Ξεκινώντας με τα πιο πρόδηλα, ξεχωρίζουν οι αεροδυναμική, η καρίνα-εφαρμογή του ground effect και φυσικά ακραία... φτερά που προέρχονται άμεσα από το MotoGP. Ενδεικτικά, το μπροστινό φτερό, πλάτους 550 χλστ., δημιουργεί πέντε φορές περισσότερο φορτίο από του X Trenta.
Για να υπογραμμιστεί η τεχνολογική μεταφορά μεταξύ του κόσμου των πρωτότυπων και των... απλών θνητών, υπάρχει επίσης το ανθρακονημάτινο fairing, κατασκευασμένο με τις ίδιες διαδικασίες με το MotoGP, το οποίο - σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται η Aprilia - πενταπλασιάζει το κατακόρυφο φορτίο στην ευθεία και το τριπλασιάζει στις στροφές σε σχέση πάντα με το X Trenta.
Κάτω από το.. δέρμα, βρίσκουμε δύο ακρογωνιαίους λίθους της Aprilia: το πλαίσιο αλουμινίου και τον κινητήρα V4 1.099 κ.εκ., ο οποίος έλαβε «αναζωογονητική» θεραπεία από τους γκουρού του αγωνιστικού τμήματος της Aprilia. Χάρη σε συγκεκριμένο σετάρισμα, αυξημένο λόγο συμπίεσης, φίλτρο αέρα υψηλής διαπερατότητας Sprint Filter και την εξάτμιση τιτανίου από την SC Project, η ισχύς φτάνει τους 230 ίππους στις 13.500 στροφές και η ροπή τα 13 κιλά στις 11.000.
Με την αναβάθμιση του κινητήρα, το πλαίσιο και τα περιφερειακά σίγουρα δεν θα μπορούσαν να μείνουν πίσω και έτσι το ex3ma είναι εξοπλισμένο με αναρτήσεις Ohlins με ειδική ρύθμιση και σύστημα πέδησης της Brembo το υψηλότερο επίπεδο, με δαγκάνες GP4 MS με αγωνιστικά τακάκια Z04 και δίσκους φρένων στα 330 χλστ.
Οι ζάντες από ανθρακονήματα βελτιώνουν το χειρισμό και την απόδοση, καθώς μειώνουν και το βάρος που φτάνει τα 165 μόλις κιλά. Τα ελαστικά είναι τα ίδια slicks που χρησιμοποιούνται στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike: εμπρός SC1 με μέγεθος 125/70 και πίσω SCX με μέγεθος 200/65).
Προφανώς, η διαχείριση της προαναφερθείσας απόδοσης δεν απεφίεται μόνο στο δεξιό καρπό του τυχερού ιδιοκτήτη, αλλά και στην προηγμένη σουίτα οδηγικών βοηθημάτων αγωνιστικού στυλ, δηλαδή της μονάδας ελέγχου APX, εξέλιξη αυτής που χρησιμοποιήθηκε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα WSBK που κέρδισε ο Biaggi. Ο εν λόγω εγκέφαλος είναι σε θέση να μελετά στρατηγικές ελέγχου των τροχών και τον έλεγχο πρόσφυσης, ισχύος και πέδησης κινητήρα, με τρόπο παρόμοιο με εκείνο των αγωνιστικών μοτοσυκλετών, επίσης χάρη σε ένα ενσωματωμένο σύστημα λήψης δεδομένων GPS.
Τέλος, για μια τόσο ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα, τόσο στενά συνδεδεμένη με τον κόσμο των αγώνων, δε θα μπορούσε να επιλεγεί ένα απλό χρώμα. Το νέο RSV4 X ex3ma έρχεται λοιπόν σε μαύρη πέρλα ως φόρος τιμής στο RS 250 με το οποίο ο Max Biaggi κέρδισε τρία συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα από το 1994 έως το 1996. Ο "Corsair" συμμετείχε άμεσα στην ανάπτυξη της ειδικής σειράς, περιγράφοντας την εμπειρία ως παρόμοια με ενός πραγματικού αγωνιστικού πρωτότυπου.
Στα... δυσάρεστα, μόνο 30 μοτοσυκλέτες θα παραχθούν - συναρμολογημένες στο χέρι παρακαλώ - και θα διατεθούν στην τιμή των 80.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), με τις online κρατήσεις να ξεκινούν από τον τρέχοντα μήνα. Οι αγοραστές θα μπορούν να παραλάβουν τη μοτοσυκλέτα απευθείας από την Aprilia Racing, επισκεπτόμενοι το αγωνιστικό τμήμα στο Noale, ενώ θα λάβουν επίσης έναν φορητό υπολογιστή, ένα κάλυμμα μοτοσυκλέτας, ένα χαλί συνεργείου και ένα αγωνιστικό πίσω σταντ.