ΜΟΤΟ ΑΝD BIKER ΜΑΪΟΣ-ΙΟΥΛΙΟΣ
2018 BOLT APPSCOOTER

Bolt AppScooter: Η Tesla της… μοτοσυκλέτας! 20/7

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι που αφορά μόνον το χώρο του αυτοκινήτου, αλλά γενικότερα τη μετακίνηση του αύριο (mobility), αλλά και το χώρο της μοτοσυκλέτας. Πολλές είναι οι σοβαρές προσπάθειες που έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση στο πλαίσιο της «καθαρής» μετακίνησης στις πόλεις του αύριο, ενώ ήδη τα σύγχρονα συστήματα διασυνδεσιμότητας βρίσκουν ήδη εφαρμογή. Αλήθεια πώς θα σας φαινόταν ένα scooter με ηλεκτροκινητήρα 7 Kw, οι μπαταρίες του οποίου θα μπορούν να φορτίζουν κατά την πέδηση (KERS), με τελική 95 km/h και αυτονομία έως 400 km; 

E, λοιπόν, το scooter αυτό έρχεται από την Ολλανδία, τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης σε ηλεκτρικά δίκυκλα πόλης και από τη νεοσύστατη εταιρεία Bolt που χαρακτηρίζει το περί ου ο λόγος AppScooter ως «Tesla των δύο τροχών».

Το Bolt AppScooter

Αντίστοιχες προτάσεις φαινομενικά υπάρχουν πολλές, ειδικά όταν περιοριζόμαστε σε οχήματα πόλης με φραγή στα 45 km/h ώστε να χαρακτηρίζονται από τον Νόμο ως μοτοποδήλατα και όχι ως μοτοσυκλέτες, με τα όποια πλεονεκτήματα φέρει αυτό – όπως οδήγηση με δίπλωμα αυτοκινήτου σε πολλές χώρες της Ε.Ε. Ωστόσο η Bolt καταφέρνει να ξεχωρίσει και μάλιστα για περισσότερους από έναν λόγους.

Ας ξεκινήσουμε από το σημείο που προβάλλει ως πρώτο η ίδια η Bolt, την εξήγηση της ονομασίας του σε AppScooter. Σήμερα δεν είναι πρωτότυπη η δυνατότητα σύνδεσης μιας μοτοσυκλέτας με smartphone μέσω Bluetooth. Εύκολα φανταζόμαστε πως σε μερικά χρόνια θα είναι τόσο κοινός τόπος όπως τα δισκόφρενα και το ABS – που κάποτε ήταν σπάνιες τεχνολογίες αιχμής.

Η γραμμή παραγωγής του Bolt AppScooter

Για τη Bolt, ωστόσο, η σύνδεση πάει σε άλλο επίπεδο, διότι εδώ στην ουσία η 7-ιντση οθόνη αφής του σκούτερ τρέχει όλες τις Android εφαρμογές με ασφάλεια και ο αναβάτης μπορεί να τις χειρίζεται από τα κουμπιά στο τιμόνι και φυσικά τον πίνακα οργάνων του, χωρίς ποτέ να βγει το κινητό από την τσέπη.

Η Bolt θεωρεί ότι αυτό εγγυάται πως κανένας δε θα ξαναοδηγήσει με το κινητό στο χέρι, ενώ προσθέτει και ένα παραπάνω επίπεδο ασφάλειας ισχυριζόμενη πως οι παρεμβατικές εφαρμογές (κλήσεις και λοιπές ειδοποιήσεις) δε θα περνούν στην οθόνη του σκούτερ παρά μόνο όταν αυτό είναι ασφαλές. Αν αυτό σημαίνει ένα απλό φίλτρο ταχύτητας ή κάτι περισσότερο θα πρέπει να περιμένουμε να το μάθουμε στην πράξη.

Ρετρό design για το Bolt AppScooter

Πλαίσιο δεν υπάρχει, τουλάχιστον όχι με τη συμβατική έννοια. Όλη η κατασκευή χτίζεται γύρω από ένα μονοκόκ σώμα, όπως ακριβώς συμβαίνει με το αλουμινένιο σώμα μιας Vespa, μόνο που εδώ είναι κατασκευασμένο ένα ειδικό συνθετικό υλικό που ουσιαστικά βασίζεται σε πολυουρεθάνη ενισχυμένη με υαλόνημα. Εν ολίγοις, όλο το AppScooter είναι το αυτοφερόμενο πλαίσιό του και η Bolt δηλώνει πως όχι μόνο είναι πολύ ελαφρύ (80 kg ετοιμοπόλεμο ζυγίζει το σκούτερ), αλλά είναι και εξαιρετικά ανθεκτικό.

Το κέντρο βάρους συγκεντρώνεται χαμηλά, αφού οι μπαταρίες του στρώνονται στο πάτωμα. Εκεί θα βρούμε χώρο για 6 στοιχεία NCR18650B της Panasonic, το καθένα των οποίων έχει χωρητικότητα 856 Wh στα 50 V. Οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν είτε συνδέοντας το AppScooter απευθείας στην πρίζα με το έξι μέτρων καλώδιο που έχει ενσωματωμένο, ή απλά να αφαιρεθούν και να φορτιστούν σε οποιοδήποτε άλλο σημείο – φανταζόμαστε με τον έξτρα φορτιστή τους. Κύκλωμα ταχείας φόρτισης προσφέρεται ως έξτρα.

Μέχρι 400 km η αυτονομία του Bolt AppScooter

Ο ηλεκτροκινητήρας του βρίσκεται επίσης χαμηλά, ακριβώς μπροστά από τον πίσω τροχό και μεταδίδει την κίνηση μέσω ιμάντα. Η Bolt προσφέρει τρεις επιλογές με μέγιστη ισχύ 2, 4 ή 7 kW (2.7, 5.4 και 9.4 hp αντιστοίχως) και επαναφόρτιση κατά την πέδηση (regenerative braking ή KERS). Η τελική του ταχύτητα είναι επίσης θέμα επιλογής, καθώς μπορεί να είναι 25, 45, 50, 70 ή 95 km/h.

Η αυτονομία του εξαρτάται, προφανώς, από τον αριθμό μπαταριών που θα φέρει. Η κάθε μία μπορεί να στηρίξει μέχρι 70 km αυτονομίας, άρα με το μέγιστο των 6 που μπορεί να πάρει μιλάμε για αυτονομία άνω των 400 km. Εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο.

Η Bolt έχει εξοπλίσει το σκούτερ της με αλουμινένια μονόμπρατσα μπροστά και πίσω, δισκόφρενα και χυτούς αλουμινένιους τροχούς 12 ιντσών.

Ο ηλεκτροκινητήρας του βρίσκεται χαμηλά, ακριβώς μπροστά από τον πίσω τροχό και μεταδίδει την κίνηση μέσω ιμάντα

Μπορεί κανείς να το παραγγείλει σε αμέτρητους συνδυασμούς χρωμάτων, υπάρχει μια σχετική λίστα με βασικά αξεσουάρ, αλλά το καλύτερο απ’ όλα είναι ο αποθηκευτικός του χώρος. Έχοντας τα πάντα – συμπεριλαμβανομένου και του πίσω αμορτισέρ – χαμηλά, μένει άφθονος χώρος κάτω από τη σέλα που φτάνει ως τα 65 λίτρα, ενώ η Bolt διαφημίζει πως χωράει ολόκληρο κασόνι μπύρες! Και επειδή μάλλον δεν κάνει καθόλου πλάκα, στα έξτρα προσφέρεται ψύξη του αποθηκευτικού χώρου για να κρατά τις μπύρες δροσερές, ή θέρμανση στην περίπτωση μεταφοράς πίτσας (που λέει πως χωράει) ή άλλου ζεστού φαγώσιμου. Μήπως εδώ κοιτάμε ευθεία προς ενδιαφερόμενους επαγγελματίες διανομείς;

Και για το τέλος, ας μιλήσουμε λίγο και για τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά του AppScooter, τα οποία ξεκινούν από τα τετριμμένα LED φώτα παντού, μα συνεχίζουν πιο δυναμικά: GPS (και GLONASS και Galileo) και συνδεσιμότητα GPRS, 3G, 4G, Bluetooth και WiFi, όλα στον στάνταρ εξοπλισμό.

Το Ολλανδικό σκούτερ είναι από μόνο του ικανό να επικοινωνήσει με το Διαδίκτυο, παίρνει ενημερώσεις Over-The-Air και έχει το δικό του πρόγραμμα πλοήγησης (ή εναλλακτικά χρησιμοποιείτε αυτό του κινητού σας). Τέλος, είναι εξοπλισμένο με κάμερες μπρος-πίσω, ικανές να τραβήξουν βίντεο και φωτογραφίες, αλλά και δύο ηχεία 6 W για να παίζουν μουσική, κλήσεις ή ο,τιδήποτε άλλο – όπως να ντύσουν την άηχη κύλιση του ηλεκτρικού σκούτερ με ό,τι ήχο κάνει κανείς κέφι: MotoGP, F1, τρένο, αεροπλάνο, ελέφαντας, ηλεκτρική σκούπα, χύτρα ταχύτητας, το Millenium Falcon, κυριολεκτικά ό,τι να ΄ναι. Πρακτικά, το μόνο που δεν μας έχει πει ακόμη η Bolt είναι αν μπορούμε να παίζουμε Candy Crash πάνω στα όργανά του.

Η Bolt πρωτοξεκίνησε το 2015 να στήνει την επιχείρησή της προσφέροντας μέσω crowdfunding τη δυνατότητα, όχι να αποκτήσεις το AppScooter, μα να επενδύσεις στην ίδια την εταιρεία. Φαίνεται πως η πρότασή της ήταν πειστική, καθώς έχει ήδη εξασφαλίσει μερικά εκατομμύρια ευρώ και το πλάνο της φαίνεται να εξελίσσεται σύμφωνα με το πρόγραμμα.

Η modular γραμμή παραγωγής ολοκληρώνεται και μέσα στους ερχόμενους μήνες θα ξεκινήσει η παραγωγή της πρώτης σειράς AppScooter. Η σειρά αυτή είναι ήδη προπωλημένη και λογικά με την εκκίνηση της παραγωγής θα ανοίξει και δεύτερος γύρος προπαραγγελιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • NEA MONTEΛΑ 12/11

    EICMA 2019 - Husqvarna Vitpilen 401 2020

    Για το 2020, το Vitpilen 401 διαθέτει νέο υποπλαίσιο, ανασχεδιασμένο και μακρύτερο κατά 4 εκατοστά, για μεγαλύτερη άνεση συνεπιβάτη. Παράλληλα διαθέτει νέο φινίρισμα, με μπρονζέ πινελιές.

  • 2018 BOLT APPSCOOTER 20/7

    Bolt AppScooter: Η Tesla της… μοτοσυκλέτας!

    Μια σπουδή για την ηλεκτρική μοτοσυκλέτα του αύριο παρουσιάζει η νεοσύστατη εταιρεία Bolt και αφορά ένα scooter με τεχνολογίες διασυνδεσιμότητας και ηλεκτροκίνηση με αυτονομία έως 400 km!

  • NEA MONTEΛΑ 12/11

    ΕICMA - Nέα Orcal SK01 & SK03

    Η γκάμα της Γαλλικής Orcal μεγαλώνει και επεκτείνεται σε πιο σύγχρονες σχεδιαστικές νόρμες. Τη γνωρίσαμε στην Ελλάδα από τα γοητευτικότατα Astor, Sirio, Sprint και NK01, και τώρα στην EICMA η εταιρεία παρουσίασε τα δύο νέα της μοντέλα.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 11/11

    EICMA - Piaggio Medley 2020

    Μπορεί τα Beverly και Liberty να μην ανανεώθηκαν για το 2020, αντίθετα όμως το Medley δέχθηκε πολλές αλλαγές, κι έγινε πιο δυνατό, πιο χρηστικό, πιο τεχνολογικά προηγμένο και πιο ποθητό. Παράλληλα, η Piaggio παρουσίασε και την έκδοση Medley S με sport εμφάνιση και σύστημα...

  • NEA MONΤΕΛΑ 11/11

    EICMA - Benelli TRK 502 X 2020

    To TRK 502 X της Benelli δέχθηκε αναβάθμιση σε όλα τα επίπεδα για το 2020, ώστε να παρέχει ακόμα μεγαλύτερο Value for money, περισσότερη χρηστικότητα και μεγαλύτερη άνεση, ενώ παράλληλα έγινε και πιο όμορφο.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 11/11

    EICMA – Yamaha Tricity 300

    Tον Οκτώβριο το είδαμε στο Tokyo Motor Show, χωρίς όμως η Yamaha να αποκαλύπτει οποιοδήποτε στοιχείο για αυτό, περιμένοντας το Μιλάνο. Η ώρα έφτασε λοιπόν και η τελευταία προσθήκη των τριών διαπασών στα τρίτροχα, μια κατηγορία στην οποία ποντάρει πολλά, είναι γεγονός!

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 8/11

    EICMA - KTM 390 Adventure

    Επιτέλους! Μετά από τόσες spy pics και μετά από τόση αναμονή, το KTM 390 Adventure παρουσιάστηκε επίσημα σε μορφή παραγωγής στην EICMA 2019! Μια μοτοσυκλέτα που έχει τη δύναμη να γράψει τρελές πωλήσεις, καθώς φέρνει πρωτόγνωρη τεχνολογία και επιδόσεις κορυφής, στα Adventure...

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 8/11

    EICMA – Honda SH150i 2020

    Μια μεγάλη σε έκταση ανανέωση επιφύλασσε η Honda για το SH150i του 2020 που παρουσιάστηκε στα πλαίσια της EICMA.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 8/11

    EICMA – Brixton Crossfire 500 & Crossfire 500 X

    Πέρσι η Brixton μας προετοίμασε με ένα πρωτότυπο, φέτος ήρθε ή ώρα του μοντέλου παραγωγής, σε δύο εκδόσεις παρακαλώ, με τον πρώτο δικύλινδρο -και μεγαλύτερο σε κυβισμό- κινητήρα στην γκάμα της Brixton μέχρι τώρα. Crossfire 500 / X!

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 31/10

    SYM - Το νέο DRG 160i θα παρουσιαστεί στην EICMA

    Επίθεση στην πόλη προαναγγέλλει η SYM ενόψει EICMA, με ένα ολοκαίνουργιο σκούτερ 160 cc που υπόσχεται σπορ συμπεριφορά, άφθονη πρακτικότητα και οικονομία.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 31/10

    To TriTown της Yamaha στη πιο απαιτητική δοκιμασία!

    Το ηλεκτρικό τρίκυκλο πατίνι με δύο μπροστινούς τροχούς που πλαγιάζουν ετοιμάζεται να βγει στους δρόμους και η αρχή θα γίνει από την Ιαπωνία.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 24/10

    BMW Motorrad - Θα παρουσιάσει νέo e-scooter στο Μιλάνο;

    Για την BMW Motorrad, το κεφάλαιο e-scooter δεν είναι κάτι νέο, καθότι από το 2013 έχει παρουσιάσει το C-Evolution, ένα ηλεκτροκίνητο scooter το οποίο δεν έμεινε απλά ως έκθεμα, αλλά λανσαρίστηκε σε επιλεγμένες αγορές.

  • NEA MONTEΛΑ 23/10

    Κawasaki W800 - Παρουσιάστηκε τρίτη έκδοση

    Παρουσιάστηκε στο Tokyo Motor Show η νέα βασική έκδοση του W800, για να συμπληρώσει την κλασσική τριάδα δίπλα στα Street και Café.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 23/10

    Yamaha - "Mισή" παρουσίαση Tricity 300 στο Tokyo Motor Show

    Η Yamaha παρουσίασε το νέο τρίτροχο scooter της, Tricity 300, στο Tokyo Motor Show, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει λεπτομέρειες και τεχνικά χαρακτηριστικά για αυτό, κάτι που θα πραγματοποιηθεί αργότερα, στην EICMA.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 18/10

    Kawasaki - Είναι επίσημο

    Το καλοκαίρι υπήρξε η είδηση σχετικά με την πρόθεση της Kawasaki να προσθέσει μια νέα, τρίτη έκδοση στην οικογένεια των W800, που απαριθμεί μέχρι στιγμής δύο μοντέλα, τα W800 Street και W800 Café.