Honda EM1 e: 2023


Το πρώτο ηλεκτρικό δίκυκλο της Honda για την ευρωπαϊκή αγορά είναι γεγονός

  • ΣΠΥΡΟΣ ΤΣΑΝΤΗΛΑΣ
  • 15/5/2023

Τον περασμένο Σεπτέμβριο η Honda αποκάλυψε το πλάνο για τη μετάβαση στην Ηλεκτροκίνηση, σχεδιάζοντας να εισαγάγει στην Ευρώπη πάνω από δέκα ηλεκτρικά μοντέλα ως το 2025. Το πρώτο εξ αυτών παρουσιάστηκε δύο μήνες αργότερα στη διεθνή έκθεση του Μιλάνου, EICMA 2022, και ήταν το EM1 e:.

Το όνομά του είναι αυτοπεριγραφικό, καθώς τα αρχικά ΕΜ σημαίνουν Electric Moped, δηλαδή ηλεκτρικό μοτοποδήλατο, άρα η τελική του ταχύτητα είναι περιορισμένη στα 45 km/h. To “1” προφανώς δηλώνει πως αυτό είναι το πρώτο μοντέλο της σειράς και το “e:” έρχεται να συμπληρώσει τον ηλεκτρικό του χαρακτήρα με ένα σύμβολο που στα επόμενα χρόνια θα βλέπουμε πολύ συχνά, καθώς ήδη το ίδιο γράμμα με την άνω και κάτω τελεία κοσμεί και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Honda.

Στο EM1 e: η Honda παρουσιάζει έναν ολοκαίνουργιο ηλεκτροκινητήρα που εδράζει στο κέντρο του πίσω τροχού αποδίδοντας μέση ισχύ 0.58 kW (0.8 hp) και μέγιστη 1.7 kW (2.3 hp), ενώη μέγιστη ροπή των 9.2 kgm εξασφαλίζει πως το μικρό ηλεκτρικό σκουτεράκι πόλης δεν έχει κανένα πρόβλημα να σκαρφαλώσει ανηφόρες με κλίση 10 μοιρών με έναν αναβάτη 75 κιλών στη σέλα του – κάτι που δεν είναι βέβαιο πως μπορεί να επιτύχει ένα παραδοσιακό τετράχρονο βενζινοκίνητο σκούτερ.

Η πηγή ενέργειας του EM1 e: είναι το Honda Mobile Power Pack e:, δηλαδή μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1.5 kWh (50.3 V, 29.4 Ah) που ζυγίζει περίπου 10 κιλά και μπορεί να αφαιρεθεί και να μεταφερθεί με το χερούλι της στο σπίτι για φόρτιση.

Με αυτή τη μπαταρία το σκούτερ μπορεί θεωρητικά να καλύψει κατά μέσο όρο 41.3 χιλιόμετρα, ενώ, σύμφωνα με τη Honda, χρειάζεται 160 λεπτά (2.7 ώρες) για να φορτίσει από 25% σε 75% σε μια απλή οικιακή παροχή. Αυτό μπορεί να γίνει με τη χρήση του φορτιστή 270W που συνοδεύει προαιρετικά το σκούτερ και ζυγίζει 5.3 κιλά, ενώ η Honda μας λέει πως η μπαταρία της είναι εγγυημένη για 2,500 κύκλους φόρτισης.

Η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα μπορεί επίσης να ρυθμιστεί στην ECON Mode, δηλαδή μια οικονομική στάθμη στην οποία η μέγιστη ισχύς περιορίζεται στους 1.2 ίππους και η αυτονομία ανεβαίνει λίγο στα θεωρητικά 48 χιλιόμετρα.

Αυτά βέβαια προκύπτουν από μετρήσεις της Honda, καθώς μας εξηγεί στο press kit πως οι αντίστοιχη μέτρηση κατά το πρότυπο WMTC Class 1 είναι 30 χιλιόμετρα – και γνωρίζουμε από εμπειρία πως αυτές οι μετρήσεις συνήθως είναι πιο αισιόδοξες από την πραγματικότητα.

Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο αφορά στη δυνατότητα που θα προσφέρει η Honda για χρονομίσθωση, ενοικίαση ή εγγραφή σε ένα συνδρομητικό πλάνο για το σκούτερ, μαζί με τον φορτιστή και τη μπαταρία Honda Mobile Power Pack e:. Σύμφωνα με το σχετικό δελτίο Τύπου της Honda, η δυνατότητα αυτή για την απόκτηση του EM1 e: θα εξαρτηθεί από την πολιτική της εκάστοτε αντιπροσωπείας, έτσι θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε αν και πώς θα λειτουργήσει κάτι τέτοιο στην Ελλάδα.

Στα δυναμικά του χαρακτηριστικά, το EM1 e: στήνεται γύρω από ένα ατσάλινο πλαίσιο με γεωμετρία παπιού (underbone), φορά τηλεσκοπικό πιρούνι 31 mm μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω, η σέλα του βρίσκεται σε χαμηλότατο ύψος 740 χιλιοστών και το βάρος του είναι μόλις 95 κιλά συμπεριλαμβανομένης και της μπαταρίας.

Φρενάρει με έναν δίσκο και μονοπίστονη δαγκάνα μπροστά και ταμπούρο πίσω, σε ένα σύστημα που υποστηρίζεται και από συνδυασμένη πέδηση (CBS) που ενεργοποιεί λίγο το μπροστινό φρένο όταν πατιέται η μανέτα του πίσω.

Οι τροχοί του είναι διαστάσεων 90/90-12 μπροστά και 100/90-10 πίσω, με τη μπροστινή ζάντα κατασκευασμένη από αλουμίνιο, ενώ η πίσω που φέρει και τον ηλεκτροκινητήρα από ένα υβριδικό σχέδιο με ατσάλι και αλουμίνιο.

Ο εξοπλισμός του περιλαμβάνει μια ψηφιακή οθόνη στα όργανα, παροχή φόρτισης USB Type-A, χώρο αποθήκευσης 3.3 λίτρων κάτω από τη σέλα, σχάρα μεταφοράς και πτυσσόμενα μαρσπιέ συνεπιβάτη, ενώ μπορεί να εξοπλιστεί επιπλέον προαιρετικά με μια κεντρική βαλίτσα 35 λίτρων.

Για το 2023 το Honda EM1 e: θα είναι διαθέσιμο σε τρεις χρωματισμούς, λευκό, ασημί και μαύρο ματ, ενώ η τιμή του για την ελληνική αγορά αναμένεται.

JOIN US