Honda CRF300L / Rally 2021: Μεγαλύτερος κινητήρας, περισσότερος εξοπλισμός


Η Honda παρουσίασε επίσημα τα CRFL του 2021 για την Ευρωπαϊκή αγορά και επιτέλους ξεκαθαρίσαμε τι θα γίνει με τον κυβισμό τους. Έτσι, στις χώρες της Ε.Ε. θα δούμε τα υπερκυβισμένα στα 286 κυβικά, CRF300L & CRF300 RALLY.

  • ΚΩΣΤΑΣ ΓΚΑΖΗΣ
  • 1/12/2020

Το CRF250L, που έκανε το ντεμπούτο του στην Ευρώπη το 2012, και το CRF250 Rally, που γνωρίσαμε για πρώτη φορά το 2017, στόχευαν και στοχεύουν σε μια πραγματικά On-Off εμπειρία, σε μικρά κυβικά, δίχως να κοστίζουν μια περιουσία όπως τα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού μοντέλα -όχι πως ήταν και φθηνά πάντως.

Το 2021 σημαδεύεται από σημαντικές αναβαθμίσεις και στα 2 προαναφερθέντα μοντέλα, με Euro 5 κινητήρα, που ανέβασε κυβικά στα 286, για να μην χάσει δύναμη λόγω των νέων προδιαγραφών.

Κι όχι μόνο δεν έχασε δύναμη, αλλά κέρδισε κιόλας, καθώς τα επίσημα νούμερα επιδόσεων κάνουν λόγω για 27 hp / 8.500 rpm και για 2,3 kgm / 6.750 rpm, κάτι που μεταφράζεται σε 10% αυξημένη ιπποδύναμη και σε 18% αυξημένη ροπή από πριν.

Η αναπνοή του κινητήρα βελτιώθηκε χάρη σε νέο χρονισμό στους εκκεντροφόρους, και σε βελτιωμένα συστήματα εισαγωγής και εξαγωγής.

Οι πρώτες πέντε σχέσεις είναι κοντύτερες για περισσότερο νεύρο, ενώ η 6η μακρύτερη για άνετο ταξίδι.

Νέος είναι ο συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση, που προσφέρει 20% πιο εύκολο τράβηγμα στη μανέτα.

Ανασχεδιασμένα είναι το ημί-κλειστό σωληνωτό πλαίσιο, το αλουμινένιο ψαλίδι και to κάτω μέρος της τιμονόπλακας, συνεισφέροντας σε μικρότερο βάρος κατά 4 κιλά, και με βελτιωμένη ισορροπία όσον αφορά στην ακαμψία -με περισσότερες πλευρικές στρέψεις για βελτιωμένη πληροφόρηση.

Διαφορετική είναι και η γεωμετρία, με μεγαλύτερες διαδρομές αναρτήσεων (10 mm μπροστά και 20 mm πίσω στο CRF300L και 10mm μπροστά για το CRF300 RALLY), και αυξημένη ελάχιστη απόσταση από το έδαφος.

Τα νέα πλαστικά είναι πιο αιχμηρά σε design, ενώ πιο λεπτό είναι το ρεζερβουάρ των 7,8 λίτρων -αλλά και η σέλα-, και νέος ο ευανάγνωστος ψηφιακός LCD πίνακας οργάνων.

Βελτιωμένη είναι η θέση οδήγησης, για καλύτερο έλεγχο, με το τιμόνι να έχει έρθει ελαφρώς προς τα πίσω, τα μαρσπιέ να έχουν χαμηλώσει και μετακομίσει πιο πίσω, ενώ το ύψος σέλας είναι κατά 5mm ψηλότερο στα 880mm.

Όσον αφορά στο CRF300 RALLY, η σέλα του έχει έρθει 10 mm χαμηλότερα, στα 885 mm, ενώ το ρεζερβουάρ του μεγάλωσε σε χωρητικότητα κατά 2,7 λίτρα, στα 12,8 συνολικά. Το τιμόνι έχει βαρίδια εσωτερικά, για μείωση των κραδασμών, ενώ και τα μαρσπιέ έχουν εσωτερικά ελαστικά παρεμβύσματα. Παράλληλα, και τα LED φλας έχουν ελαστικές βάσεις πλέον, για αυξημένη αξιοπιστία και αντοχή.