ΜΟΤΟ ΑΝD BIKER ΜΑΪΟΣ-ΙΟΥΛΙΟΣ
2018 BOLT APPSCOOTER

Bolt AppScooter: Η Tesla της… μοτοσυκλέτας! 13/5/2018

  • img
  • img
  • img
  • img
  • img
  • img

Η ηλεκτροκίνηση δεν είναι κάτι που αφορά μόνον το χώρο του αυτοκινήτου, αλλά γενικότερα τη μετακίνηση του αύριο (mobility), αλλά και το χώρο της μοτοσυκλέτας. Πολλές είναι οι σοβαρές προσπάθειες που έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση στο πλαίσιο της «καθαρής» μετακίνησης στις πόλεις του αύριο, ενώ ήδη τα σύγχρονα συστήματα διασυνδεσιμότητας βρίσκουν ήδη εφαρμογή. Αλήθεια πώς θα σας φαινόταν ένα scooter με ηλεκτροκινητήρα 7 Kw, οι μπαταρίες του οποίου θα μπορούν να φορτίζουν κατά την πέδηση (KERS), με τελική 95 km/h και αυτονομία έως 400 km; 

E, λοιπόν, το scooter αυτό έρχεται από την Ολλανδία, τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης σε ηλεκτρικά δίκυκλα πόλης και από τη νεοσύστατη εταιρεία Bolt που χαρακτηρίζει το περί ου ο λόγος AppScooter ως «Tesla των δύο τροχών».


Το Bolt AppScooter


Αντίστοιχες προτάσεις φαινομενικά υπάρχουν πολλές, ειδικά όταν περιοριζόμαστε σε οχήματα πόλης με φραγή στα 45 km/h ώστε να χαρακτηρίζονται από τον Νόμο ως μοτοποδήλατα και όχι ως μοτοσυκλέτες, με τα όποια πλεονεκτήματα φέρει αυτό – όπως οδήγηση με δίπλωμα αυτοκινήτου σε πολλές χώρες της Ε.Ε. Ωστόσο η Bolt καταφέρνει να ξεχωρίσει και μάλιστα για περισσότερους από έναν λόγους.
Ας ξεκινήσουμε από το σημείο που προβάλλει ως πρώτο η ίδια η Bolt, την εξήγηση της ονομασίας του σε AppScooter. Σήμερα δεν είναι πρωτότυπη η δυνατότητα σύνδεσης μιας μοτοσυκλέτας με smartphone μέσω Bluetooth. Εύκολα φανταζόμαστε πως σε μερικά χρόνια θα είναι τόσο κοινός τόπος όπως τα δισκόφρενα και το ABS – που κάποτε ήταν σπάνιες τεχνολογίες αιχμής.

Η γραμμή παραγωγής του Bolt AppScooter

Για τη Bolt, ωστόσο, η σύνδεση πάει σε άλλο επίπεδο, διότι εδώ στην ουσία η 7-ιντση οθόνη αφής του σκούτερ τρέχει όλες τις Android εφαρμογές με ασφάλεια και ο αναβάτης μπορεί να τις χειρίζεται από τα κουμπιά στο τιμόνι και φυσικά τον πίνακα οργάνων του, χωρίς ποτέ να βγει το κινητό από την τσέπη.
Η Bolt θεωρεί ότι αυτό εγγυάται πως κανένας δε θα ξαναοδηγήσει με το κινητό στο χέρι, ενώ προσθέτει και ένα παραπάνω επίπεδο ασφάλειας ισχυριζόμενη πως οι παρεμβατικές εφαρμογές (κλήσεις και λοιπές ειδοποιήσεις) δε θα περνούν στην οθόνη του σκούτερ παρά μόνο όταν αυτό είναι ασφαλές. Αν αυτό σημαίνει ένα απλό φίλτρο ταχύτητας ή κάτι περισσότερο θα πρέπει να περιμένουμε να το μάθουμε στην πράξη.


Ρετρό design για το Bolt AppScooter

Πλαίσιο δεν υπάρχει, τουλάχιστον όχι με τη συμβατική έννοια. Όλη η κατασκευή χτίζεται γύρω από ένα μονοκόκ σώμα, όπως ακριβώς συμβαίνει με το αλουμινένιο σώμα μιας Vespa, μόνο που εδώ είναι κατασκευασμένο ένα ειδικό συνθετικό υλικό που ουσιαστικά βασίζεται σε πολυουρεθάνη ενισχυμένη με υαλόνημα. Εν ολίγοις, όλο το AppScooter είναι το αυτοφερόμενο πλαίσιό του και η Bolt δηλώνει πως όχι μόνο είναι πολύ ελαφρύ (80 kg ετοιμοπόλεμο ζυγίζει το σκούτερ), αλλά είναι και εξαιρετικά ανθεκτικό.
Το κέντρο βάρους συγκεντρώνεται χαμηλά, αφού οι μπαταρίες του στρώνονται στο πάτωμα. Εκεί θα βρούμε χώρο για 6 στοιχεία NCR18650B της Panasonic, το καθένα των οποίων έχει χωρητικότητα 856 Wh στα 50 V. Οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν είτε συνδέοντας το AppScooter απευθείας στην πρίζα με το έξι μέτρων καλώδιο που έχει ενσωματωμένο, ή απλά να αφαιρεθούν και να φορτιστούν σε οποιοδήποτε άλλο σημείο – φανταζόμαστε με τον έξτρα φορτιστή τους. Κύκλωμα ταχείας φόρτισης προσφέρεται ως έξτρα.


Μέχρι 400 km η αυτονομία του Bolt AppScooter

Ο ηλεκτροκινητήρας του βρίσκεται επίσης χαμηλά, ακριβώς μπροστά από τον πίσω τροχό και μεταδίδει την κίνηση μέσω ιμάντα. Η Bolt προσφέρει τρεις επιλογές με μέγιστη ισχύ 2, 4 ή 7 kW (2.7, 5.4 και 9.4 hp αντιστοίχως) και επαναφόρτιση κατά την πέδηση (regenerative braking ή KERS). Η τελική του ταχύτητα είναι επίσης θέμα επιλογής, καθώς μπορεί να είναι 25, 45, 50, 70 ή 95 km/h.
Η αυτονομία του εξαρτάται, προφανώς, από τον αριθμό μπαταριών που θα φέρει. Η κάθε μία μπορεί να στηρίξει μέχρι 70 km αυτονομίας, άρα με το μέγιστο των 6 που μπορεί να πάρει μιλάμε για αυτονομία άνω των 400 km. Εντυπωσιακό, αν μη τι άλλο.
Η Bolt έχει εξοπλίσει το σκούτερ της με αλουμινένια μονόμπρατσα μπροστά και πίσω, δισκόφρενα και χυτούς αλουμινένιους τροχούς 12 ιντσών.


Ο ηλεκτροκινητήρας του βρίσκεται χαμηλά, ακριβώς μπροστά από τον πίσω τροχό και μεταδίδει την κίνηση μέσω ιμάντα

Μπορεί κανείς να το παραγγείλει σε αμέτρητους συνδυασμούς χρωμάτων, υπάρχει μια σχετική λίστα με βασικά αξεσουάρ, αλλά το καλύτερο απ’ όλα είναι ο αποθηκευτικός του χώρος. Έχοντας τα πάντα – συμπεριλαμβανομένου και του πίσω αμορτισέρ – χαμηλά, μένει άφθονος χώρος κάτω από τη σέλα που φτάνει ως τα 65 λίτρα, ενώ η Bolt διαφημίζει πως χωράει ολόκληρο κασόνι μπύρες! Και επειδή μάλλον δεν κάνει καθόλου πλάκα, στα έξτρα προσφέρεται ψύξη του αποθηκευτικού χώρου για να κρατά τις μπύρες δροσερές, ή θέρμανση στην περίπτωση μεταφοράς πίτσας (που λέει πως χωράει) ή άλλου ζεστού φαγώσιμου. Μήπως εδώ κοιτάμε ευθεία προς ενδιαφερόμενους επαγγελματίες διανομείς;
Και για το τέλος, ας μιλήσουμε λίγο και για τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά του AppScooter, τα οποία ξεκινούν από τα τετριμμένα LED φώτα παντού, μα συνεχίζουν πιο δυναμικά: GPS (και GLONASS και Galileo) και συνδεσιμότητα GPRS, 3G, 4G, Bluetooth και WiFi, όλα στον στάνταρ εξοπλισμό.
Το Ολλανδικό σκούτερ είναι από μόνο του ικανό να επικοινωνήσει με το Διαδίκτυο, παίρνει ενημερώσεις Over-The-Air και έχει το δικό του πρόγραμμα πλοήγησης (ή εναλλακτικά χρησιμοποιείτε αυτό του κινητού σας). Τέλος, είναι εξοπλισμένο με κάμερες μπρος-πίσω, ικανές να τραβήξουν βίντεο και φωτογραφίες, αλλά και δύο ηχεία 6 W για να παίζουν μουσική, κλήσεις ή ο,τιδήποτε άλλο – όπως να ντύσουν την άηχη κύλιση του ηλεκτρικού σκούτερ με ό,τι ήχο κάνει κανείς κέφι: MotoGP, F1, τρένο, αεροπλάνο, ελέφαντας, ηλεκτρική σκούπα, χύτρα ταχύτητας, το Millenium Falcon, κυριολεκτικά ό,τι να ΄ναι. Πρακτικά, το μόνο που δεν μας έχει πει ακόμη η Bolt είναι αν μπορούμε να παίζουμε Candy Crash πάνω στα όργανά του.
Η Bolt πρωτοξεκίνησε το 2015 να στήνει την επιχείρησή της προσφέροντας μέσω crowdfunding τη δυνατότητα, όχι να αποκτήσεις το AppScooter, μα να επενδύσεις στην ίδια την εταιρεία. Φαίνεται πως η πρότασή της ήταν πειστική, καθώς έχει ήδη εξασφαλίσει μερικά εκατομμύρια ευρώ και το πλάνο της φαίνεται να εξελίσσεται σύμφωνα με το πρόγραμμα.
Η modular γραμμή παραγωγής ολοκληρώνεται και μέσα στους ερχόμενους μήνες θα ξεκινήσει η παραγωγή της πρώτης σειράς AppScooter. Η σειρά αυτή είναι ήδη προπωλημένη και λογικά με την εκκίνηση της παραγωγής θα ανοίξει και δεύτερος γύρος προπαραγγελιών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

  • SYM 18/7

    SYM TL 500 - Video: Δείτε τον πίνακα οργάνων και ακούστε το σε λειτουργία

    Δείτε σε walkaround video τα όργανα του SYM TL 500 2020, τα οποία περιλαμβάνουν 2 έγχρωμες οθόνες και σύστημα εναλλαγής "προσόψεων" (watch-faces) με πολλές-πολλές πληροφορίες.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 18/7

    Honda X-ADV 150 - Διέρρευσαν φωτογραφιές και video

    Tελικά οι φήμες επιβεβαιώθηκαν και η Honda παρουσιάζει σήμερα 18/7/2019 στο σαλόνι αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας GIIAS 2019 της Ινδονησίας το νέο X-ADV 150!

  • ΤVS 17/7

    TVS Apache RTR200 Fi E100 - Με καύσιμο την αιθανόλη

    Πέρυσι παρουσιάστηκε σε έκθεση της Ινδίας ως πρωτότυπο, από τώρα ωστόσο βρίσκεται κανονικότατα στις βιτρίνες των καταστημάτων, καίγοντας αιθανόλη.

  • ROYAL ENFIELD 17/7

    Royal Enfield Thunderbird X 2020 - Video

    "Συνελήφθη" σε δοκιμές η ανανεωμένη έκδοση του Thunderbird X, καθώς η Royal Enfield προσαρμόζει τη μοτοσυκλέτα της στις νέες προδιαγραφές εκπομπών της χώρας.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 16/7

    Honda Winner X 2020

    Στην Ελλάδα το GTR 150 αποτελεί έναν νεωτερισμό για το 2019, ωστόσο στις Ασιατικές αγορές έχει ήδη τρία χρόνια στο κουρμπέτι, έτσι η ανανέωσή του είναι κάτι παραπάνω από λογική.

  • KAWASAKI 25/6

    Kawasaki - Τετρακύλινδρο 250 που στροφάρει στις 20.000 σ.α.λ.!

    Η είδηση προέρχεται από τον Ιαπωνικό Τύπο και μιλά για έναν νέο τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 250 cc με τρελή απόδοση.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 24/6

    Bristol Motorcycles - Άλλη μια εταιρεία με νεορετρό μοντέλα

    Η Bristol Motorcycles είναι μια εταιρεία vintage μοτοσυκλετών με βάση τη Μανίλα. Διαθέτει μόλις 2 μοντέλα στη γκάμα της, το Classic 400i και το BR 400i που χρησιμοποιούν τον ίδιο κινητήρα της Hartford.

  • ΝΕΑ ΜΟΝΤΕΛΑ 18/6

    Quadro - To νέο Oxygen e-Scooter

    Η Quadro Vehicles παρουσίασε το Oxygen, ένα νέο ελαφρύ ηλεκτρικό scooter, με τελική ταχύτητα 70 χλμ/ώρα, αυτονομία 80 χιλιομέτρων με 2 μπαταρίες, και 5 χρόνια εγγύηση. Κερασάκι το γεγονός πως κατασκευάζεται στην Ε.Ε.

  • VESPA 13/5

    Vespa Sei Giorni II - Η δεύτερη έκδοση ενός επετειακού μοντέλου

    Πριν από δύο χρόνια, μια νέα επετειακή έκδοση προστέθηκε στην γκάμα των Vespa μοντέλων. Η Sei Giorni, που μεταφράζεται ως Six Days, απέτεινε φόρο τιμής σε ένα μοντέλο της εταιρείας, πάνω στο οποίο μια ομάδα Ιταλών αναβατών, απέσπασαν εννέα χρυσά μετάλλια στον αγώνα International...

  • KAWASAKI 8/5

    Kawasaki KLX 230 - Νέο on-off κατηγορίας "φτερού"

    Πράσινο μια φορά, λόγω του παραδοσιακού χρώματος της “Kawa” και “πράσινο” άλλη μια φορά, αφού όπως όλα δείχνουν, θα συμμορφώνεται με τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν στην πολιτεία της Καλιφόρνια.

  • COLOVE 7/5

    Colove 500F - Κινεζική εκδοχή... Honda

    Η Colove είναι μια νέα σχετικά εταιρεία που κατασκευάζει μοτοσυκλέτες στην Κίνα και προς το παρόν έχει στη γκάμα της δύο μοντέλα, τα 500Χ και 400Χ. Το νέο της μοντέλο ονομάζεται 500F και χαρακτηρίζεται από μια πολύ ύποπτη ομοιότητα με τη σειρά των Neo Sports Cafe της Honda...

  • HONDA 6/5

    Honda - Τετρακύλινδρο sport νεορετρό στα σχέδια;

    Σχέδια τα οποία κατέθεσε πρόσφατα η Honda προς κατοχύρωση, απεικονίζουν ένα γυμνό μοντέλο, με στοιχεία νεορετρό. Η μοτοσυκλέτα φέρει τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, ενώ το πλαίσιο της, ακολουθεί την σχεδιαστική φιλοσοφία της μονής ραχοκακαλιάς, σε συνδυασμό με πλάκες αλουμινίου...

  • KTM 3/5

    KTM - Το νέο 390 Duke σε δοκιμές

    Ένα σετ από κατασκοπευτικές φωτογραφίες δημοσίευσε το Ride Apart, στις οποίες και απεικονίζεται η νέα έκδοση του 390 Duke, σε διαδικασία δοκιμών. Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν στην Γερμανία και όπως μπορείτε να δείτε και εσείς...

  • KAWASAKI 2/5

    Kawasaki - Eξετάζει το ενδεχόμενο για sport τετρακύλινδρο 250!

    Κόκκινα στις 19.000 σ.α.λ., πως θα σας φαινόταν; Έχει υπάρξει προηγούμενο, όταν πριν από αρκετά χρόνια, οι ιάπωνες είχαν στην γκάμα τους τετρακύλινδρα (super)sport μοντέλα στο ¼ του λίτρου.

  • SYM 22/4

    SYM NH-X 125 - Έφτασε Ελλάδα!- Τιμή και Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Στην EICMA 2018 η SYM είχε παρουσιάσει ένα Streetfighter μοτοσυκλετάκι, με το όνομα NH-X 125. Τώρα, το μοντέλο έφτασε στην Ελλάδα, όπου κοστίζει 2.195 ευρώ. Μιλάμε για ένα όμορφο σχεδιαστικά γυνό μοντέλο, με χαρακτηριστικό διπλό προβολέα, με τις λάμπες η μία πάνω από την άλλη...