KTM 990 Duke R: Αγωνιστικό ντεμπούτο στο Moto America


Στα μέσα Αυγούστου η ΚΤΜ έτρεξε ένα πρωτότυπο 990 Duke R στην κατηγορία Super Hooligan του αμερικανικού πρωταθλήματος.

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 5/9/2024

Η περσινή παρουσίαση του 990 Duke γέννησε αυτομάτως φήμες για μια ανάλογη έκδοση R και αυτές εντάθηκαν τον περασμένο Μάιο όταν αποκαλύφθηκε η supersport παραλλαγή 990 RC R.

Στο μεταξύ, σχετικά αθόρυβα η ΚΤΜ πήγε στα μέσα Αυγούστου με μια Development Team (Ομάδα Ανάπτυξης) και έτρεξε στον αγώνα Mid-Ohio του πρωταθλήματος Moto America στην κατηγορία Super Hooligan - όπου κανονικά η ΚΤΜ συμμετέχει με 890 Duke R - με αναβάτη τον Chris Fillmore, στέλεχος του KTM Group North America και πρώην αγωνιζόμενο που έχει εκπροσωπήσει επιτυχώς την ΚΤΜ στην ανάβαση του Pikes Peak.

Στη διάρκεια του φετινού Καλοκαιριού και πριν από τον αγώνα η ΚΤΜ είχε ήδη καταθέσει σε ευρωπαϊκές αρχές έγγραφα έγκρισης για το 990 Duke R, αποκαλύπτοντας μέγιστη απόδοση 128 hp και την ίδια ροπή με το βασικό 990 Duke στα 10.5 kgm.

Πρόκειται για τα ίδια ακριβώς νούμερα που ανακοίνωσε η ΚΤΜ για το 990 RC R, οπότε εύκολα αντιλαμβανόμαστε πως η R έκδοση του 990 Duke πιθανότατα θα φορά τον κινητήρα του RC R. Μόνο που η διαφορά δεν περιορίζεται απλώς σε πέντε επιπλέον άλογα.

Μια ένδειξη πως στα σωθικά του κινητήρα πρέπει να έχουν γίνει πολλές αλλαγές είναι το γεγονός πως η μέγιστη ροπή στο 990 Duke αποδίδεται στις 6,750 rpm ενώ στο 990 Duke R η ανάλογη κορύφωση έρχεται αρκετά ψηλότερα στις 10,500. Για την ισχύ η ΚΤΜ δεν έχει αποκαλύψει σε ποιες στροφές μεγιστοποιείται, αλλά δεν αποκλείεται η επιπλέον ιπποδύναμη να αποδίδεται επίσης ψηλότερα από τις 9,500 rpm του 990 Duke.

Εξωτερικώς το 990 Duke R που αγωνίστηκε στις ΗΠΑ δείχνει μια πρώτη διαφορά στα μπροστινά φρένα όπου βλέπουμε δύο μαύρες Brembo Stylema - που δεν έχει το απλό μοντέλο - με πιρούνι που πρέπει να είναι το Apex Pro της WP.

Λογικά θα υπάρχουν αρκετές ακόμη διαφορές μεταξύ των δύο εκδόσεων και πλέον περιμένουμε να δούμε το νέο 990 Duke R που λογικά θα παρουσιαστεί φέτος ως μοντέλο 2025.

Για την ιστορία, ο Fillmore εγκατέλειψε από συμπλέκτη τον πρώτο αγώνα στο Mid-Ohio ενώ ήταν στην πέμπτη θέση και τερμάτισε τρίτος στο δεύτερο αγωνιστικό σκέλος. Το αποτέλεσμα ωστόσο δεν έχει καμιά επίσημη υπόσταση για το πρωτάθλημα, καθώς η μοτοσυκλέτα δεν είναι ακόμη ομολογκαρισμένη ως προβλέπουν οι κανονισμοί.

Πηγή: Moto America