουσίασε και την έκδοση Medley S με sport εμφάνιση και σύστημα...

  • NEA MONΤΕΛΑ 11/11

    EICMA - Benelli TRK 502 X 2020

    To TRK 502 X της Benelli δέχθηκε αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα για το 2020, ώστε να παρέχει ακόμα μεγαλύτερο Value for money, περισσότερη χρηστικότητα και μεγαλύτερη άνεση, ενώ παράλληλα έγινε και πιο όμορφο.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 11/11

    EICMA – Yamaha Tricity 300

    Tον Οκτώβριο το είδαμε στο Tokyo Motor Show, χωρίς όμως η Yamaha να αποκαλύπτει οποιοδήποτε στοιχείο για αυτό, περιμένοντας το Μιλάνο. Η ώρα έφτασε λοιπόν και η τελευταία προσθήκη των τριών διαπασών στα τρίτροχα, μια κατηγορία στην οποία ποντάρει πολλά, είναι γεγονός!

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 8/11

    EICMA - KTM 390 Adventure

    Επιτέλους! Μετά από τόσες spy pics και μετά από τόση αναμονή, το KTM 390 Adventure παρουσιάστηκε επίσημα σε μορφή παραγωγής στην EICMA 2019! Μια μοτοσυκλέτα που έχει τη δύναμη να γράψει τρελές πωλήσεις, καθώς φέρνει πρωτόγνωρη τεχνολογία και επιδόσεις κορυφής, στα Adventure...

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 8/11

    EICMA – Honda SH150i 2020

    Μια μεγάλη σε έκταση ανανέωση επιφύλασσε η Honda για το SH150i του 2020 που παρουσιάστηκε στα πλαίσια της EICMA.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 8/11

    EICMA – Brixton Crossfire 500 & Crossfire 500 X

    Πέρσι η Brixton μας προετοίμασε με ένα πρωτότυπο, φέτος ήρθε ή ώρα του μοντέλου παραγωγής, σε δύο εκδόσεις παρακαλώ, με τον πρώτο δικύλινδρο -και μεγαλύτερο σε κυβισμό- κινητήρα στην γκάμα της Brixton μέχρι τώρα. Crossfire 500 / X!

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 31/10

    SYM - Το νέο DRG 160i θα παρουσιαστεί στην EICMA

    Επίθεση στην πόλη προαναγγέλλει η SYM ενόψει EICMA, με ένα ολοκαίνουργιο σκούτερ 160 cc που υπόσχεται σπορ συμπεριφορά, άφθονη πρακτικότητα και οικονομία.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 31/10

    To TriTown της Yamaha στη πιο απαιτητική δοκιμασία!

    Το ηλεκτρικό τρίκυκλο πατίνι με δύο μπροστινούς τροχούς που πλαγιάζουν ετοιμάζεται να βγει στους δρόμους και η αρχή θα γίνει από την Ιαπωνία.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 24/10

    BMW Motorrad - Θα παρουσιάσει νέo e-scooter στο Μιλάνο;

    Για την BMW Motorrad, το κεφάλαιο e-scooter δεν είναι κάτι νέο, καθότι από το 2013 έχει παρουσιάσει το C-Evolution, ένα ηλεκτροκίνητο scooter το οποίο δεν έμεινε απλά ως έκθεμα, αλλά λανσαρίστηκε σε επιλεγμένες αγορές.